|
||||
|
||||
שוב יש לך בלבול. אסור לך לדרוס הולך רגל, גם אם הוא חוצה שלא במעבר חציה, כשם שאסור לך להתנגש ברכב שנכנס לצומת כאשר יש *לו* תמרור עצור או אור אדום ברמזור. החובה למנוע תאונה עומדת מעל שאר הזכויות בכביש. לעומת זאת אם הולך רגל חוצה את הכביש שלא במעבר חציה, מותר לך לחלוף לפניו, ולאלץ *אותו* לעצור ע"מ שלא להידרס, ובלבד שלא תדרוס אותו. כאשר יש תמרור "עצור" חובה עליך לעצור גם אם אין רכב אחר המתקרב לצומת. לפני מעבר חציה אינך חייב לעצור אם אין הולך רגל החוצה את הכביש. לאחר שעצרת בצומת בו מוצב תמרור "עצור" (או כשאתה מתקרב לצומת בו תמרור "תן זכות קדימה") אתה רשאי להמשיך בנסיעה גם אם מתקרב רכב אחר לצומת, ואינך מחויב לחכות עד שיעבור, ובתנאי שלא תאלץ אותו לעצור, להאט או לסטות מנתיב נסיעתו ע"מ למנוע תאונה. זכות הקדימה אינה זכותו להקדים אותך, אלא שזכותו לנסיעה בלתי מופרעת קודמת לזכותך לתנועה בלתי מופרעת. |
|
||||
|
||||
יכול להיות שהדוגמה הקונקרטית לא כל כך מוצלחת, אבל זה לא כל כך משנה. הכוונה הייתה להראות שאפשר להיות גם אדיב על הכביש. |
|
||||
|
||||
להיפך. הדוגמה הקונקרטית מוצלחת, בגלל שהיא מביאה דוגמא של התחשבות מעבר לדרישות החוק. |
|
||||
|
||||
כשם שתמרור ''תן זכות קדימה'' מחייב אותך לעצור ולתת לרכב מימינך או משמאלך לחלוף על פניך, כך מעבר חציה מחייב אותך לעצור ולתת להולך רגל מימינך או משמאלך לחצות. הוא לא חייב לשים נפשו בכפו ולצעוד צעד של אמונה לתוך כביש מלא מכוניות נוסעות כדי לממש את זכות הקדימה שלו. אתה צריך לתת לו אותה מיוזמתך. |
|
||||
|
||||
אני לא זוכר את החוק בישראל, אבל בגלל שלא מזמן עברתי מבחן תיאוריה בבריטניה, אני מכיר את החוק הבריטי וסביר שהחוק הישראלי די דומה לבריטי. בכל מקרה, תקנון הכביש הבריטי (the highway code) מבדיל בין סעיפי חובה (שמתחילים ב-you must) לסעיפי "המלצה" (you should). למשל, לעצור במעבר חציה מרומזר כשיש אור אדום זה חובה, לעצור במעבר חציה לא מרומזר כשהולך רגל שמעוניין לעבור בו זה המלצה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |