|
||||
|
||||
להבהב באורות זה תוקפנות, ולהבהב לנהג בנתיב הימני זה אלימות מסוכנת. "חולם בהקיץ" זה פרשנות סובייקטיבית. למרות זאת אני מניחה שהתכוונת לנתיב שמאלי ואז השאלה היא אם אתה נדבק לתחת של מכונית במסלול השמאלי שנוסעת 110קמש זה לא אגרסיביות ועוד לעקוף אותו מצד ימין שזה לכל הדעות זיגזוג (אלא אם אתה עושה את זה בנחת ובמרווחי נהיגה גדולים) |
|
||||
|
||||
המהירות לא משנה כאן. בניגוד לאמונה הישראלית המקובלת, המסלול השמאלי לא מיועד ל'נהגים שנוהגים מהר'. הוא מיועד למי שנוסע מהר יותר מהמכונית שבמסלול הימני. אין שום סיבה לסוע במסלול השמאלי כשהימני פנוי, גם אם אתה נוסע על 180. |
|
||||
|
||||
מה הסיכוי שיקרו המאוראות הבאים: 1. תבוא מאחורי מכונית יותר מהירה (במסלול השמאלי) 2. תבוא לפני מכונית יותר איטית (לדוגמה: משאית) בנתיב הימני. אם (2) די סביר ו־(1) פחות, עדיף לי כבר להשאר בנתיב השמאלי. גם אם הוא כרגע פנוי. החשש הוא תמיד שאני אהיה מאחורי משאית ובנתיב השמאלי יעקוף אותה טור שלם ובכך יעכב אותי. |
|
||||
|
||||
1. זו אסטרטגיה סבירה, אבל אני לא חושב שהיא תואמת את החוק. (לא שיש לי בעיה עם זה). 2. זו אסטרטגיה סבירה, אבל היא מחייבת תשומת-לב והתחשבות. אם אכן מגיע נהג מהיר ממך מאחוריך, אתה צריך לשים לב לכך ולפנות לו את הדרך. |
|
||||
|
||||
2. למיטב הכרתי אני אכן מפנה את הדרך כשמגיעה מאחורי מכונית מהירה יותר. |
|
||||
|
||||
למה, מה הבעיה הגדולה לעבור שמאלה כשאתה מגיע למשאית? אני לא מדבר על כביש עמוס, שבו ברור לך שאם תרד ימינה, אתה תתקדם עד המשאית ואז לא תוכל לחזור שמאלה. כשהנתיב השמאלי פחות או יותר פנוי, אין שום סיבה סבירה לא לרדת ימינה. ומעבר לזה, 'עדיף לי' זה אחלה, אבל 'חוקי' זה גם חשוב, לא? 'נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצידו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה' (מכאן http://www.xn--5dbdebcwf6bwf5dhw.com/TaaburaLaws/ איפשהו באמצע הדף. כנראה חלק מתקנות התעבורה) |
|
||||
|
||||
''משאית'' היא ''מקרה טיפוסי'' של רכב איטי שקשה לעקוף אותו. משאית איטית מסתירה לי את שדה הראיה. מרפי טוען שאם אני מקפיד על הכלל שלך (ושל המחוקק), ברגע שאנסה לעקוף את המשאית האיטית אתעכב ע''י טור מכוניות בנתיב השני. |
|
||||
|
||||
"החשש הוא תמיד שאני אהיה מאחורי משאית ובנתיב השמאלי יעקוף אותה טור שלם ובכך יעכב אותי." האם לא הגיע הזמן שנתחיל (אנחנו הנוהגים בטור השלם שבנתיב השמאלי) לתת לזה שתקוע אחרי המשאית להיכנס לפנינו ולעקוף אותה, גם במחיר עיכוב קל לנו ולאלו שאחרינו? |
|
||||
|
||||
אכן התכוונתי לנתיב השמאלי. אני לעולם לא נדבק לתחת של אחרים ושונא שנדבקים אלי. בעיני זאת בהחלט נהיגה אגרסיבית ואפילו אלימה. אני מהבהב קצרות פעם או פעמיים ורק אם אין תגובה אני עוקף מימין. למעשה אני פשוט עובר לנתיב הימני ונשאר בו כל עוד הוא פנוי. |
|
||||
|
||||
להידבק לתחת של אחרים זאת לא רק נהיגה אגרסיבית ואפילו אלימה, אלא זאת עברה על החוק וסיכון ממשי של הנדבק כמו של המודבק. |
|
||||
|
||||
כן, על מנת לצמצם את הסיכון לשנינו אני מיד מאט ל-80 קמ"ש (או למהירות של המכונית שאותה אני עוקף) וממתין שחובב האחוריים יתרחק קצת. |
|
||||
|
||||
החוק מדבר על מרחק של לפחות שניה אחת (ה good practice מדבר על שתיים). אם "נדבק" זה מטר, המהירות הבטוחה היא 36 קמ"ש. |
|
||||
|
||||
(נראה לי שפספסת את העקיצה של easy) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |