|
||||
|
||||
סורי מראש, מן הסתם אני סתם נדחף ומפריע למיני-התגוששות עם המיזוגנים שבכאן- אבל משום מה נזכרתי במה שאמר פרופ' הנרי אונגר בנידון. נדמה לי, זה היה משהו כמו: להתלוצץ עם אישה על אונס - זה כמו לספר בדיחות תאי-גזים ליהודי.. |
|
||||
|
||||
לקח לדיון הזה הרבה זמן להפוך להיות לא רציני באופן פורמלי. |
|
||||
|
||||
גם אתה מוצא את האונס מבדח? |
|
||||
|
||||
יש כאן מספר איילים אלמונים. אחד מהם (או, כנראה, אחת מהם) היא שהפכה את הדיון ללא רציני. |
|
||||
|
||||
הפטרונות הגברית הקלאסית. |
|
||||
|
||||
פעם סיפרתי בדיחת שואה לגרמני, ותגובתו היתה (בתרגום מלעז): אם תמשיך לומר דברים כאלו, אני אאלץ לא לדבר איתך יותר. להתלוצץ על אונס עם אשה השונאת באופן מוחלט את ("כמעט") כל הגברים, אמנם ככה"נ כתוצאה מטראומה מינית כואבת בעברה, זה כמו לספר בדיחות חילונים לחילוני ששונא את כל הדתיים כי הרב בבר מצווה גנב לו את כל הכסף וברח להוואי. |
|
||||
|
||||
אתה משווה גניבה לאונס? גניבה זה רק רכוש שעובר מיד ליד, זה לא ברור לך? ואחרי זה שואלים פה למה לגברים מותר לדון באונס ובדרכים למניעתו, השאלה מיותרת לכל מי שחכם ועיניו בראשו. |
|
||||
|
||||
לספר בדיחות לטרול1 זה כמו לנסות לשכנע את דורון שדמי. זה לא ממש עובד, אבל זה יוצר דיון עם הרבה תגובות. 1 מהסוג שדג, לא מהסוג ששומר על גשר |
|
||||
|
||||
אַל תַּאֲכִיל אֵת הַטְּרוֹל, יָלְדִּי לֹא, אַל נָא תַּאֲכִיל אֵת הַטְּרוֹל, שכֵּן אֹוכֵל הוּא עַל-מְנָת לִחְיוֹת, יָלְדִּי וְחַי הוּא עַל-מְנָת לֶאֱכֹל. אַל תַּעַנֵה לַטְּרוֹל כְּאִוַּלְתּוֹ, וְגַּם אִם תֶּהֵא אִוַּלְתּוֹ רַבָּה, שכֵּן כְּכֹל שֶתַרְבֶּה לַעַנוֹת לוֹ תְּשוּבֹתֵיךָ לֵעוֹלָם לֹא יִשְׂבַּע. הנח לְנַפְשוֹ את הַטְּרוֹל, יָלְדִּי כֵּן, תֵּן לוֹ לִחְיוֹת לְנַפְשוֹ, שכֵּן נַפְשוֹ קְטַנָּה וּמְכֹעֶרֵת הִיא ולִחְיוֹת בָּה - זֶהוּ עוֹנְשוֹ. אָז אַל תַּאֲכִיל אֵת הַטְּרוֹל יָלְדִּי, שכֵּן רַק יַמְשִיך לִזְלוֹל ולִגְדּוֹל, וְיֹאכַל הוּא גַּם אֵת נִשְמַתךָ, יָלְדִּי וְהָיִיתָ אָז גַּם אָתָּה לְטְּרוֹל. (דדי שי) |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין טרול שדג לטרול ששומר על גשר, ולמה לטרול ששומר על גשר אפשר לספר בדיחות? |
|
||||
|
||||
הטרול ששומר על הגשר: הטרולים הם יצורים מגעילים מהמיתולוגיה הנורדית. אחד הדברים שמעלילים עליהם הוא שטרולים חיים מתחת לגשרים וכשעובר־אורח תמים רוצה לחצות את הגשר הוא חייב לשלם לטרול. הטרול לא בנה את הגשר אבל הוא מרוויח ממנו כסף. מכאן, בהשאלה, יצא השם לכל מיני חברות שמרוויחות כסף מפטנטים שהן רכשו במחיר מציאה: לשם הבלבול, למילה הזו יש משמעות שונה ו(למיטב ידיעתי) לא קשורה: דיג ע"י פתיון (עם חכה): http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(angling) מכאן, בהשאלה, התקבלה הטכניקה של יצירת דיונים מעניינים:כמו שכבר ראינו ב<הודעה 518485>, נוטים לקרוא לדייגים כאלו טרולים ולהתייחס אליהם כמו לאותם יצורים מגעילים. |
|
||||
|
||||
תודה, הייתי בטוח שהטרול האינטרנטי הוא על שם הטרול הנורדי המוכר. |
|
||||
|
||||
התוכנה היא כזאת שחייבים לכתוב "תגובה" - תגובה 518485. אם כותבים "הודעה", כמו שכתבת (או פוסט, או איזו מילה אחרת) - <הודעה 518485> - הלינק לא עובד. |
|
||||
|
||||
הנורבגים החצופים האלה. גנבו את רעיון דמי המעבר בגשר ממוני מושונוב ועכשיו הם מרוויחים ממנו הון במכירת בובות טרול לתיירים תמימים שלא חושדים בכלום. והבובות אפילו לא נורא דומות למוני. |
|
||||
|
||||
אני חושב שמונטי גנב את הגשר ממונטי פייטון. |
|
||||
|
||||
בספרו של קיפלינג, ''קים'' ,גיבור הסיפור מקלל ז'נדארם זקן וטוען שהוא נכדו של אותו שוטר שהדביק תווית של בקבוק סודה על עמוד הגשר וגבה כמה פרוטות מכל מי שעבר. |
|
||||
|
||||
ז'נדארם? בהודו? אצטרך לקרוא שוב את הספר. |
|
||||
|
||||
אחי למגדר, תרד במטותא על ארבע ותדמיין איך זה לקבל אותה מאחור כהלכות גובראין את גובראין ואז נצחק שנינו צחוק גברי ומשוחרר אליבא דאונס קבוצתי נניח במקלחת ההיא כשהתכופפת אל הסבון הלא נכון (חי חי) המין הקשוח לשיטתך, אמור להינות מאוד מסוג הומור שכזה,ואני לצערי דווקא בתחום הזה יצא לי להיתקל ביותר מדי גברים שממש לא מבינים בדיחה.. אגב, לספר בדיחות תאי-גזים לגרמנים - לא ממש בהתאם לאינטרס הלאומי, בהתחשב בהון החומרי-פוליטי שאנחנו עדיין עושים מהאישיו שנקרא רגשי אשמה גרמניים - הנ"ל נוטים לקחת ברצינות תהומית את רגשי האשמה שלהם, אז לא יפה להתבדח. אבל אתה, שובב שכמותך, בכל זאת, סיפרת בדיחות שואה לגרמני ובדיחות דתיים לחילוני. נייס. עכשיו לך ספר בדיחות אונס לגברת בבית, לבנות בעבודה, לבוסית (?) וכו' (בהנחה שאף אחת מהן לא עברה את הטראומה ההיא, חלילה, וגם הבדיחה מוצלחת)- ונראה אותן אחת-אחת 'מבינות עניין' ומתגלגלות מצחוק, לך על זה..מומלץ. |
|
||||
|
||||
מה מניע אותך להחליט שאני עצמי לא קורבן לאונס1? לנשים אין מונופול על התחום. נפלתי גם אני, כמו רבים מאחיי ההירואיים לחברה האנושית, קורבן לפשעים מסוג נאלח במיוחד בהיותי ילד, ואני בהחלט מוצא שעשוע בבדיחות על אותו נושא, כמו על כל נושא אחר. בדיחות שואה מסופרות לגרמנים או בכלל על בסיס מידת המצחיקות שלהן וב\מתוך הנחה שיצחקו מהן, לא על בסיס שובבותי. לדעתי יש לפסול בדיחה רק במקרה שמקורה הוא רוע (גזען מספר בדיחה אנטישמית) או בורות (גבר מספר בדיחה שובניסטית בלי להבין מה נשים עלולות לחוש כתוצאה מכך). מכיון שאיני רואה את עצמי כנמצא באחת משתי קטגוריות אלו, אני רואה עצמי חופשי ממגבלות על ההומור הבינוני שלי. 1 מלבד הודאתי כעת, שאינה תקפה בהיותה קיימת רק המרחב הוירטואלי. |
|
||||
|
||||
מה מניע אותי להחליט שלא נפלת קורבן לאונס? לא רק הסיפא שלך בעניין הודאה שאינה תקפה בהיותה קיימת רק במרחב הוירטואלי - אלא העובדה שזה בסדר מבחינתך לספר בדיחות אונס לגברים/נשים מתוך הנחה שהנושא משעשע, כלומר, בתנאי שהבדיחה על רמה, ובלי שאתה מסוגל כנראה להבין שלספר לנשים בדיחות אונס זה אשכרה 'לספר בדיחה שוביניסטית בלי להבין מה נשים עלולות לחוש כתוצאה מכך' - אם לצטט אותך עצמך. אגב נדמה לי שמיצינו. ההומור אכן בינוני, וגם פסקה ב' בתגובתך האחרונה עומדת בסתירה לוגית משוועת לפיסקה א'. אז ברשותך, זזתי. |
|
||||
|
||||
אתה משוחרר, למרות שסריקה במכשיר משוכלל לא איתרה את הסתירה שדימית למצוא בין פסקאותיי הבנויות לעילא. --- אונס: מתקפה שנועדה לגרום הנאה (ג'ון פון ניומן) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |