|
||||
|
||||
על שאלות של כן ולא אפשר לענות תשובות יותר מורכבות מ''כן'' ו''לא'', בלי להתחמק מהשאלה. יש ''כן, אבל...'', ''לא, אבל...'', ''תלוי בהגדרה (ולפרט)'', ''לא, אבל זה לא רלוונטי כי...'', ''לא בדיוק, אבל כמעט (ולפרט)'', ועוד כהנה וכהנה. |
|
||||
|
||||
עצם המושג "משבר הומניטרי" הוא בעייתי. אינני יודע מהי הגדרת המושג הזה, אבל אני מבין שיש התייחסות סטטיסטית כדי שברק יוכל לומר בכנסת: אין בעזה רעב או משבר הומניטרי. בממוצע אוכל כל עזתי 1270 קלוריות ביום לכן אין משבר הומניטרי. על פי התיאורים של בצלם ואנשים שהיו בעזה ותיארו את המצב שם -יש משבר הומניטרי. אבל מה זה משנה; זה שאפשר לקרוא את הדיווח הזה בשוויון נפש בלי לשאול: מה פשר האיסורים הללו שעכשיו הסירו? ובלי שנרגיש בושה כלשהי, ורק נתעסק במדידות קלוריות ובשאלות האם הן מראות על רעב או רק מחסור, או סתם עוני. אני מניח שאם היית הולך לגור שם עם ילדיך, היית אומר שיש משבר הומניטרי. |
|
||||
|
||||
אני לא מדבר על המשבר ההומניטרי, אני מדבר על אופן דיון באייל (ובכלל). במקום להתעצבן על שאלות בינאריות, אני מציע לך לראות בהן הזדמנות לחידוד עמדתך ולהתמודד איתן עניינית (וכאמור, התמודדות עניינית לא חייבת להיות בינארית, ואפילו לא בהכרח לענות לשאלה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |