|
||||
|
||||
הקביעות הללו נראות לי חלקיות בלשון המעטה. תבדוק מי הנערים שלא השתתפו בחגיגה: אינני בטוח שתמצא בקבוצה הזאת את אלו שההורים מאד סמכותיים, מציבים מסגרות נוקשות..בקיצור ההיפך מכל הסעיפים שציינת. תמצא שם הורים מתירנים, שנותנים מרחב לילדיהם, אבל שאין אצלם סתירות בין מה שהם אומרים למה שהם עושים. משפחות בהן הגבר מכבד את אישתו ואת ילדיו; שהדוגמא האישית שהם נותנים היא כיבוד האדם באשר הוא אדם וגם האשה כאדם. |
|
||||
|
||||
אני מוכן להבטיח לך בלי בדיקה: תמצא שם את כל הקבוצות שציינת. ולו רק בגלל העובדה שרוב הנערים בארץ מעולם לא השתתפו באונס קבוצתי. כדי שתהיה לטענה שלך משמעות, היית צריך לבדוק ולהראות התפלגות סטטיסטית של האונסים בין אלה שחונכו סמכותית לאלה שחונכו מתירנית. |
|
||||
|
||||
אתה ממש קורא בעיון את מה שאני כותב! "תמצא שם הורים מתירנים, שנותנים מרחב לילדיהם, אבל שאין אצלם סתירות בין מה שהם אומרים למה שהם עושים. משפחות בהן הגבר מכבד את אישתו ואת ילדיו; שהדוגמא האישית שהם נותנים היא כיבוד האדם באשר הוא אדם וגם האשה כאדם." הדגש הוא על מה שבא אחרי המילה "אבל". בלי הקטע הזה תוכל למצוא תופעות של אלימות גם אצל מתירנים וגם אצל סמכותיים. |
|
||||
|
||||
קראתי בעיון. ומה שכתבתי בעינו עומד. |
|
||||
|
||||
אז חובת ההוכחת ההתפלגות הסטטיסטית מוטלת עליך. |
|
||||
|
||||
למעשה, לא. איציק העלה ספקולציה (בקרב קבוצה X הזוכים לחינוך כפי שאיציק מגדיר אותו, אין אנסים). הראיות שלמרבה הצער, אמנם בשינויים בכמות, יש אנסים בכל קבוצת אוכלוסיה הן לא כאלה ששנויות במחלוקת, למעט אולי באייל. וכיוון שאיציק העלה ספקולציה *לגבי קבוצה מוגדרת*, ולפיה *אלה שלא השתתפו באונס* (מן הסתם מקרב מי שהייתה להם הזדמנות) היו בעלי חינוך מסוג מסויים דווקא, חובת ההוכחה עליו. (ובמילים פשוטות: לא איציק ולא אני יודעים שום דבר על אלה שלא השתתפו באונס שם, אנחנו לא יודעים שום דבר על מי שהשתתף חוץ ממה שפורסם, אנחנו לא יודעים מאיזה משפחות כולם באו. אבל אני לא מתיימר לדעת כיצד הם חונכו בדיוק). |
|
||||
|
||||
ממש ספקולציה. קשרתי בין התרופפות המסגרות הפנימיות של הנער שמאפשרות לו לנהוג התנהגות לא מוסרית בעליל, לבין משהו אחר מאשר סמכותיות או לא סמכותיות של ההורים. נראה לי שיחסי כבוד בהם מכבדים את הנער כאדם ודוגמא אישית שפירטתי אותה, אינם הולכים עם משטר סמכותי נוקשה בבית. ברור שבית שאין בו את המרכיבים הללו ואין בו מסגרות, עלול להביא לתוצאות בעייתיות -גם גם בית סמכותי בו האב אינו מתייחס בכבוד לאישתו ולילדיו. |
|
||||
|
||||
אין היום חילוקי דעות על כך שתקשורת ההמונים (בעיקר טלויזיה ואינטרנט) משמשת סוכן סוציאליזציה מרכזי בחיי אנשים צעירים, וכי המינון הגבוה של אלימות ופורנוגרפיה מביא לפריצה של קוים אדומים בכל תחומי הארגון החברתי. להפקרות היחסית ברמת הפיקוח בכלל על חיי צעירים, והיעדר שליטה ממשית בעולם הוירטואלי שבתוכו חיים היום צעירים לא פחות מאשר בעולם הממשי, יש מחיר. חברו לכך חברה דורסנית וצינית מהסוג שהתפתח אצלנו בלחץ הנסיבות הגיאופוליטיות ותקבלו מתכון מצויין למרק. ירקות שמוכנסים למרק מתבשלים בו, בין אם הם מודעים לכך ומודים בכך או בין אם לא. |
|
||||
|
||||
כל מה שפירטת הוא נכון בכל זאת בני נוער שונים מתנהגים בדרכים שונות. אני טוען שלמסרים הכפולים שאליהם נחשף הצעיר ולדוגמאות האישיות שלאורן הוא גדל, יש השפעה מכרעת על המסגרות המוסריות שלו. |
|
||||
|
||||
אכן כל המחקרים ההשוואתיים ביחס לעוצמת ההשפעה של הקהילה או המשפחה לעומת תקשורת ההמונים לסוגיה מראים שהשפעת הקהילה והמשפחה חזקה יותר. אבל מה קורה כשהקהילה והמשפחה מקטינים את רמת ההשפעה שלהם? |
|
||||
|
||||
כדאי להיזהר בספקולציות על פורנוגרפיה. אני מניח שאת הטיעון על יפן אתה מכיר. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את הטיעון על יפאן. אשמח אם תרחיב. |
|
||||
|
||||
אני מניח שהוא מתכוון לכך שביפן יש חשיפה גבוהה מאוד לפורנוגרפיה, כולל האפשרות לראות אנשים קוראים מגזינים פורנוגרפיים בתחבורה הציבורית, אבל אחוז מקרי אונס נמוך מאוד. (אם כי, זה לא אומר שילדים נחשפים לפורנוגרפיה ביפן בצורה רצינית - לא יודע). |
|
||||
|
||||
בשביל מה הם קוראים מגאזינים פורנוגרפים בתחבורה ציבורית? מותר ביפאן גם לאונן בפומבי? |
|
||||
|
||||
לפי הדיווחים, מדובר בעיקר בחוברות קומיקס שבחלקן, כחלק מן העלילה, יש קטעים פורנוגרפיים מפורשים מאוד. אני לא יפני, אז שאלות לגבי 'למה' - אליהם. |
|
||||
|
||||
"יש הקושרים בין פורנוגרפיה אלימה ובין הגידול בפשיעה המינית. לתאוריה זו אין ביסוס מדעי עד כה. מתנגדי התאוריה מצביעים על העובדה שביפן, שבה משגשגת פורנוגרפיה אלימה (בעיקר בקומיקס - מאנגה), שיעור עבירות המין הוא מהנמוכים בעולם. לטענת חוקרים אלו, משמשת הפורנוגרפיה דרך מקובלת חברתית לפריקת יצרים, שאחרת היו עלולים להתבטא בפשיעה מינית." פורנוגרפיה [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
ולעומת זאת, יש הטוענים1 שאילו היו לוקחים קבוצת יפנים אקראית ומונעים מהם גישה לפורנו, ומגלים ששיעור עבירות המין שלהם זהה לשאר האוכלוסיה היפנית לאורך זמן, היה בזה חיזוק להשערה2 שהחשיפה לפורנו לא משפיעה על יפנים3. ---- 1. טענתי את זה הרגע, האם זה עונה לקריטריון של "יש הטוענים"? 2. חיזוק להשערה != הוכחה ניצחת. 3. ואין בתגובה זאת ביקורה על אסף שציטט מויקי, או תמיכה בטענה הקושרת, או חלילה תמיכה בטוענים לקשר (שגם הם אינם בוחלים ב"הוכחות" מהסוג הזה). |
|
||||
|
||||
רבים הטוענים שיש שיוסי טוען כך, ועם זאת ידוע לכול שיש שיוסי טוען אחרת. חוץ מזה, אתה טועה לחלוטין. המעוניינים בצנזורה חורצים שלפורנו השפעה *מזיקה* על הנחשפים לו, ועל כן הסטיטסטיקה היפנית היא בעוכריהם גם אם אין ל"תעשייה הענפה" השפעה חיובית כלשהי. |
|
||||
|
||||
תמיד אני טועה לחלוטין. אבל הפעם נראה לי שגם אתה קצת פספסת את הטיעון שלי. הסטטיסטיקה היפנית רלוונטית רק ליפן, וגם היא לא שווה הרבה בלי קבוצת ביקורת. |
|
||||
|
||||
כעיקרון נדרשת דוגמה אחת בלבד כדי להפריך טענה אוניברסלית שכזו (פורנו אלים יביא לעלייה בשכיחות מקרי האונס). ויפנים, ובכן, יפנים יש הרבה הרבה. כמובן, יכול להיות שאין קשר בין הנתונים, ושלמעשה, אם היפנים לא היו נחשפים לפורנו אלים (באוטובוסים!) היו עוד פחות מקרי אונס ביפן. יכול להיות, בהחלט יכול להיות. |
|
||||
|
||||
ואגב, איני בא לומר שאין סיבה לדאגה. יש גם יש. השלטון באיווה, למשל, משוכנע שחוברות הפורנו המצוירות מסוכנות כל כך עד שחייבים לעשות מעשה, ואם כבר מעשה, אז למה לא מעשה קיצוני: http://tinyurl.com/yftd2bz |
|
||||
|
||||
ביפן יש שילוב גורמים ייחודי מבחינת היחסים בין המינים ויחסי הכוח בחברה - מעין-זנות חוקית ולגיטימית (מוסד הגיישה), מעמד נמוך של האישה בתוך הבית, לצד אפשרויות קידום כלכלי לנשים שמנטרלות את מעמדן הנמוך, לגיטימציה לצורות ייחודיות של אלימות קיצונית כלפי העצמי (התאבדויות שונות) ועוד. קשה למדוד את משקלו של כל גורם כזה ביחס לנשים בכלל, ביחס החברתי לעבירות מין, בהבדל בינו לבין היחס החברתי לאלימות ''כללית'' ולאלימות כלפי העצמי, ועוד. (לא, אין לי תזה מגובשת, רק הצבעתי על ריבוי הגורמים). |
|
||||
|
||||
לפי העיתונות, כבר מלפני כמה שנים טובות אין הרבה גיישות, הן הולכות ומתמעטות, ואלה שיש לא מחוייבות לתת שירותי מין אלא לספק לגבר חברה, אוזן קשבת וגם שירה ואמנות מסורתית. מה שכן, זכורים לי מאיזשהו סרט גברים יפנים מציעים די בבוטות כסף לנשים מערביות עבור מין - הן לא חייבות להיות זונות או גיישות בשביל זה. |
|
||||
|
||||
אני מניח שהרבה הורים הקוראים תגובה זו מתלבטים אם כצעד מונע, לחשוף את ילדיהם הרכים לאתרי מין או לאתרים מן הסוג של http://www.japanit.co.il/ . בנושא קרוב, בנסיעת עבודה לפני כמה שנים פגשתי עמיתה שהתחבטה בשאלה דומה. קצת הפליא אותי שכאמריקנית יש לה בכלל ספקות כאלו, אלא שכמו שאר החבורה הליברלית (החביבה) ההיא, גם היא הכחישה את אמריקניותה והדגישה את צרפתיותה ויהדותה. בכל אופן, היא סיפרה שאין לה בבית סינון, כך שילדיה הרכים אכן נתקלים מדי פעם בתוכן פורנוגרפי באינטרנט. אלא שהזאטוטים (לי הם נראו בגילאי 8-10) לא לא יודעים מה לעשות עם תוכן זה וממשיכים הלאה בחוסר עניין. סיכום השיחה היה שכל עוד הם לא נהנים מזה, אין צורך למנוע את זה מהם. |
|
||||
|
||||
לא נעים לי לומר, אבל אני מכיר מקרים של פגיעה מינית כשהילדים הפוגעים בגיל פחות מ-10 וחיקו משהו שהם ראו, בלי להבין. אם הילדים שלה לא מתעניינים, יש לה מזל. |
|
||||
|
||||
מה לעזאזל הבעיה עם http://www.japanit.co.il/ . שזה בכלל אתר ללימוד יפנית?! |
|
||||
|
||||
בתגובה 537429 הציע יוסי את האפשרות שיפניות היפאנים, ולא עצם חשיפתם לחומר פורנוגראפי היא אשר אחראית לשיעור הנמוך של עבירות מין בקירבם. זה העלה את האפשרות להתייפנות כאמצעי למלחמה בעבריינות המינית גם כאן, ובזאת עשוי לסייע האתר. תגובה 527610 |
|
||||
|
||||
ציטוט: "תבדוק מי הנערים שלא השתתפו בחגיגה [...] תמצא שם הורים מתירנים, שנותנים מרחב לילדיהם, אבל שאין אצלם סתירות בין מה שהם אומרים למה שהם עושים. משפחות בהן הגבר מכבד את אישתו ואת ילדיו; שהדוגמא האישית שהם נותנים היא כיבוד האדם באשר הוא אדם וגם האשה כאדם." |
|
||||
|
||||
"תבדוק מי הנערים שלא השתתפו בחגיגה"; אתה מניח יותר מדי על הרקע המשפחתי של הנערים האלה, על הבסיס הדל של אי השתתפות. אני מנחש שלרובם פשוט לא הוצע להשתתף, ורק למיעוטם, אם בכלל, הוצע, והם סירבו. |
|
||||
|
||||
''אני מנחש שלרובם פשוט לא הוצע להשתתף, ורק למיעוטם, אם בכלל, הוצע, והם סירבו.'' ולזה ייקרא מידע מבוסס, בלי השערות ומשאלות לב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |