|
||||
|
||||
1) כמה אנשים נהרגו בטיסות לחלל? כמה אנשים נהרגו בטיסות לחלל? נכון ליוני 2004, לפחות 18 טייסי חלל נהרגו במהלך משימות בחלל, ולפחות עשרה נוספים נהרגו במהלך אימונים בכדור הארץ. מתוך טייס חלל [ויקיפדיה] 2) בתור השוואה: כמה אנשים נהרגו רק באסון ההינדנבורג (ספינת אוויר) [ויקיפדיה]? הייתי באמת רוצה לנצל במה זאת ולקרוא לאנשים להפסיק לסוע בספינות אויר,חברים, זה מסוכן! 3) כמה זיהום נגרם בטיסות לחלל? בתור השוואה: כמה זיהום נגרם בטיסות מסחריות? בשיגור לוויני תקשורת? גם טיסות מסחריות הם בעיתיות ההבדל הוא שטיסות מסחריות נעשות על ידי אנשים פרטיים ובאמצעות כסף פרטי. הייתי מעונין לעורר מודעות לנושא אך בסופו של דבר זה שיקול פרטי של כל אחד. 4)להתבצע ע"י רובוטים? וכשתהיה תקלה (הרי תהיה) - איך נתקן אותה? חלק מחקר החלל מתבצע כבר כעת על ידי רובוטים, ולשלוח רובוטים ספייר תמיד יותר זול(מכל הבחינות) מאשר לשלוח מישהו שיתקן רובוטים 5)הטיסות הראשונות לחלל (תוכנית אפולו) היו בשנות השישים והשבעים. במקביל להם נשלחו גם חלליות לא מאוישות לחלקים אחרים של מערכת השמש. אם מסתכלים משנות השמונים והלאה התועלת היחסית אפילו עוד לאחר מכן השתנתה התוכנית: שהיה ארוכה בחלל ("מעבדת חלל") ומעבורות חלל. השהיה הארוכה יותר מאפשרת עריכת ניסויים רבים הרבה יותר. יותר מתגמדת.לדוגמה אפולו הראשונה היתה צעד בחזית המחשוב היום הבעיות שבחזית המחשוב הם אחרות לגמרי. |
|
||||
|
||||
1+2) בסה"כ 28 אנשים. בשנות התעופה הראשונות נהרגו הרבה יותר אנשים. 36 נהרגו רק בהתפוצצות ה"הינדנבורג". בסופו של דבר יש לנו כיום הבנה טובה בהרבה של התעופה ואפשרות לטוס בצורה נוחה ובטוחה יותר. 3) כמות הזיהום הזו עדיין זניחה יחסית למה שמגיע מהתחבורה בכבישים. 4) שליחה של יותר רובוטים לחלל עולה הרבה יותר כסף (יותר שיגורים) ויוצרת יותר זיהום. 5) מחשוב כבר הפך לדבר יום־יומי. אז מה? יש בעיות מעניינות אחרות. |
|
||||
|
||||
3) זניח זה לא תירוץ. גם הזיהום של ישראל זניח יחסית לעולם(ובאמת היה איזה ח"כ גאון שאמר שישראל לא צריכה להפחית את זיהום האויר עקב כך) עדיין הייתי מעונין להפחיתו. 4) בשיגור אחד אפשר לשגר המון רובוטים. 5) מחשוב הוא ממש לא דבר יוםיומי בחזית המחקר יש המון בעיות הנוגעות למחשוב. |
|
||||
|
||||
3) אם המחיר הוא שלא יהיו לך לווינים כדי לקבל תמונה עדכנית על המצב: לי די ברור במה אני בוחר. 4) בכל שיגור אתה מגלה תקלות חדשות מהשיגור הקודם. |
|
||||
|
||||
3) אני דיברתי רק על טיסות מאוישות. 4) כמות התקלות הוא נמוך(תחשוב כמה רובוטים נשלחו למאדים וכמה עובדים). וחוץ מזה יותר זול לשלוח רובוט חדש, מלשלוח אדם שיתקן את הישן. |
|
||||
|
||||
כל רובוט הוא טיסה חדשה וזיהום נוסף. אם היה כ"כ פשוט לבנות רובוט כזה, למה לא בנו רובוט שיתקן את האבל? |
|
||||
|
||||
1)כל רובוט הוא טיסה חדשה וזיהום נוסף. והאדם שמתקן את הרובוט הישן זה לא טיסה? 2)אם היה כ"כ פשוט לבנות רובוט כזה, למה לא בנו רובוט שיתקן את האבל? קודם כל הרי שולחים אותם למשימות כל כך מטופשות שבטח המשימה הזאת לא תגרום להם לבטל. בטח אמרו להם:קודם תעשו את הניסוי ששלחו לנו כיתה ד' מבית ספר רננים, בסוף תעשו ריקוד בשביל הטלויזיה ובאמצע תתקנו את האבל. וחוץ מזה גם אם חייבים לשלוח אדם אחד למה שולחים כל כך הרבה כל טיסה? זה באמת נראה שחוץ מהווי הם לא עושים כלום. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |