|
||||
|
||||
גם אם כן מודעים לצד הזה, זה לא אותו הדבר. הוצאה על ילד ל 20 (או 50) השנים בהן הוא נתמך ע"י ההורים היא, איך להגיד את זה, נפרסת על פני אותן 20 (או 50) שנים. על טפולי פוריות את(ה) משלם כאן ועכשיו. עם כל הפרסומות הרבות ששמעתי למשכנתאות כאלה ואחרות, עדיין לא שמעתי על "משכנתא לילד". |
|
||||
|
||||
אבל אולי בקרוב תשמע? תגובה 545670. |
|
||||
|
||||
עלות טיפולי הפוריות נמוכה גם ביחס לשנה אחת של טיפול בילד. כמו כן, לא כל הלוואה מהבנק דורשת משכון. אבל למען האמת, הפרטים האלה לא נראים לי חשובים כל כך. מה שביקשתי הוא לערער על הטענה ''טיפולי פוריות זה לעשירים בלבד'' - נראה לי שמערכת הבריאות בארץ בהחלט מאפשרת את הטיפולים עצמם לכל אזרחית שמצבה הכלכלי ממוצע. |
|
||||
|
||||
תיקון, לא ''לכל אזרחית'' אלא לזוג נשוי וכו'. |
|
||||
|
||||
לא נכון. לא צריך להיות זוג נשוי כדי לעבור טיפולי פוריות. טיפולי הפוריות במימון המדינה פתוחים בפני כל רווקה וכל זוג נשוי או לא נשוי (שלפחות אחד מהם הינו ממין נקבה, דהיינו: מסוגל להתעבר), כל עוד אין להם שני ילדים של שניהם (אם לה יש 2 ילדים מנישואים קודמים ולו אין - יש מימון לדעתי. על אחת כמה וכמה אם לו יש שני ילדים מנישואים קודמים אבל לה אין). אחרי 2 ילדים משותפים - לך חפש את המימון לבד. אבל לפני כן - הכל פתוח, ולא צריך להיות נשואים. בדוק באופן אישי! |
|
||||
|
||||
ואגב, בגלל זה יש נשים יהודיות שבוחרות להגיע לארץ ולשהות בה במיוחד לטיפולי הפריה: הרבה יותר זול מאשר בחו"ל. (לא יודע מה היקף העניין, והאם זו 'תופעה'. יודע שזה קיים, זה הכל). |
|
||||
|
||||
למה לא כדאי לתת אזרחות אוטומטית לכל יהודי באשר הוא שרק נחת פה לרגע - כי הוא (היא) מייד מקבל(ת) את כל הזכויות הכספיות הנובעות מכך, גם אם למחרת ההריון המוצלח היא חוזרת לארץ מוצאה, ומימיה לא שילמה פה מיסים. |
|
||||
|
||||
לא נותנים אזרחות לכל יהודי באשר הוא שרק נחת פה לרגע. |
|
||||
|
||||
חוק השבות, תש"י-1950, סעיפים 1-3: "1. כל יהודי זכאי לעלות ארצה. 2. (א) העליה תהיה על פי אשרת עולה. (ב) אשרת עולה תינתן לכל יהודי שהביע את רצונו להשתקע בישראל, חוץ אם נוכח שר הפנים שהמבקש – (1) פועל נגד העם היהודי; או (2) עלול לסכן בריאות הציבור או בטחון המדינה; או (3) בעל עבר פלילי העלול לסכן את שלום הציבור. 3. (א) יהודי שבא לישראל ולאחר בואו הביע את רצונו להשתקע בה, רשאי, בעודו בישראל, לקבל תעודת עולה. (ב) הסייגים המפורשים בסעיף 2(ב) יחולו גם על מתן תעודת עולה, אלא לא ייחשב אדם למסכן בריאות הציבור לרגל מחלה שלקה בה אחרי בואו לישראל." חוק האזרחות, תשי"ב-1952, סעיף 2: "2. (א) כל עולה לפי חוק השבות, תש"י-1950, יהיה לאזרח ישראלי מכוח שבות...." הגידו לי, קוראים חביבים, מה צריך יהודי לעשות כדי להפוך לאזרח ישראלי? תשובה: להגיע לארץ ולהביע את רצונו להשתקע בה. לא באמת צריך להשתקע בה בפועל. רק להביע רצון. והופס, אתה אזרח ישראלי! מספיק לנחות פה לרגע, להביע רצון להשתקע, ולקבל אזרחות. |
|
||||
|
||||
להביע רצון. לא סתם להגיע. וכמדומני את סל הקליטה צריך להחזיר, אם עוזבים בתוך 5 שנים. |
|
||||
|
||||
להביע רצון (אמיתי או כוזב). לא סתם להגיע. וגם אם את סל הקליטה צריך להחזיר אם עוזבים בתוך 5 שנים, עדיין - מה שמחזירים זה כסף, לא את ההאזרחות. |
|
||||
|
||||
אני לא מתנגדת לרעיון הכביר לעשות שינויים מסויימים בחוק השבות. אלא ששיר-דמע דיברה על האלמנט הכספי. _____________ וכפי שהבעתי בשרשור אחר, במקום אחר, באופן כללי אני לא נלהבת, בלשון המעטה, ממתן אזרחות לאנשים שאינם חיים באותה המדינה. כל מדינה, לצורך זה. |
|
||||
|
||||
לא על סל הקליטה. את העלויות של טיפולי הפוריות שהמדינה תממן לכל מי שיש לו או לה סבא יהודי - אף אחד לא ידרוש מהם להחזיר. |
|
||||
|
||||
אני משערת שהמדינה סבורה שהאינטרס של העם העברי היושב בציון זה ריבוי יהודים, גם בגולה. (זה לא לכל מי שיש לו או לה סבא יהודי. זה למי שהתאזרח, לא? כלומר, את מדברת על אנשים שבאו, התאזרחו, עשו טיפולי פוריות, ואז גילו שארץ הקודש היא לא משהו בהשוואה לגולה הדוויה, בכל הקשור לחיים בה בפועל. כמה אנשים מגיעים לארץ בכוונת מכוון לסחוט מהמדינה טיפולי פוריות מסובסדים, ואז לברוח עם התוצרת? בכנות, יש הוצאות אחרות של המדינה שמטרידות אותי יותר). |
|
||||
|
||||
יש הרבה אנשים שמגיעים לישראל (אוליגרכים רוסיים, למשל) רק בשביל לבצע בה טיפולים רפואיים, כי הרפואה בישראל, למי שיש לו כסף כמובן, נחשבת כל כך טובה. בתחום טיפולי פוריות, בפרט, ישראל היא מעצמה עולמית. אז אם אפשר גם לעשות בה את הטיפולים וגם שהמדינה תממן, אני בהחלט יכולה להבין את הבחורה שסבא שלה היה יהודי שבוא לארץ רק בשביל זה, וברגע שייוולד ילד היא תעזוב למקום אחר, אחרי שכספי המיסים שלנו מימנו לה את הטיפולים. מאחר שבמקרה ההיפותטי הזה רק סבא שלה היה יהודי, והיא בכלל לא יהודיה, אני לא בטוחה כמה למדינת ישראל יש אינטרס בהתרבות שלה. ולגבי ה"להתאזרח" - כתבתי את זה כבר, אבל אכתוב שוב: מי שעומד בתנאי חוק השבות (סבא יהודי) לא צריך להתאזרח. הוא צריך לרדת מהמטוס בנץב"ג, להצהיר שבכוונתו להשתקע בישראל (כוונה שאינה נבחנת ואינה נבדקת בשום דרך), והופ - הנה הוא אזרח ישראלי. להבדיל, מי שלא עומד בתנאי חוק השבות צריך באמת להתאזרח, תהליך שלוקח שנים (פעם זמעתי את המספר חמש. נדמה לי שבפועל זה יותר). |
|
||||
|
||||
נכון, התבלבלתי עם נושא אחר שהיה בכותרות לאחרונה (פונדקאות). |
|
||||
|
||||
בתחום הפונדקאות דווקא יש בארץ אפליה די צורמת: רווקות הן היחידות שמורשות לשמש כפונדקאיות, אבל להן אסור להיעזר בשירותי פונדקאית. (לא נכנסת עכשיו לדיון על המוסריות שבתעשיית הפונדקאות לגווניה). |
|
||||
|
||||
למה לא, דווקא דיון מעניין. פרשת גולדברג (התאומים מהודו) העלתה מתחים פנימיים בקהילה הגאה, בין הומואים מהשורה ובין לסביות פמיניסטיות, שהתנגדו לפגיעה שעלולה להיגרם לנשים ההודיות. באופן לא מפתיע בכלל, חלוקת הניצים היתה די דומה לזו שבמתח סביב ''מסרים פוליטיים שמאלניים במצעד הגאווה, כן או לא''. |
|
||||
|
||||
מעניין באמת שהלסביות פוליטיות יותר מההומואים בשני מקרים אלה. (עדיין לא נכנסת לדיון :-) ). |
|
||||
|
||||
כפי שידידי ג׳ אומר - קל להיות שיפוטי כשיש רחם כפול 2 בבית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |