בתשובה לרון בן-יעקב, 17/01/09 22:44
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501431
החמאס מעוניין *בהצגה* של פגיעה באזרחים כדי לשרת את האינטרסים שלו בטווח הקצר, ובמיעוט פגיעה בטווח הבינוני והארוך. זה יכול להוביל לפעמים לניגוד אינטרסים פנימי.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501537
המספר הנוסף שצריך להטריד אותנו הוא ה 700-800 ערבים ישראלים עצורים, אפילו אם ברור ששני צדי המפה הפוליטית יסיקו מזה מסקנות הפוכות.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501538
ומה אתה מסיק מזה?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501540
בגלל שהתנתקות איננה אופציה, אז אולי החזרת המשטר הצבאי?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501566
יד קלה של השב''כ והמישטרה על הדק המעצרים.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501571
עדיף מעצר קצר על פני ירי במפגינים.

[*] ותודה לניידת עם הקוז'ק על גשר ג'סר א-זרקא. הפעם אף נהג חולף לא נרצח.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501597
בשבת שעברה נסעתי בכביש 6. בין ג'לג'וליה לקלנסואה, על כל גשר עמדה ניידת משטרה. כנראה שלא לוקחים יותר מדי סיכונים הפעם.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501618
כנ"ל בכביש עכו צפת. זו הסיבה למיעוט ההרוגים בישראל (0) ולריבוי העצורים (800). יש שמאלנים ("ככל שיהיה יותר רע יהיה יותר טוב") שהיחס הזה מפריע להם.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501570
למה זו לא אופציה? אם קוסובו קיבלה עצמאות בלחץ אירופי-אמריקאי, מדוע לא הגליל והמשולש?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501573
למה לא יפו ורמלה? למה שלא נסחף?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501574
למה באמת?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501576
אתה מתאר לך איזה פקקים יהיו בכביש 6 עם כל דוכני הפרי והירקות? ומה על הסיבוב דרך יוקנעם רק כדי לבקר בצומת מגידו?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501581
בהתחשב בכך שהסכם שיכלול חזרה מלאה לקוי 4 ביוני יכלול גם מעקף על קטע קטן אך משמעותי בכביש י-ם ת"א, הפקקים בכביש 6 יהיו כלום לעומת אלה בכביש מס' 1.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501582
לא נראה לי שאם יהיה הסכם הוא יהיה לקווי 4 ביוני. אני גם לא רוצה הסכם כזה, והוא גם לא ריאלי. חוצמזה, עכש"ז בכביש 6 שי יותר מקום להקים דוכנים מאשר כביש החוף, והגישה נוחה יותר מהישובים הערביים דרך השדות.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501539
את אלה נשחרר תמורת גלעד שליט.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501569
הם נעצרו, הם כבר לא עצורים.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501577
הטית הפועל לא משפיעה על המספרים, ועליהם דיברתי.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501591
יש לי הרגשה שלא דיברת רק על המספרים. אחרת היית כותב משהו על 700-800 פרחי בר בארצנו. היה לך חשוב ליצור את הרושם כאילו יש כאן איזה סזון ומחנות מעצר מבוססי-לאום. ועל מראית העין השקרית שניסית לקדם, אני דיברתי.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501598
אתה רואה מהירהורי ליבך. מספרי ההרוגים בעזה ומספרי העצורים בישראל צריכים להדאיג בגלל תרומתם להחרפת הסכסוך. הסכסוך הפנים ישראלי הולך ומחמיר עם השנים לא בגלל שהפערים גוברים (או לא) אלא בגלל שילוב פרדוקסלי של תודעה דמוקרטית גוברת יחד עם הקצנה אתנו-לאומנית אנטי דמוקרטית.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501617
ההרוגים בעזה זה סיפור אחר, נורא ומחריד, שאין לך כל ויכוח עליו איתי. ניפוף במספרי העצורים בישראל, ללא התייחסות לזמן המעצר או למעשים שהביאו להיעצרם, הוא סתם דמגוגיה. כי בניגוד למה שאמרת, ה''מספר'' כשלעצמו איננו מעניין. חשוב לציין מה בדיוק הוא סופר.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501578
700-800 מאזרחי המדינה נעצרו במהלך המלחמה. זה לא חשוב אם הם יהודים או ערבים אלא אם יש זהות אוטומטית ומובנת מאליה כביכול בין ישראלי ליהודי. במידה ואין כזו זהות, ולצערי אצל רבים מאזרחי המדינה היהודים יש ולא צריכה להיות, או אז מדובר בהפרה בוטה של כללי המשחק הדמוקרטי. מעצרם של אזרחים רבים כל כך ללא משפט וללא קיצוב זמן הינו מעצר מנהלי לכל דבר וככזה הוא אמור להטריד את כולנו, יהודים וערבים. לכל אזרח ישנה זכות למחות כאשר הוא חש שהמדינה או מי מהגופים המייצגים אותה פגעה בו. כמובן שבעת לחימה עם הפלסטינים אזרחיה הערבים של ישראל מזדהים עם כאבם של הפלסטינים שהרי הם בני אותו עם. הם ניצבים בפוזיציה מורכבת בה המדינה שלהם נלחמת בעם שלהם.
חלק מהעצורים נעצרו, לטענת המשטרה, משום שאופי מחאתם היה אלים. חלק האחר, ואין בידי נתונים לגבי גודלו היחסי, נעצרו רק מפני שכוחות המשטרה חששו שיובילו הפגנה אלימה. במילים אחרות, הם נעצרו כצעד מניעתי. האם מעצר המוני כזה אינו צריך להעלות סימן שאלה אצל אזרחי המדינה, ואחת היא לי מהי הגדרתם האתנית או הדתית או הפוליטית, בנוגע למשטר בו הם חיים?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501579
אני מקבל את תיקון אבל אני חושב שאתה עדיין לא נמצא במצב שבו אתה יכול לטשטש את הקו המפריד בין שני הקבוצות. ולכן זה חשוב.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501580
בוקר טוב. אתה עכשיו חווה את המודעות לכלל האלה הידוע לשם:
אם האלה מרביצה לשכן שלך, צפה שבמוקדם או במאוחר היא תרביץ גם לך.
לפני שלוש שנים וחצי, לקראת ההתנתקות, נעצרו אנשים במעצרים מנהליים ומעצרים עד תום ההליכים, כולל קטינים, כולל כאמצעי להרתיע אחרים, כולל בגלל שלא מעט היו כנראה שותפים לגישתו של עו"ד פלדמן שחופש ביטוי למתנגדי ההתנתקות יוביל לרצח רבין נוסף. גישה שאגב, זהבה גלאון התנגדה לה(לינק, למבקשים:
היו עצורים שנעצרו בהליך קולקטיבי ולא על בסיס אשמה או חשד אישיים, היו קטינות שנשארו במעצר חודשים כי סירבו להזדהות (כאילו שאין שיטה לזהות אותן ולשחרר בערבות) ואוסף שלם של תקנות ונהגים מיוחדים.
הימין הזדעק אז, ובצדק, וחלקים נרחבים בשמאל נטו לשאול אותו, ושוב בצדק, למה זה לא היה אכפת לו כשזה לא כוון נגדו אלא למשל כנגד ערבים - ובזה זה בעיקר הסתכם. לשמאל לא היה אכפת כשזה כוון נגד הימין.
עכשיו התהפכה המטוטלת: אותה שיטה בדיוק מופנית נגד ערבים, ולפי מה שאני קורא גם נגד מפגיני שמאל. אז התוצאות הפוכות: הימין שותק\מעודד והשמאל מוחה.
עד לפעם הבאה, שבה יוכה הימין וימחה, והשמאל ברובו ישתוק או יעודד. כי זו גדולתה של השיטה היחסית: כמעט אף אחד לא מתנגד שיטפלו כמו שצריך בצד השני של המפה. עד שזה מגיע אליו.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501583
מעניין איך באותה תגובה אתה טוען ש"לשמאל לא היה אכפת כשזה כוון נגד הימין", ומביא כדוגמא את זהבה גלאון שדווקא כן היה לה אכפת.
אז מה? זהבה גלאון היא לא שמאל?
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501592
שכחתי מילה:
לשמאל *ככלל*.
גם בימין וגם בשמאל יש חסידי אומות העולם שמזדעקים גם על פגיעה בצד השני, אבל התמונה *הכוללת* ברורה למדי בכל המקרים.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501588
"כי זו גדולתה של השיטה היחסית: כמעט אף אחד לא מתנגד שיטפלו כמו שצריך בצד השני של המפה. עד שזה מגיע אליו."

נכון מאוד. אני, כאיש שמאל, חשבתי שמעצרן של הקטינות אינו מוצדק, כמו גם מעצרים מנהליים של קטינים ושל אנשי ימין אחרים שנעצרו מבלי שנהגו באלימות בעת הפינוי ולפניו. הייתי במיעוט במחנה שלי ובמילא אין לי השפעה ציבורית. כולנו נפגעים מהאופי בו המשטרה פועלת בעיתות חירום, ימין וגם שמאל, אולם ההזדעקות מגיעה מהמחנה של הנפגע. לא זכור לי מקרה בו פעילי שמאל הביעו סולידריות עם אנשי ימין כאשר המשטרה התנהגה איתם באופן מבזה ובניגוד לחוק במדינת ישראל. גם מקרה הפוך, בו פעילי ימין הביעו סולדריות עם אנשי שמאל, אינו זכור לי. רוב מקרי החירום, אם לא כולם, מתייחסים לסוגיות לאומיות טעונות, כאלו שצד אחד נותן להן לגיטימציה וצד שני מתנגד להן בתוקף.
בזמן ההתנתקות פעילי השמאל חששו שמא כוחות הבטחון לא יצליחו לפנות את ההתנחלויות בזמן ההתנתקות בשל התנגדותם של המתנחלים ושל האנשים שהגיעו ממקומות שונים, ובעיקר מהגדה, בכדי לסייע להם. לעומת זאת, את גל המעצרים הנוכחי, של אזרחיה הערבים של המדינה בזמן מלחמה, הנחו, כך אני מבין, מספר גורמים, בניהם החשש לפגיעה במורל הלאומי, החשש להשנות אוקטובר 2000 וכן, ובעיקר, הלגיטימציה שנותן הציבור בישראל לנהוג בערבים אזרחי המדינה באמצעות אמות מידה שונות.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501603
א.הרשה לי לשער שאם הערבים היו סוגרים את כביש 4, המישטרה היתה קצת פחות עדינה איתם מאשר עם הנערות.
ב.הפגנות מתנחלים באינטנסיביות שהיו עכשיו ההפגנות נגד המלחמה, לא טופלו בכלל על ידי המישטרה.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501606
כמו שאמרתי: שערי תירוצים לא ננעלו. אז יש לך א' שמבוסס על 'לשער' (אני משער, לעומת זאת, שאם הנערות היו מנסות לעשות לינץ' בזוג, כדוגמת אותם תושבי אום-אל-פאחם, אתה היית הרבה פחות עדין איתם מאשר עם התושבים הערביים), וב' שמעדות ראיה - לא השתתפתי בהפגנה, סתם נתקלתי בה, משהו לא גדול במיוחד ליד הטרמפיאדה של הכניסה לירושלים - איננו נכון.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501635
לי הכי כיף: מצידי אפשר לעצור את המתפרעים מימין ומשמאל כאחד.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501685
כל כך קל לעשות לך כיף? איזה כיף לך!
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501584
גם אזרחיה היהודים של ישראל נמצאים בפוזיציה מורכבת. מחד, העולם וחלקים בשמאל הישראלי מגלים סלחנות כלפי אלימות פלשתניאית מכוונת וסיסטמטית כנגד אזרחים ישראלים. מאידך, אותם גורמים מתנגדים אוטומטית לכל פעולה צבאית ישראלית.
מחד, יש ביקורת קשה על פסילת הרשימה של צרצור, ומצד שני, מתאפשר לו להפיץ הסתה ערבית לאומנית http://www.inn.co.il/News/News.aspx/183594, http://news.walla.co.il/?w=//1419947, http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/841/853.html?hp=1...
במדינות כמו גרמניה אמירות כאלו פוסלות מריצה לפרלמנט.

מה אפשר ללמוד מכל הנ"ל? לדעתי:
1. עצם העובדה שהערבים הם בפוזציה מורכבת מצדיקה מחאה אך לא אלימות, ולא הסתה לאומנית.
2. מעצר מנהלי הוא רעה חולה שיש להלחם בה, אך כמובן שאין להעלות סימני שאלה לגבי עצם המשטר בישראל.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501585
אם הלינקים לא עובדים - למחוק את הפסיק האחרון ....
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501594
מעצר עקב השתתפות בהפגנה אלימה, או השלכת אבנים בנתיב תחבורה *אינם* "מעצר מנהלי לכל דבר".
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501608
ממתי עצורים כל כך הרבה ערבים ישראלים?
ואולי יש לך לינק? לא שמעתי על זה.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501619
נפלת להטעייה של רב"י. הם כבר לא עצורים. הם השתתפו בהפגנות אלימות בראשית המלחמה, או השליכו אבנים על מכוניות, ונעצרו לזמן קצר בידי המשטרה. הם שוחררו מאז. המשטרה הצליחה - הפעם - למנוע התקוממות כפי שהייתה ב-‏2000, ויש המצרים על כך.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501666
התקןממות? אולי מהומות?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501718
מצדי תקרא לזה אורגזמה של גמל.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501720
אבל אם הוא יקרא לזה אורגזמה של גמל לא יהיה לזה שום מובן לא?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501725
למה?
"המשטרה הצליחה - הפעם - למנוע אורגזמה של גמל".
מה לא מובן, בניגוד לנוסח המקורי?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501727
עכשיו המשטרה גם מונעת הנאה מגמלים? עד מתי? צריך לשים לב שבפעם הבאה המשטרה תהיה יותר רגישה לצורכם של הגמלים בפורקן מיני (1).

1. בדיעבד, כשאני קורא שוב את מה שכתבתי, נראה לי שניתן לחלץ מהדברים אמירה גזענית. לא לכך הייתה כוונתי. יש לי עניין בגמלים כשלעצמם ולא בשימוש בהם כאנלוגיה.
שרשור התנגדות השמאל - מפרקטיקה לגמל 501728
בדיעבד, כשאני קורא שוב את מה שכתבת, עניינך בגמלים בהקשר למחאה הנ''ל מדאיג מעט.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501729
"המהומות לערבים כאורגזמה לגמלים"
זה אמנם מצלצל בוטה, אבל קשה למצוא כאן גזענות.
ואם יותר לשאול על מהות ענינך בגמלים?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501730
אפשר למצוא כאן גזענות. אתה משווה את הציבור הערבי לבהמות משא, לגמלים. אני משוכנע שאם מישהו יכנה את היהודים גמלים או חמורים מיד תקום הליגה נגד אנטישמיות או משהו כזה, תגנה, תתקומם ותבקש התנצלות.

העניין שלי בגמלים הוא באקזוטיות שלהם, בהיותם חיה מדברית שאינה זקוקה להרבה, בשלוותם הרבה. חוץ מכל הדברים האלו יש להם גם מראה מצחיק, כאילו מישהו הדביק להם את הדבשת על הגב. בילדותי רכבתי על נאקה בשרשרת גמלים בנגב כשלפתע הנאקה עליה רכבתי התקוטטה עם הגמל שלפניה, יצאה מהשיירה והתחילה לרוץ. כמובן שנבהלתי. הבדווי שהיה אחראי על השיירה הצליח לעצור אותה ולהוריד אותי ממנה. את שאר הטיול עשיתי ברגל.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501757
בתור האלמוני שהעלה את עניין הגמלים כאן: בערבית קדומה "אינתיפאדה" היא אורגזמה של גמל. כך לפחות קראתי ב-‏88, וחשבתי שזה ידע כללי מקובל. אבל אני לא מצליח למצוא לכך הוכחות כעת. יש אטימולוג ערבי בקהל?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501786
אני לא יודע ערבית אבל נדמה לי שפירוש המילה אינתיפדה בערבית היא התנערות.
(וכך גם לפי ויקיפדיה אינתיפדה [ויקיפדיה])
יותר התנערות במובן של כלב רטוב המנער מים מעליו.
כזכור לי השם המזלזל בכוונה הודבק להתקוממות על ידי אש"ף טוניס.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501890
זו המשמעות בערבית מודרנית. שאלתי על המקור בערבית קדומה.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501805
לערביסט, שאלה נוספת:
האם יש קשר בין ג'מל (גמל) לבין ג'אמיל (יפה?), האם יש מילים נוספות הנגזרות מאותו השורש?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502189
יש את התיאוריה על הקשר בין המילים לתרבות ( היפותזת ספיר-וורף [ויקיפדיה]).
היא ידועה בעיקר בגלל הדוגמה (שבויקיפדיה מטילים בה ספק) של מספר המילים הרב לשלג אצל אסקימוסים.

בהקשר זה אני תוהה:
מה כה יחודי באורגזמה של גמל עד שבחרו לייחד לה מילה בערבית?
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502195
באופן דומה אפשר לשאול מה מיוחד כל כך בטפשות שבעברית יש לה לא מעט מילים נרדפות: אוויל, אדיוט, טמבל, כסיל, סכל, שוטה.

אינתפאדה אינה, כפי שכתב פה מישהו, אורגזמה של גמל אלא התנערות.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502197
דווקא בעברית אין הרבה מילים נרדפות לטפשות, בטח שלא יחסית לשפות אחרות. לעומת זאת, לגשם...
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502245
יש איילון-שנער באינטרנט! וואוו! עם מקלדת ערבית וירטואלית!

וזה מה שיש להם לומר על "אנתפאצ'ה":

اِنْتِفَاضَة [שורש: نفض]
הִתְקוֹמְמוּת עֲמָמִית

--------------------------------------------------------------------------------
ערכים הנגזרים משורשי המילים שנמצאו:
نَفَضَ [שורש: نفض]
בניין 1, ע' הפועל בעתיד: ـُ
1. נִעֵר מֵ(אָבָק)
2. טֵרֵף (עָלִים, פֵּרוֹת)
3. הִרְעִיד, גָּרַם לִצְמַרְמֹרֶת (קַדַּחַת)
+ ביטויים וצירופי מילים
نَفَّضَ [שורש: نفض]
בניין 2
נִעֵר מֵ(אָבָק)

تَنَفَّضَ [שורש: نفض]
בניין 5
1. הִתְנַעֵר
2. נִעֵר מֵעַל עַצְמוֹ (אָבָק)
3. רָעַד בִּצְמַרְמֹרֶת (קוֹדֵחַ)
4. טֹרַף (עֵץ, עָלֶה)

اِنْتَفَضَ [שורש: نفض]
בניין 8
1. הִתְנַעֵר
2. נִעֵר מֵעַל עַצְמוֹ (אָבָק)
3. רָעַד בִּצְמַרְמֹרֶת (קוֹדֵחַ)
4. טֹרַף (עֵץ, עָלֶה)

نَافِض [שורש: نفض]

حُمَّى نَافِض
צורות נוספות: حُمَّى نَافِضَة
קַדַּחַת מְלֻוָּה צְמַרְמֹרֶת
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502246
תודה על היוזמה.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502201
כמדומני בערבית יש כמויות אדירות של מילים שקשורות לגמלים.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 502206
מי שזכה לכבוד הוא החמור, ער בארמית. ער אבר מין בערבית ובעברית עתיקה, עיר - חמור צעיר בעברית בת ימינו.
התנגדות השמאל - מפרקטיקה לדת 501762
גמלים וחמורים זה ממש לא אותו דבר. השוואה לגמל לא נראית לי מעליבה: כפי שאמרת, הם אקזוטיים ושלווים. והאמת היא שהם נראים לי בעיקר כמו זקני השבט החכמים. חוצמזה הזואולוגים טועים לדעתי כשהם רואים בהם בהמות. כשאומרים על מישהו "בהמה" ודאי אין בזה השוואה לגמל!
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501669
הבנתי, תודה.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501735
זה אכן מטריד אותי, אבל לא בגלל חשש מהתקוממות פה (למעשה נדמה לי שהמצב שם רק מרחיק אותם מגילויי תמיכה; הם פחות מזדהים, יותר מאשימים את החמאס ובעיקר רוצים עוד מרחק בינם לבין איכות החיים בעזה) אלא כי כן נדמה לי שזו סתימת פיות. מצד שני, בהינתן חשש לאלימות, לא נורא אם פיות יסתמו לשבוע-שבועיים בזמן שהתותחים רועמים. לא הייתי רוצה שמפגינים (גם לא חוקיים) ישארו בכלא הרבה אחרי תום המבצע.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501758
גם אתה הולך שבי אחרי המספרים המטעים של רב"י: איש לא סיפר כאן לכמה זמן הם נעצרו. ככל הידוע לי, רובם ככולם נעצרו, נרשמו, הוזהרו, ושוחררו.
התנגדות השמאל - מפרטיקה לדת 501773
הספרות בנושא שיכנוע, תעמולה, העברת מסרים וכו' מדגימה יפה כיצד רציונליות, הגיון ועובדות הם אמצעים כושלים לעומת רגש, התלהמות, והסתמכות על עשיית רושם. למספר של 700 (או 800, אני לא זוכר בדיוק) עצורים ערבים יש אפקט, לדעתי, שלא ניתן להיתעלם ממנו בהקשר של המתח הגובר בתוך החברה הישראלית על רקע התהליכים שעוברים גם בקרב הערבים, היהודים (ונספחיהם) וכמובן בהקשר הסכסוך הגדול בין ישראל לפלסטינים. אם אתה מתעודד מניסיון הצמדות לפרשנות עובדתית, תבורך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים