|
||||
|
||||
לימוד - הוספת ידע על איך הוא העולם. חינוך - ציווי על איך *צריך* להיות העולם. ההבדל הרגיל בין מצוי לרצוי. |
|
||||
|
||||
כלומר, אם אני אם אני אומר לתלמידים שהעולם נברא לפני 6000 שנה, אז אני מלמד? אגב: נחשו מאין באה הפאראפראזה הבאה: אי אפשר ללמד, אפשר ללמוד. |
|
||||
|
||||
גם לימוד הוא ערכי. האיך הזה הוא סובייקטיבי. ראה הדוגמא של כליל. |
|
||||
|
||||
אם אתה טוען ש 'איך הוא העולם' הוא סוביקטיבי, מזה נובע שהמדע הוא סוביקטיבי, *בדיוק*, אבל בדיוק, כמו דת. הלא כן? |
|
||||
|
||||
לא בדיוק אבל בערך (בים בם בום) הפרדיגמה השלטת על פי קון היא גם זו שניצחה בעקבות תהליכים חברתיים. |
|
||||
|
||||
אני מתעב את קון (היפוכו של פופר), הוא טועה ומטעה. מה, לשיטתך, משמעות המשפט: "X אובייקטיבי"? |
|
||||
|
||||
אני מתחבר יותר לקון - זה יותר מתאים לשיטות המחקר שאני מתעסק איתם. בנוסף, קון מדבר יותר על הפן הסוציולוגי במדע. וגם לזה אני יותר מתחבר. לא הבנתי את שאלתך. |
|
||||
|
||||
פשוט מאוד, כאשר אומרים: הארגז הזה שוקל 10 קילו, מתכוונים שהוא שוקל 10 קילו. לכן אני שואל אותך, מה הכוונה (לשיטתך) כשאומרים על משהו שהוא אובייקטיבי. פשוט. |
|
||||
|
||||
אי אפשר לומר הארגז הוא קילו אני לא יכול לומר הארגז הוא אובייקטיבי |
|
||||
|
||||
מעידה על על כך שלא היה לך מה לומר (שהרי אז וודאי היתה אומר זאת). אני אומר שהעובדה שהארגז שוקל 10 קילו היא עובדה אוביקטיבית, ואילו אני מכיר בכך שההשקפה שגבינת קממבר טעימה היא השקפה סוביקטיבית. האם אתה טוען שה "השקפה" שהארגז שוקל X קילו, היא השקפה סוביקטיבית?? (יו! כמה קשה להוציא ממך תשובה לעניין...) |
|
||||
|
||||
לא הארגז שוקל עשר קילו היא עובדה אובייקטיבית. גבינת קמבבר טעימה היא השקפה סובייקטיבית. הנה, יש לי מה לומר! :) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |