בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 21/07/09 7:35
מאמר נחמד של משה גולדבלט 517456
אולי לפחות מופרכת, אבל לא ממש להגיונית.

אני נוטה להאמין שאתה שופט את הציטוטים של האברך לפי סטנדרטים ''מערביים'' ו''פוליטיקלי קורקטים'' מידי.

אתה מסיק שהאברך גזען מאותם ציטוטים עצמם ששכנעו את הנפגעת שאיננו גזען ושלמעשה לא היו אלמנטים גזעניים בםגיעה בה.

(עכשיו תגיד שהם לא באמת שכנעו את הנפגעת, או שהיא לא הבינה שהוא גזען).
מאמר נחמד של משה גולדבלט 517483
למה לא הגיונית? העובדה היא שהאברך דרס את הקופאית כמו כלום. כעת צריך לחשוב האם הוא היה נוהג באותו האופן אם מי שהיה עומד מולו היה הרב עובדיה. אני מניח שברור שלא. מכאן שזהות האדם שמולו הייתה בעלת חשיבות. הסכמנו (?) על העיקרון, ולכן גם על ההגיון; אין ספק שאם הדורס גזען (אפילו סמוי), הגיוני שהיותה של הקופאית אתיופית היווה מעצור אחת פחות עבורו.

לא ברור לי על סמך מה אתה קובע שהנפגעת שוכנעה שגזענות לא הייתה חלק ממכלול השיקולים של הדורס. כל מה שאני רואה הוא שהנפגעת אמרה שהיא סולחת לדורס (ועל הבעייתיות שבכך כבר דיברנו). תוכל לתת את הציטוט המתאים?
מאמר נחמד של משה גולדבלט 517489
''על סמך מה אתה קובע שהנפגעת שוכנעה שגזענות לא הייתה חלק ממכלול השיקולים של הדורס'' -

על סמך זה שרק אחרי שהנאשם פירט את קשריו עם אתיופים אחרים היא הסכימה לסלוח לו,

המתלוננת אמרה - ''ועכשיו, איך שאתה אומר את זה - אני מאמינה לך, באמת, אתה אומר את האמת. אתה אומר את זה מכל הלב. אני מאמינה לך, ואני סולחת לך.'' אפשר להניח שאין למשפט הזה קשר לכך שלפני כן פירט הנאשם במשך כמה דקות את קשריו עם אתיופים והכחיש נמרצות כל גזענות. אפשר להניח שדבריה מתייחסים רק לבקשת הסליחה ושאין להכחשת הגזענות, שנראה שהייתה הגורם העיקרית לגיעה הנפשית של המתלוננת, שום קשר להחלטתה להאמין לו ולסלוח לו. אני בוחר שלא להניח את ההנחה הזאת וחושב שהיא לא סבירה במיוחד.

''אין ספק שאם הדורס גזען (אפילו סמוי), הגיוני שהיותה של הקופאית אתיופית היווה מעצור אחת פחות עבורו.''

אני מסכים. האלה היא למה המתלוננת הניחה שהדורס הוא גזען סמוי. האם ההנחה הזו לא מצביעה על כך שקבלתה החלקה לחברה הישאלית לא הייתה מוחלטת כפי שהניח כאן אייל אלמוני כלשהו, ומכאן שהפיסקה הרלוונטית אינה כל כך בעייתית ולפחות אינה מצביע על גזענותו של השופט.
מאמר נחמד של משה גולדבלט 517497
הנאשם אמר הרבה מאוד קשקושים כמה דקות לפני כן; וכאמור, בהתחשב בסיטואציה שהשופט תקע בה את הקופאית לא הייתי מתפלא לגלות שהיא אמרה את מה שאמרה כדי שהוא כבר ירד לה מהגב. התשובה טמונה כנראה רק אצל הקופאית; אבל זה מסנגר על הסקת המסקנות הנחרצת של דרורי וההנחות הסמויות שמאחוריה.

בכל הנוגע לציטוט השני, כמו שכבר ניסו להסביר לך, יש הבדל גדול בין זה שאתה חלק מחברה ומודע לכך שיש בחברה הזו גזענים שרואים את עצמם טובים ממך בגלל המוצא שלך, ובין זה שתחוש ש"התקבלת לחברה" ושתחוש שאתה שווה בין שווים בה. נשאר רק להבין למה דווקא לייחס גזענות לדורס, ואני חושב שזה דווקא הדבר המתבקש - עכשיו לא נותר להסיק שהאיש הוא פסיכופט מטורלל ברמות, שדורס את *כל* מי שעומד בדרכו. הגזענות המיוחסת היא סוג של נסיבות מקילות כאן, שטבעי להניח (וכן - כנראה שלהיותו של הדורס חרדי יש כאן גם כן משקל).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים