|
||||
|
||||
אם אתה יודע מהי המציאות ומהי האמת המוחלטת אשריך. לא נראה לי שאפשר לנהל איתך דיון. אין אצלך ניואנסים ושטחים אפורים, אתה לא מאמין שאנשים יכולים להשתנות, שבני תרבויות שונות יכולים לחיות יחד. החזון שלך, מהמעט שאני מבין ממנו, מסוכן לא רק למיעוטים בישראל אלא גם לאתאיסטים, לליברלים, ליהודים שנשואים ללא יהודים, לחד מיניים ולסוגי אוכלוסיות נוספות. הרבה אנשים נוהרים אחרי רעיונות מסוכנים מהסוג הזה מפני שהם מטפחים את האגו שלהם כיהודים מחד ומאידך מבטיחים להם פתרונות קסם לבעיות מורכבות. הם לא מבינים שגם אורח החיים שלהם עשוי להפגע אם החזון הלאומני יוגשם. |
|
||||
|
||||
הרעיונות שלו לא מסוכנים רק לקבוצות בחברה ("אתאיסטים, לליברלים, ליהודים שנשואים ללא יהודים"). צריך להגיד זאת בלי היסוס: מימוש ה"חזון" שלו (בהנחה שזה בכלל אפשרי1) מסוכן גם לעצם המשך קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (ולמען האמת, לדעתי גם בכלל2). הפשרות בין האוכלוסיות בישראל (כולל האוכלוסיה הערבית), הנסיון לחיות כאן למרות הסתירות ואי הבהירות הפורמלית של הגדרת המדינה ואופיה (ואף של מה זה בדיוק "יהדות"), הערכים הדמוקרטיים והפלורליזם, אלו לא הדברים שמסכנים את המשך קיום מדינת היהודים כפי שטוען וחושב סתם יהודי. אלה הם הדברים היחידים שמצליחים לשמר את המשך קיומה של המדינה הזאת. אלו הם התפרים היחידים שמצליחים להחזיק את התלאים השונים מהם מורכבת האוכלוסיה הישראלית. נלך נגד הכיוון אליו כיוונו מיסדי המדינה (למשל דב"ג) ונבחר ללכת בכיוון מדינת פייגלין אליה שואף הסתם יהודי והמדינה הלכה3. מדינת ישראל לא שורדת למרות שהיא דמוקרטית. היא שורדת *בגלל* שהיא דמוקרטית. הרעיונות של "סתם יהודי" מסוכנים להמשך קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לא פחות מהרעיונות של בל"ד (שתי מדינות לשני עמים ורק אחת מהן מדינת כל אזרחיה). ___________ 1 גם אם החזון שלו יתממש (נניח), אני לא רואה איך מדינה כזאת יכולה לשרוד לאורך זמן. 2 ישות מסוג אחר, פשוט לא תצליח לשרוד לאורך זמן כמדינה. 3 "מדינת הלכה, הלכה המדינה". כבר יש סטיקר כזה? |
|
||||
|
||||
__________ 3]- כן. |
|
||||
|
||||
3 ואפילו שורה מ"שירת הסטיקר" של גרוסמן והדג נחש. |
|
||||
|
||||
3 וואלה. זה מאוד מעודד שככל שאני אזדקן ואהפוך סנילי, אני ארגיש יותר שנון, יצירתי ומקורי כשאחזור על דברים שאחרים כבר מזמן אמרו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
''הצטטן מחפה בכוח זכרונו הטוב על העדרה המוחלט של יצירתיות'' |
|
||||
|
||||
זה אולי נכון (אחרי הכל, יש מגוון מרשים של דרכים להיות לא יצירתי. זאת כמעט אמנות בפני עצמה), אבל גם ההנחה שבשביל להיות יצירתי לא צריך להכיר את מה שאמרו ועשו לפניך היא בעייתית. היא מאפיינת זרמי חינוך מסוימים, שטוענים שלימוד ושינון פוגעים ביצירתיות ולא נותנים לאישיות להתפתח בדרכה הייחודית. לעומתם, לי נראה שבשביל יצירתיות אנחנו כן צריכים להכיר את הציטוטים, ולו כמעין ''חומר גלם'' שאותו אנחנו מעצבים בדרכנו ועושים עליו מניפולציות יצירתיות. |
|
||||
|
||||
שיעור ראשון בפסיכומטרי - מהעובדה שמי שיודע לצטט מצטט כי הוא לא יצירתי, לא נובעת בהכרח ההנחה שמי שיצירתי לא יודע לצטט. |
|
||||
|
||||
יפה שאת מצטטת. |
|
||||
|
||||
זה לא היה ציטוט, זה היה יישום חומר נלמד. צק צק. |
|
||||
|
||||
יפה שאת מיישמת, אבל אני לא בטוח שאת עושה זאת כיאות. לא טענתי ש''מי שיצירתי לא יודע לצטט''. (אולי לומדים את זה בשיעור השני. אני לא יודע). |
|
||||
|
||||
"גם ההנחה שבשביל להיות יצירתי לא צריך להכיר את מה שאמרו ועשו לפניך היא בעייתית" - איך אומרים פה? "הנחת קש! הנחת קש!"? |
|
||||
|
||||
קודם כל, הנחת קש אינה נביעה (שיעור שלישי). שנית, זה הרהור בעקבות דבריו של איזי. גם הציטוט של איזי, למיטב הבנתי, היה הרהור אסוציאטיבי על דבריו של אביב ולא טענה על העדר מוחלט של יצירתיות אצלו. |
|
||||
|
||||
הנחת קש נובעת מהליך לוגי שגוי. טה-דה! |
|
||||
|
||||
מי אמר? לדעתי בד"כ היא יותר עניין פסיכולוגי (הנחות שאנחנו באים איתן מראש, הנחות שאנחנו מייחסים לבני השיח שלנו) מאשר תוצאה של הליך לוגי. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת מי אמרה? אני. תסתכל תגובה אחת למעלה. |
|
||||
|
||||
היית בכל השיעורים בקורס? |
|
||||
|
||||
הייתה לה ברירה? היא לימדה אותו. |
|
||||
|
||||
לא יודע. יש סיכוי שהוא שלי, אבל זה לא מאוד סביר. מישהו בטח אמר את זה קודם. |
|
||||
|
||||
אינך יודע מה אתה שח. איני מאשים אותך, כי אתה תינוק שנשבה. ושלום ליהודים. |
|
||||
|
||||
איני חושב שראוי להמשיך להתיחס או אפילו לקרוא את התגובות שלך (ולא בגלל התוכן הרעיוני שלהן). |
|
||||
|
||||
צפוי ומובן. תרגיש טוב, זה בסדר. |
|
||||
|
||||
מה צפוי? אתה הרי פועל נגד ההגדרה הבסיסית של המדינה- דמוקרטית ויהודית. נגד בלאד טענו שהיא רוצה לפגוע באופי היהודי של המדינה לא על ידי מניעת השתתפות של מפלגות חרדיות וגזעניות בבחירות, אלא בגלל הרעיון של מדינת כל אזרחיה- נרעיון הדמוקרטי. אתה טוען שצריך לבטל את הדמוקרטיה. כדי לממש את דעותיך אתה צריך לעשות כאן משטר פינושה. |
|
||||
|
||||
על תעליב את פינושה. הוא מעולם לא העלה על דעתו לגרש חמישית מאזרחיו. |
|
||||
|
||||
אם ליברמן ודומיו היו יכולים לנקוט כאן בשיטות של פינושה, הם לא היו נזקקים לגרוש. |
|
||||
|
||||
הא? אני מניח שהתכוונת להגיד משהו. לידיעתך - לא הצלחת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |