|
||||
|
||||
האמת שלא הצלחתי לקבוע בוודאות מוחלטת אם התגובה שלך נכתבה באירוניה או לא. מה שכן קראתי לפני כמה שנים בפולגז שבארץ ברגע שאופנוע מעורב בתאונה אוטומטית הפול משלמים ללא קשר למי אשם, וזו הסיבה לתעריפים הגבוהים של הביטוח. כל זאת בזמן שסטטיסטית, ברוב המכריע של תאונה בין דו''ג לרכב, נהג הרכב אשם. אני לא יודע אם זה נכון, ואם כן האם זה עדיין תקף. אבל אם זה נכון, זה אומר שתעריפי הביטוח לדו''ג גבוהים לעין שיעור ממה שהם באמת צריכים היו להיות. לגבי הסיכון, זה נכון שרוכבים דו''ג מפחיתים את העומס בכבישים, אבל זה לא נעשה מסיבות אלטרואיסטיות, אלא מתוך תועלת והעדפה אישית. |
|
||||
|
||||
בכל מקרה ביטוח החובה הוא *לא* של הנהג (דו"גי סטייל או פול טריילר, מספר הגלגלים לא משנה). ביטוח החובה הוא ביטוח המכסה נזקי גוף של כל עוברי הדרך הנפגעים בתאונות דרכים, בין אם הם נהגי מכוניות פרטיות, נוסעים במוניות, רוכבי דו"גי, הולכי רגל או גולשי סקייטבורד. כל זאת ללא קשר לשאלה מי האשם בתאונה. תשלום הפרמיה עבור ביטוח זה חל על נהגי הרכב המנועי (ללא קשר למספר הגלגלים). |
|
||||
|
||||
מה איכפת לי הסיבות? רבים מאלה שמתנדבים לקורס טיס עושים את זה מסיבות אגואיסטיות לחלוטין, ומצידי זה מצוין. כל עוד הם מספקים פונקציה חברתית רצויה, צריך לתגמל אותם, לא להעניש אותם, ולא לחקור את נבכי נשמתם בקשר למוטיביציה שלהם. אותו דבר נכון גם לרופאים, לסניטרים וכדומה. התגובה שלי נכתבה ברצינות (הבעיה עם ההכרזה הזאת היא שעכשיו תעלה השאלה אם היא אירונית או רצינית). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |