לסדום היינו, לעמורה דמינו 505964
עוד סימפטום לאמריקניזציה של ישראל: מייבאים לכאן גם את הצדקנות וההתחסדות בגישה למין ולכל מה שקשור בו.

אני מאמין שלכל אדם יש צדדים שאינו מבקש לחלוק עם הציבור ויש לו זכות לפרטיות, ובכלל זה גם לאישי ציבור, בעניינים שאינם קשורים לתפקידם הציבורי.
.
האם מישהו ניסה במתכוון לפגוע במעמדו של מח"י על ידי פרסום הסיפור?
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506000
למושג מוסר יהודו-נוצרי יש גם את הרישא. אנחנו, היהודים, תרמנו את זה לחברה האמריקנית לא פחות משלקחנו את זה מהחברה האמריקנית‏1.

את הצדקנות, השחרת הפנים, צקצוקי הלשון וההתחסדות (בגישה למין או בכלל), לא האמריקנים המציאו. חברות יהודיות/גלותיות/מסורתיות/שבטיות/קהילתיות/קיבוציות, כמו החברה הישראלית, יודעות לעשות את זה ועושות את זה מימים ימימה.

______________
1 שים לב לארכיטיפ של האם האמריקנית היהודיה, הדאגנית, הצדקנית והפעילה פוליטית למען "הגנה על הילדים" בתרבות הפופולרית באמריקה.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506016
בוודאי שלא המציאו, כפי שניתן להבין גם מהכותרת.
אבל האם הסיבה שלאחרונה אנחנו יותר מתחסדים היא השפעה אמריקנית? מסופקני.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506018
אביב, רחמים. די להעמיס על מדינתנו הקטנטונת כל תחלוא. מה שאמרת על חברות יהודיות וגו' נכון על חברות אנושיות בכלל.

1 איפה ראית את הארכיטיפ הזה? היא תמיד פרוטסטנטית בתרבות הפופולרית. היהודיה דוחפת את הילד לקולג'
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506041
1 סאות'פארק.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506078
צביעות והתחסדות זו אכן תכונה אוניברסלית, אבל היחס למין ומיניות הוא שונה ומגוון בין החברות האנושיות השונות (היום ולאורך ההיסטוריה). לחברה היהודית יש לא מעט מן המשותף עם חברות נוצריות/מערביות (כולל האמריקנית) בעניין זה.

1 What what what?
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506194
החברה היהודית מאוד מגוונת ביחסה למין ומיניות, ואני לא מצליח לשים לה מאפיינים ''צבועים ומתחסדים'' במיוחד. אני לא מומחה, אבל ממבט חטוף, בסין יפן וארצות ערב יש לא פחות מוסר כפול צביעות וכפייה בתחום הזה.

אני חושד שהביקורת שלך מבוססת על כך שאתה מכיר יותר את החברה ''שלנו'' ולכן מודע יותר לצביעות בה. במבט על חברות מרוחקות יותר, קשה יותר להבחין במשיחות המברשת.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506019
______
כנראה שאף פעם לא נחשפת לארכיטייפ של אם קתולית.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506090
לא אמרתי שיש רק ארכיטיפ מסוג ב'. אמרתי שקיים גם ארכיטיפ מסוג א'.

אין ספק שלחברות נוצריות יש לא מעט שריטות עמוקות בנושא של מין ומיניות, אבל גם לחברה ולתרבות היהודית לא חסר. אין צורך ליבא את הצדקנות, השמרנות וההתחסדות האמריקנית לפה, משום שיש פה מספיק תוצרת כחול לבן.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506093
אם כך אתה מסכים. תמיד מייצאים סחורה סוג א', ומייבאים סחורה סוג ב'.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506099
:)
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506312
להיפך. בעבר היה מקובל בארץ ששמועות על חיי מין מגוונים נחשבו למעלה מאצ'ואיסטית אצל גנרלים ופוליטיקאים.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506318
חוששתני, שהוואספים היו טובים מאוד בזה גם בטרם ההגירה היהודית הגדולה ממזרח אירופה.
צדקנות, השחרת פנים, צקצוקי לשון והתחסדות בגישה למין או בכלל לא חסרו באירופה גם לפני. עיין ערך ''אות השני'' של נתנאל הות'ורן (הספר, לא הסרט).
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506320
(וואספים זה באמריקה, אות השני זה באמריקה, ההגירה היהודית הגדולה ממזרח אירופה זה לאמריקה... יכול להיות שכתבת "צקצוקי לשון ... לא חסרו באירופה גם ..." והתכוונת לכתוב "צקצוקי לשון ... לא חסרו בצפון אמריקה גם ..."?)
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506334
באמריקה. צודק. אכן כוונתי.
כולנו סדום! 506321
זה לא רק באירופה - איני חושב שבעולם הערבי המצב שונה.
אולי בצרפת אין זה כך.
כולנו סדום! 506335
לא משוכנעת לגבי העולם הערבי - תמיד היה לי הרושם שאצלם פשוט לגבר מותר הכל, אבל לאשה כלום.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506394
אם התגובה שלך לאביב י. היא להודעתו הכוללת את הביטוי ''המוסר היהודו-נוצרי'', אז לא לזה הוא התכוון.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506401
כי אתה דוברו של אביב י.?
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506403
ובקריאה חוזרת - אכן.
עושה רושם שאביב י. התכוון שהיו לנו מספיק צקצוקים והשחרות פנים משל עצמנו, גם בטרם האמריקאים.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506476
כלאתי אותו בגומחה מתחת לכיור ליד אלוהים וניטשה, ובכך הטלתי על עצמי אחריות לסיים את שהחל.
למושג מוסר יהודו-נוצרי יש משמעות מקובלת: http://en.wikipedia.org/wiki/Judeo-Christian

מתגובתך הנחתי שלא הבחנת שאליה הוא התכוון, או (לאחר תגובתך הנוספת) שאינך מכירה את הביטוי. זה הכל. אני שומר לעצמי את הזכות להתערב בגסות בדיאלוגים פרטיים נוספים בפורומים ברשת או אף במציאות, בכל אמצעי שהוא.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506497
לא זה. אני דווקא מכירה את המונח. אלא שייחסתי לתגובתו משמעות שונה מזו שהוא התכוון אליה.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506522
בסדר. תשאיר אצלך את אלוהים וניטשה. אבל תחזיר בבקשה את אביב י.
לסדום היינו, לעמורה דמינו 506081
כנראה לא.
הסיפור מספיק מעניין שכל כתב ירצה לפרסם אותו אם ייפול לידיו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים