|
||||
|
||||
הדוגמאות שהבאת והובאו בתגובה הבאה הן כן דוגמה של אנטישמיות. אני טוען שהטענות והגידופים נובעות מהכעס על ישראל ולא משנאת ישראל לדורותיה. היות שאנחנו מגדירים עצמנו כמדינה יהודית, המפגינים שואבים את תגובותיהם גם מהמסורת האנטישמית. האתוס של היחסים שבין היהודים לבין הארצות הנוצריות--אירופה וארה''ב, רגשי האשמה של השואה והאנטישמיות בעבר, היומרות שלנו כדמוקרטיה, היחס אלינו כגרורה ועושת דברה של ארה''ב, ההאשמות נגד הלובי היהודי והטענות כאילו ארה''ב היא גרורת ישראל, נותנות לרגשות האנטי ישראליות גוון אנטי יהודי ומינוחים מן העבר. אני טוען שהאנטישמיות הזאת היא אנטי ישראליות בתכנה והלבשת מינוחים אנטי יהודיים כנגד מדינת היהודים. מדינת ישראל לקחה על עצמה להיות מפלט ליהודים מהאנטישמיות ולצערי היא גורם האנטישמיות העיקרי היום. אינני טוען שאין היום בכלל אנטישמיות. האנטיישראליות שבקרב השמאל והאינטלקטואלים איננה אנטישמיות |
|
||||
|
||||
מיקיס תיאודורקיס הוא איש שמאל ותיק. מה דעתך על האמירה שלו שהיהודים הם שורש הרע בעולם, ועל הדברים שאמר בראיון הידוע עם ארי שביט? |
|
||||
|
||||
*ב*שורש הרע. |
|
||||
|
||||
מכיוון שהסבריו הדחוקים של תיאודורקיס נתלו בראש ובראשונה באותה "בית" שנשמטה, חשבתי שכדאי לעמוד על קוצו של יוד, יש מספיק חומר לחובתו מלבד ההתבטאות האומללה האחת הזאת. ולענין אחר, מה החשיבות לדעותיו הפוליטיות של אדם שכישוריו הם במוסיקה? |
|
||||
|
||||
מה זה משנה מהם כישוריו? חסרים אצלנו שונאי ערבים? שונאי מוסלמים (עם הנמקות)? שונאי נוצרים? אינני מתכוון למבקרי אלא לשונאי ויש הבדל מאד ברור ביניהם. |
|
||||
|
||||
ומה זה משנה אם אצלנו יש שונאי ערבים לעצם הדיון באנטישמיות של מישהו שהוא לא אצלנו? |
|
||||
|
||||
המשפט הראשון שלך, "מה זה משנה מהם כישוריו?", מתייחס בנראה לתיאודוראקיס. לא הבנתי מה הקשר בין המשפט הזה לשאר התגובה. |
|
||||
|
||||
אתה טענת ש"האנטיישראליות שבקרב השמאל והאינטלקטואלים איננה אנטישמיות". הביאו לך דוגמה של איש שמאל שהאנטיישראליות שלו היא אנטישמית מאוד. מה יש לך לומר על זה? |
|
||||
|
||||
יש שונאים בכל מקום. תאודוראקיס איננו איש שמאל אופייני. אמרתי כבר קודם שאיננו מתווכחים אצל מי יש יותר שונאי זרים. תעבור על כל האמנים אצלנו. אריאל זילבר, יענקלה רוטבליט ואחרים לא שמעתי. אני עומד מאחורי דברי שקול השמאל במערב איננו אנטישמי בעיקרו. האם אין שם בכלל אנטישמים? בודאי שיש. תמיד היו.אצל רבים- רבים מדי אצלנו כל מי שמבקר את מדינת ישראל הוא אנטישמי.גם אני על פי ההגדרה הזאת אנטישמי. |
|
||||
|
||||
נראה, לאור דבריך, שכדאי לך מאד לברר עם עצמך מהי "אנטישמיות". ועוד דבר שנראה שכדאי לך לחשוב עליו: באיזו מידה "ביקורת" על ישראל אינה אלא מסווה בלבד לאנטישמיות. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאתה מפספס. החשיבות איננה בגלל שהוא מוזיקאי מוכשר אלא בגלל שהוא פרסונה ציבורית בינלאומית, שיש לו אוטוריטה בעיניני מצפון ורגשות הומניים וכך לדבריו יש משקל, למרות שלכאורה הוא יכול לומר בדיוק את אותו הדבר שיווני ממוצע היא אומר בראיון מאולתר בשוק של פיראוס. כנ"ל סופרינו שלא מבינים יותר ממך וממני בענייני צבא ומדיניות (טוב, יותר ממני), אבל יש להם הרבה יותר gravitas (מילה שנכנסה לשימוש מוגבר במערכת הבחירות האחרונה בארה"ב). (חשבתי שזה די מובן מאליו). |
|
||||
|
||||
אז אתה מסכים שיש אנטישמיות. אתה אומר שאינך טוען שאין בכלל. כלומר אתה חושב שיש מעט. אני לעומתך חושב שיש הרבה, ואני אפילו מעז לחשוב שהביקורת האנטי ישראלית החריגה בקרב השמאל במערב, שאין לה שום אח ורע כשמדובר בביקורת על עמים אחרים שנוהגים הרבה יותר בנבזות, כמו מעשי הרצח והאונס שמתרחשים יום יום בבחבל דרפור, שההבלטה הייחסית שלהם הרבה יותר קטנה,יונקת בעיקר מרבדים אנטישמיים. כמובן שה''תמימים'' האלה לא יודו בכך לעולם. גזענות נחשבת לחיסרון בחוגים שלהם וזה לא מסתדר בצורה ישירה. בקיצור, אני חושב כך ואתה חושב כך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |