|
||||
|
||||
דווקא שם סביר להניח שיאריכו את חייהן הרבה יותר מאשר היו מאריכות בגרמניה. התוצאה הסופית תהיה שממשלת גרמניה הוציאה את כספה כדי להגביר את פליטת ה-CO2 במדינות אחרות, אבל המטרה האמיתית הרי תושג בכל מקרה - מתן סעד כלכלי למפעלי פולקסוואגן בע"מ. |
|
||||
|
||||
והתועלת הכלכלית לאלה שסוף סוף ידם משיגה לקנות רכב. |
|
||||
|
||||
והפגיעה הכלכלית באלו שמהם לקחו את הכסף כדי לתת להם. נפלא מבינתי איך יכולה תוכנית כזאת יכולה להראות הגיונית בעיני מישהו... |
|
||||
|
||||
גם לא בעיני תעשיות הרכב, עובדיהן, שתדלניהן, ולקוחותיהם? לגבי כל השאר שנותנים לזה[*] להתרחש באמתלה של שמירה על הסביבה - נפלא גם מבינתי. [*] גם למדיניות המיסוי של רכבי ליסינג בארץ. |
|
||||
|
||||
בהתחשב בעובדה שהם קיבלו כסף לקנות רכב חדש? לא שונה מכל מבצע טרייד-אין אחר. זה שהחברות השתמשו ברכבים במקום לגרוס אותם, לא פגע בבעלי הרכבים. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון ''לאלה שידם משגת לקנות רכב טוב יותר מזה שהיה להם''. בהגדרה, כל מי שנהנה מהתכנית הוא מי שכבר היה לו רכב. בהתחשב ברמת המינוע הגבוהה במדינות כמו גרמניה נראה לי שמעטים סובלים באמת מהבעיה של חוסר יכולת להשיג רכב - אם כבר, הבעיה היא חוסר יכולת להחזיק אותו ולזה התכנית לא תעזור. |
|
||||
|
||||
כוונתי היתה לקליינטים באפריקה ובמזה''ת. |
|
||||
|
||||
אני מנחש שגם להם יש אופציות אפילו יותר זולות בארצות שלהם (מה יותר זול: גולף שנמכרה בגרמניה לפני חמש עשרה שנה, נסעה ותוחזקה שם ועכשיו מיובאת לניגריה, או גולף שנמכרה בניגריה לפני חמש עשרה שנה ונסעה ותוחזקה שם?). |
|
||||
|
||||
אין לי מושג, אבל אני מנחש שהרכב שתוחזק בגרמניה יהיה במצב טוב יותר מזה שבניגריה, עוד מעניין כמה מס משלמים הגרמנים בקניה, כשדמיינתי ספינה עמוסה, ראיתי בעיני רוחי ב.מ.וו ומרצדסים, רכבים מסחריים ומשאיות קטנות (עמוסים בטובין, לניצול הנפח), ולא גולף וחיפושיות. |
|
||||
|
||||
בתור התחלה - בגרמניה יש הרבה יותר כבישים סלולים מאשר בניגריה. והם במצב טוב בהרבה. |
|
||||
|
||||
לפי הכתבה תוכניות דומות פועלות גם בארצות אחרות. חלקן עם תעשיית רכב מפותחת פחות. |
|
||||
|
||||
נכון. גם בארצנו הקטנה האוצר מגלגל תכנית כזו כבר כמה שנים ואולי תוך שנה-שנתיים היא באמת תתבצע. אבל ברוב המקומות שבהם התכנית הזו מתבצעת היעד המרכזי הוא מתן דחיפה לתעשיית הרכב המקרטעת (ראה מה קרה בארה''ב בשבועות האחרונים). מי שבאמת רוצה לשפר את איכות הסביבה ידאג קודם כל לגריטת משאיות ישנות. |
|
||||
|
||||
דחיפה לתעשיית הרכב בישראל? קשה מאוד להציג חוק כזה כחוק שעוזר לחברות "כחול לבן". גם בארצות כמו אוסטרליה (ובריטניה, למיטב הבנתי). |
|
||||
|
||||
היבואנים לא מקבלים הילה של "תעשיה מקומית". יש להם דרכים אחרות להשפיע, אם כי פחותות, למיטב הבנתי. אגב, תחלופת המכוניות בארץ לא מספיק גבוהה? |
|
||||
|
||||
אם מדברים על זיהום, המטרה היא להוריד מהכביש כל מה שיוצר לפני שנת 2,000. |
|
||||
|
||||
סתם שאלה, ולא שזה כל כך חשוב לי, אבל בכל זאת: יש לך הוכחות שהזיהום שיידרש כדי להוריד מהכביש כל מה שיוצר לפני שנת 2000 (לייצר מכוניות חדשות זה מזהם, לשנע אותן ממקום הייצור לנקודת המכירה זה מזהם, להיפטר ממכוניות ישנות זה מזהם...) קטן מהזיהום שייחסך? |
|
||||
|
||||
אין לי הוכחות, ואני חושב שהמדיניות מטומטמת ונושא הזיהום משמש כסוי למניעים אחרים. לו היו רוצים להפחית זיהום היו מתירים הסבת כל מנועי הבנזין לגז ומעודדים שימוש בדיזל. |
|
||||
|
||||
בארץ לא מדובר על החלפה במכוניות חדשות. בארה''ב, למשל, המטרה היא באמת החלפה בחדשות ואתה מקבל זיכוי לקניה של רכב חדש. בארץ מדובר על כך שתקבל פשוט כסף ליד. כיוון שמדובר על סכום של כמה אלפי שקלים שהוא רחוק מאד מאד ממחירה של מכונית חדשה, סביר להניח שכמעט אף אחד מהמזדכים על מכוניותיהם לא יקנה רכב חדש. כמובן, אם תהיה הזדכות המונית על כלי רכב ישנים הדבר ייצור גל ביקוש שיעלה במעלה סולם המחירים עד שיגיע להגברה מסוימת של רכישת המכוניות החדשות - אבל לדעתי יהיה מדובר בהשפעה זניחה, נניח מכונית חדשה נוספת אחת על כל עשרים-שלושים שתיגרטנה. האוצר דווקא היה שמח לעודד רכישת מכוניות חדשות - זה אחד הדברים שמכניסים לו סכומים נאים מאד, אבל במקרה הזה לא נראה לי שזו תהיה התוצאה. |
|
||||
|
||||
לא, בארץ מדובר סתם על הפטרות ממכוניות ישנות, מזהמות יותר ובטוחות פחות. אגב, באוסטרליה יש תעשיית רכב - למשל חטיבת הולדן של GM ופורד אוסטרליה מייצרים שם דגמים לשוק המקומי ולסביבה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |