בתשובה להיא, 19/11/08 12:40
אהרנדט בירושליים 496489
ב. האם פירוש המושג "אהבת ישראל" ביהדות מזרח אירופה היה חסד ורחמים באופן כללי, או ביחס ליהודים?

ה. למרבה הצער - כו, עדיין יתכן, לדעתי, שהוא סיפר את האמת כפי שרצה לראותה. לפחות לאחרונה נתקלתי לא מעט בתופעה של אנשים שהאמת מצטיירת להם אחרת בכל רגע, פחות או יותר, בהתאם לאופן שבו נוח להם לראותה - וזה בלי שה"פיתוי" לכך יהיה הימור על חייהם, וכשהמציאות שבה מדובר הרבה פחות עמוסת פרטים ואירועים והרבה יותר קרובה כרונולוגית לזמן תיאורה.
אהרנדט בירושליים 496508
ב. לפי מוזס היה לזה גם מימד אוניברסלי. דהיינו, עם ישראל צריך היה להיות רחמן כלפי העולם.
אהרנדט בירושליים 496518
אם כך מעניין באמת מדוע שלום האשים אותה בהיעדרה של תכונה כזאת.
אהרנדט בירושליים 496615
לדעתך, הספר שלה מלא בחסד ורחמים?
אהרנדט בירושליים 496621
לאו דווקא, אבל האם לטעמך ספריו של שלום מלאים בזה?
מידה כנגד מידה? 496628
אם קראתי משהו שלו, זה היה קשור לקבלה (מכורח העניין, המילה "(ספירת) הרחמים" בודאי הוזכרה.)

רוצה להסביר למה זה קשור?
מידה כנגד מידה? 496634
לזה שלא ברור לי איך אפשר לראות על פי ספרה שארנדט חסרת ''חסד ורחמים''.
היחס שלה כלפי היודנראטים למשל, 496649
פעמים רבות עושה רושם שלילי יותר מאשר כלפי אייכמן. הוא בורג במערכת, אבל הם - אם הם לא היו משתפים פעולה...

איפה החסד והרחמים פה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים