|
||||
|
||||
דחיפה לתעשיית הרכב בישראל? קשה מאוד להציג חוק כזה כחוק שעוזר לחברות "כחול לבן". גם בארצות כמו אוסטרליה (ובריטניה, למיטב הבנתי). |
|
||||
|
||||
היבואנים לא מקבלים הילה של "תעשיה מקומית". יש להם דרכים אחרות להשפיע, אם כי פחותות, למיטב הבנתי. אגב, תחלופת המכוניות בארץ לא מספיק גבוהה? |
|
||||
|
||||
אם מדברים על זיהום, המטרה היא להוריד מהכביש כל מה שיוצר לפני שנת 2,000. |
|
||||
|
||||
סתם שאלה, ולא שזה כל כך חשוב לי, אבל בכל זאת: יש לך הוכחות שהזיהום שיידרש כדי להוריד מהכביש כל מה שיוצר לפני שנת 2000 (לייצר מכוניות חדשות זה מזהם, לשנע אותן ממקום הייצור לנקודת המכירה זה מזהם, להיפטר ממכוניות ישנות זה מזהם...) קטן מהזיהום שייחסך? |
|
||||
|
||||
אין לי הוכחות, ואני חושב שהמדיניות מטומטמת ונושא הזיהום משמש כסוי למניעים אחרים. לו היו רוצים להפחית זיהום היו מתירים הסבת כל מנועי הבנזין לגז ומעודדים שימוש בדיזל. |
|
||||
|
||||
בארץ לא מדובר על החלפה במכוניות חדשות. בארה''ב, למשל, המטרה היא באמת החלפה בחדשות ואתה מקבל זיכוי לקניה של רכב חדש. בארץ מדובר על כך שתקבל פשוט כסף ליד. כיוון שמדובר על סכום של כמה אלפי שקלים שהוא רחוק מאד מאד ממחירה של מכונית חדשה, סביר להניח שכמעט אף אחד מהמזדכים על מכוניותיהם לא יקנה רכב חדש. כמובן, אם תהיה הזדכות המונית על כלי רכב ישנים הדבר ייצור גל ביקוש שיעלה במעלה סולם המחירים עד שיגיע להגברה מסוימת של רכישת המכוניות החדשות - אבל לדעתי יהיה מדובר בהשפעה זניחה, נניח מכונית חדשה נוספת אחת על כל עשרים-שלושים שתיגרטנה. האוצר דווקא היה שמח לעודד רכישת מכוניות חדשות - זה אחד הדברים שמכניסים לו סכומים נאים מאד, אבל במקרה הזה לא נראה לי שזו תהיה התוצאה. |
|
||||
|
||||
לא, בארץ מדובר סתם על הפטרות ממכוניות ישנות, מזהמות יותר ובטוחות פחות. אגב, באוסטרליה יש תעשיית רכב - למשל חטיבת הולדן של GM ופורד אוסטרליה מייצרים שם דגמים לשוק המקומי ולסביבה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |