בתשובה לאסף שרעבי, 05/01/02 23:51
53491
כלומר, השבט היהודי התכנס, המציא על עצמו מיתוס שהוא יודע שהוא שקרי, הוסיף לכך ציוויים ביזאריים ומוזרים, כולל ציוויים חברתיים שהיו מאד לא מקובלים בתקופה ההיא (היחס לעבד, מונותאיזם, שמיטת חובות,ושאר המצאות דביליות). כלומר, אותו שבט היה מורכב ממטומטמים עם מודעות חברתית גבוהה, והצאצאים שלהם היו כבר סתם מטומטמים. מעניין מאד, תרשה לי לא לקבל את זה.
53493
זה לא שהתכנסו להם חבורה של חכמים והחליטו לייסד דת חדשה מהיסוד, עם מערכת חוקים מורכבת.
לא טענתי שהשבט היהודי המציא על עצמו מיתוס שהוא יודע שהוא שיקרי.
כל מני מסורות מתגבשות להן ביחד עד לכדי דת ממוסדת. אותה דת מתפתחת עם השנים.
מהו מיתוס? - אנשים מדברים, מספרים סיפורים. אם יש סיפור שתופס, מספרים אותו שוב. בסוף הוא נכנס לקאנון התרבותי.
כך זה גם עובד בריטואלים הטקסיים.

(הערה: אם הם היו עם מודעות חברתית גבוהה, זה כבר אומר שסביר שלא היו - כחברה - מטומטמים)
54511
תעשה לי טובה, תראה לי עוד דת כזו מוזרה שמתבססת על אירוע התגלותי שקרה לעם שלם שהוא אב אבות המאמינים.

מעניין מאד שבנוף האזורי של מיתוסים אליליים וטקסים פרימיטיבים מפתחת לה חברה תוך דור מיתוס מסוג חדש לחלוטין, עם חוקי דת ומוסר חדשים לחלוטין, ששונים לחלוטין מכל הנוף התרבותי בסביבה.
54908
מוזר שאתה משווק את המוזרות של היהדות כהוכחה למשהו.
מוזר הוא עניין מאוד סובייקטיבי, אתה יודע. אתה יודע?
מאחר ואין אפשרות בעיני להתקין סקאלת מוזרות שתהיה אובייקטיבית בעיני כל באי העולם, אני אניח לזה לעת עתה.
אני יכול לעומת זאת, להפנות אותך לקרוא על דתות אחרות. אולי תתרשם מרמת המוזרות שלהם בעיניך.
ולאחר שתתרשם מרמת המוזרות שלהם אני אשאל אותך מאי רבותא במוזרות?
מה מוכיחה מוזרות פרט לעושר הדימיון?

בנוסף, אני חייב להזכיר לך שהדת מתבססת על ארוע התגלותי שסופר שקרה. סופר.

בנוף האזורי ישנם מיתוסים וטקסים דומים. די אם אזכיר את האכיתו הבבלי ואת האנומה אליש.
ההתפתחות באה מאוחר יותר. בזמן התנאים והאמוראים ואילך.
56268
לא שיווקתי את המוזרות כהוכחה ליהדות.
פשוט הדת היהודית היא הדת היחידה שמבוססת על התגלות לעם, כאשר רק צאצאיו של העם הזה הם היחידים שמחוייבים בדת הזו, מה עוד שלא תיתכן אפשרות של מיתוס שהומצא במכוון, כי אחרת אין הסבר לשלל הציוויים המוזרים.
המוזרות היא בעין המתבונן 53525
למה ללכת רחוק בזמן. לפני כמה עשרות שנים התכנס אדם אחד והחליט ליצור לו דת. היום ישנה עדה בת 6-7 מליון סיינטולוגיים, התורמים מחלבם, בשרם, זמנם וממונם לקידום אמונתם. המשתתפים בריטואלים אשר מעוגנים בסיפרי קודש קנוניים, ואפילו מוכרים, רחמנא לצלן, על ידי מוסדות חברתיים שונים כשווי ערך לכל דת אחרת.

אז, האם יתכן שדביליות חברתית (כפי שאתה קראת לזה) היא עניין של הגדרה גאוגרפית?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים