בתשובה לדב אנשלוביץ, 22/01/02 10:10
איפה הפרגון ? 53948
נבואת השוטים
הנה התגובה הפלסטינית
יהיה עוד את מי להרוג. 53954
אל תדאג.

גם בלי השטות הזאת התוכנית שלהם ברורה.

שרון נהנה מפופולאריות לא בכדי. יש חזון, יש אופק, גם אם הימים קשים (באשמת השמאל ופושעי אוסלו למינהם)
יהיה עוד את מי להרוג. 53955
הכותרת מכוונת ליהודים (שמאלנים סליחה) או לערבים ?
יהיה עוד את מי להרוג. 53958
רק כנגד האוייב הערבי והפלשתינאי במיוחד.

היגיע הזמן שגם אתה ודומיך תבינו: הערבים הם אוייב, הם אוייב הם אוייב. באוייב יש לטפל כמו באוייב.

לעולם לא נגד אחים טועים מהמחנה שלנו. אפילו שמחיר טעויותיהם כבר קרוב למספר של 2000 רצוחים מאז הסכם פושעי אוסלו עם הרוצחים הפלשתינאים.
מיכאל קולהאס 53960
תשובות של שמאלנים או של אנשים שחושבים שהם חושבים

המלצת קריאה

יהיה עוד את מי להרוג. 54099
אני משוכנע לגמרי שפעולות צה"ל בשטחים הן לא מוסריות אני משוכנע לא פחות שלא להגן על מדינת ישראל במצבה הנוכחי זה לא מוסרי.
השתכנעתי מדבריך שאני אויב וממעשי שאני לא מוסרי.
יכול להיות שאני שקרן
מצד שני יכול להיות שאני אריאל שרון
או שכל התשובות נכונות

קצת קשה לי לישון בזמן האחרון עם המחשבה שאני אחראי למותם של קרוב ל2000 רצוחים, אבל אני מקווה שהתבלבלת בספירה
יהיה עוד את מי להרוג. 54159
שים לב שי, חזרה על טענה מספר רב של פעמים לא הופכת אותה לאמת, גם אם מאד משתדלים.

(תרגמתי על זה משהו פעם... http://t2.technion.ac.il/~sgiladb2/logic.htm#nauseam)
יהיה עוד את מי להרוג. 54166
המציאות יותר מסובכת גם מן הלוגיקה ולא רק מן המטאפיזיקה.
אפשר לחזור על טענה פעמים רבות ובסוף היא תהפך לאמת
או לפחות למוסכמה חברתית של ''אמת''
יהיה עוד את מי להרוג. 54200
אין שום קשר בין הביטוי ''מוסכמה חברתית של אמת'' והמושג ''אמת''.
יהיה עוד את מי להרוג. 54204
יש תאוריה שנקראת social construction of reality (יזכירו לי בבקשה הסוציולוגים או הפילוסופים של מי היא) שרואה ב"ישיים" החברתיים את מרכז הקיום האנושי.מהויות קיום אלה מובנות בדרך של מכנזמים חברתיים שונים ומקבלים ממשות קיומית לגבי האנשים ה"חיים" אותם.
לפי תאוריה זו התרבות האנושית היא חלק בלתי נפרד מקיומינו.
הלאומיות היא דוגמא של "יש" חברתי שכזה.
אני מכיר כמה וכמה אנשים שיהיו מוכנים להקריב את חייהם עבור "ישויות חברתיות" חסרות תקפות לוגית.
אני לא מכיר אף אחד שנפל על מזבח הלוגיקה האריסטוטלית.
יהיה עוד את מי להרוג. 54229
מהזיכרון (הקלוש) - אריסטו, ווילקס, רורטי(?)
יהיה עוד את מי להרוג. 54289
אני מסוגל להבין וגם להסכים עם הדעה כי ה''יישים החברתיים הם מרכז הקיום האנושי'', אך עדיין אין זה משנה ש''יישים'' אלו אינם קשורים ל''אמת''.

ואין זה משנה כמה אנשים מתו, או מוכנים למות, בעד כך.
והקשר לתגובה שלי ? 54001
והקשר לתגובה שלי ? 54042
הפלסטינים בחרו שלא להלחם בטול-כרם מול צה''ל אלא להגיב בפיגוע טרור בירושלים אתמול, והיום ישאר עדין בסימן שאלה.
והקשר לתגובה שלי ? 54047
אני מניח שיש להם סיבות טובות לנהוג כך.
בדיוק על כך אני מדבר.
והקשר לתגובה שלי ? 54053
את הסיבות אני מניח ינסו לנתח באמ''ן.
הבעיה המרכזית היא שאנו נלחמים בטול-כרם (להבדיל מן הפעולה בשכם שהיתה עם פוקוס ברור) ומשיגים השגים שאינם רלונטים לירושלים ולחדרה
והקשר לתגובה שלי ? 54076
תגובתי לא עסקה כלל בשאלה אם נכון או לא נכון היה לעשות את הפעולה הזאת (אני, אגב נוטה לחשוב שכן, אבל, כאמור לא זה הנושא), אלא במקצועיות הצבא לאחר שקיבל את הפקודה לבצע.
והקשר לתגובה שלי ? 54080
וטענתי היא שהוא לא נתקל בהתנגדות ממשית
כחתול אחר זנבו 54090
כי האויב ידע שצה''ל מיומן, ופחד להתנגד. על כך יש מקום להיות גאים. בחילופי הדברים, גם בנקודה הזאת כבר היינו.
כחתול אחר זנבו 54155
משום מה האויב ה''פחדן'' בחר להתאבד בפיגוע התאבדות בירושלים.
הנקודה שהוא העדיף לבחור את מותו בפיגוע טרור ולא במלחמה מול כוח צבאי.
מן הראוי שננסה להבין את המוטיבציה האנושית הזו במלחמה הנוכחית.
אם יש בכלל איזה שהיא תועלת ב''לנסות ולהבין'' את מניעי האויב.
כחתול אחר זנבו 54214
מעולם לא טענתי שהאויב פחדן. זה אחד הדברים האחרונים שאפשר לטעון.
העובדה שבחר לא להתמודד ישירות, אפילו לא כדי להשיג תוצאות חלקיות מראה שהעריך שבהתמודדות כזאת לא יהיה לו שום הישג, ואפילו לא של גרימת אבידות לנו בצורה משמעותית, משום שצבאנו חזק מצוייד, וגם מיומן בשיטת מלחמה כזאת.
העובדה הזאת גם מדגישה ומחזקת את ''תיאוריית הפיל המסומם'' שלי. האויב לא יבחר בדרכים שבהם יוכל להציג רק כשלון. לכן אם נקח את האתגר שלו ונגיד שגם לנו מותר לפגוע בכל הכח באזרחים כמו שלו מותר, יוותר מראש על השיטה הזאת, ולא כפי כהערכת רבים כאן שחושבים שזה לא ירתיע אותו.
הוא תמיד בוחר בדרך שמשרתת את האינטרסים שלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים