|
||||
|
||||
באקסיומה השניה ה''תורה'' היא התורה שבכתב והתורה שבעל פה (כמו שהיהדות מפרשת אותה). אמנם זאת חתיכת אקסיומה, אבל עדיין אקסיומה אחת. אני לא חושב שיש בדתות אחרות אנשים שחשבו שמספר האקסיומות מצביע על משהו חיובי בדת, ולכן בחרו לנסות ולנסח את הדת על ידי הכנסת כל הדת כולה מתחת לאקסיומה אחת או שתיים. הרעיון הגאוני הזה נשמע לי כמו המצאה יהודית גאה. |
|
||||
|
||||
כל היופי באקסיומות הוא הקלות שבה ניתן לקבל אותן בגלל הפשטות שבהן. חבל שהיהדות (כפי שהיא מנוסחת כאן) שוכחת מזה. אגב, בפרשנות הזו של האקסיומה השניה, נראה לי שהראשונה מיותרת. |
|
||||
|
||||
אפשר לחבר את האקסיומות ולומר שבורא עולם נתן תורה למשה בהר סיני. עדיין יש שני דברים שצריך להאמין בהם: - שמעמד מתן תורה בהר סיני התקיים. - שמי שנתן למשה את התורה היה בורא עולם |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |