|
||||
|
||||
כפשוטו אתה צודק, אבל ברור לכל שהמשמעות היא גם שאלה שמקיימים בפועל אורח חיים הומוסקסואלי יתקבלו. עד כמה שאני מבין זאת, לכך גם הכוונה במלים "כל בית כנסת יחד עם רבו יקבע תקן משלו באשר לחברות של אנשים המפרים את ההלכה בפרהסיה. תקנים אלו צריכים להיות מיושמים באופן הגון ואובייקטיבי": מה שהם בעצם אומרים כאן הוא שההתיחסות להומוסקסואליות צריכה להיות זהה להתיחסות לחילול שבת, נניח, או אי-הקפדה על כשרות. בית כנסת שמאפשר למחללי שבת להיות חברים בו לא יוכל למנוע מהומואים את הזכות הזו. בחו"ל ברור לכל שבכל בית כנסת אורתודוקסי-מודרני יש מחללי שבת, וגם בארץ יש כאלה ברבים מאד מבתי הכנסת הלא-חרדיים ואיש אינו מעלה בדעתו למנוע מהם להשתייך לקהילה. |
|
||||
|
||||
אשר ל''בפועל'', אני חושב שמסמך העקרונות מאשש שמחוץ לישראל גם מי שמקיים אורח חיים הומוסקסואלי מתקבל כבר היום, ומובן שההצהרה תחזק את המגמה הזו. השאלה היא מה פירוש ''מתקבלים''. בבית כנסת אחד בגבעתיים העלימו עין מהרכבים שהוחנו ליד בית הכנסת בשבת במשך שנים - עד שאחד הרכבים היה רכבו של החזן. לדעתי, היחס למי ש''חי אורח חיים הומוסקסואלי'' צפוי להיות דומה לכך בעתיד הקרוב, לדעתי. הם יוכלו להוסיף להתפלל ולהתחבר עם מסורתיים-לכל-היותר, ותו לא. |
|
||||
|
||||
אני סבור שברוב הקהילות יעלימו עין, אם כי מן הסתם לא יאפשרו להם לשאת בתפקידים מרכזיים בקהילה. אני מכיר מקרים כאלה כבר היום. |
|
||||
|
||||
יש לי חברה, דתיה ולסבית, שמגדלת בת יחד עם חברתה. מקבלים אותן ואת הבת שלהן יופי בבית הכנסת ובקהילה. ______________ יתכן שהיו מקבלים אותן פחות יפה לו היו גברים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |