בתשובה לטווידלדי, 26/05/09 12:48
אני רק שאלה 512207
בוודאי שכן. מי בדיוק כתב על העניין?
אני רק שאלה 512214
האייל האלמוני. חפש ותמצא.
אני רק שאלה 512215
חיפשתי. לא מצאתי.
אני רק שאלה 512219
אז בהזדמנות. פעם היה לי לקט עיתונות ערבית שעסק בנושא, אבל חסר לי כרגע. יש דעות שזה התחיל בגלל הגבלות תנועה בממשל הצבאי, אבל מ-‏1966 השתנו דברים בכל-זאת.
אני רק שאלה 512221
בהחלט השתנו דברים. אם אתה רוצה לארגן יום מחאה ארצי, ובמקרה יש לך יום חופש כללי בקרבה לאותו יום, ובמקרה ביום החופש הנ"ל האוכלוסיה המוחה לא ממש שמחה ביום החופש, ובמקרה גם אין שום מסורת שמקושרת לאותו יום חופש, ובמקרה יש אוכלוסיה גדולה בקרבת מקום שחוגגת את אותו הדבר שכנגדו אתה רוצה למחות... אז מה תבחר?
אני רק שאלה 512225
אם עצמאות ישראל היא ''הדבר שכנגדו אתה רוצה למחות'', אז אתה בהחלט מסכים איתי בעניין הסיבות של 'יום הנכבה'.
אני רק שאלה 512227
עצמאות ישראל (ולא יום העצמאות של ישראל) והתוצרים שנלווים שלה.
אני רק שאלה 512230
אוה, אני עכשיו רגוע. זה לא שהם נגד *יום העצמאות* - הם נגד *העצמאות בכלל!*. <אנחת רווחה עצומה>
אני רק שאלה 512233
יותר גרוע.

אגב, לא היתה להם נכבה כלל אם הם לא היו מוחים באופן אפקטיבי מאוד ורצחני משהו לפני 62 שנה.
אני רק שאלה 512238
רוב מי שמחא "באופן רצחני" לפני 62 שנה כבר לא בחיים, רוב מי שמחא באופן רצחני לפני 62 שנה ועדיין בחיים לא נמצא בישראל. רוב הפלשתינאים שחיים בישראל נולדו במהלך ששת העשורים האחרונים.

בקשר לאפקטיבי, כנראה שאחד מאיתנו לא יודע מה זה אפקטיבי.
אני רק שאלה 512245
גם רוב מי שסבל כתוצאה מעצמאות ישראל כבר לא בחיים.
הייתה לך פואנטה, חוץ מבלבול מודע בין הפרט והכלל?
אני רק שאלה 512246
כן, הפואנטה פשוטה. ראוי שמי שכתב את המשפט "לא היתה להם נכבה כלל אם הם לא היו מוחים באופן אפקטיבי מאוד ורצחני משהו לפני 62 שנה" יחשוב מה הפואנטה שלו וינסח את המשפט בהתאם (או בכלל לא, במידה ואין לו פואנטה).
אני רק שאלה 512247
מצויין. אז אין נכבה, ואין מחאה, ואין רצחנות, והעיקר - ההיסטוריה לא קשורה לכלום, ולילה טוב.
אני רק שאלה 512249
טוב.... אני שמח שאתה מסכים עם איש הקש שיצרת.
אני רק שאלה 512242
אחד התוצרים הנלווים לקיומה של מדינת ישראל הוא המשך קיומו של העם הפלסטינאי.
אני רק שאלה 512244
התוצרים הנלווים != כל התוצרים הנלווים.
אני רק שאלה 512264
לא ברור לי על מה כולם מתווכחים, אולי פיספסתי כאן משהו.

הויכוח על יחסם של הערבים למדינת ישראל ויחסה של ישראל לערבים הוא ויכוח מעניין, לגיטימי ולטעמי גם מורכב מספיק על מנת שלא ניתן יהיה לקבוע עמדה בכזו נחרצות כשם שעשו חלק מהכותבים לעיל.

אבל אני לא רואה את הקשר בין שני הדברים להצעת החוק (שאכן הינה פופוליסטית ולא ריאלית, לטעמי). התערבות המדינה בזכותו של הפרט להתאבל על אירוע מסוים, לבד או ביחד, בהתרסה או שלא בהתרסה, היא אחת ההפרות הבוטות ביותר של הדמוקרטיה שאני זוכר, אם לא הבוטה בהן. זה טירוף שאני לא רואה איך אדם שמאמין ולו במעט בדמוקרטיה יכול שלא להזדעזע ממנו.
אני רק שאלה 512266
התחיל משם והתפתח ליחס ל'יום הנכבה' באופן כללי, וכך תוכל למצוא את מתנגדי החוק מתווכחים בתוקף עם מתנגדי החוק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים