|
||||
|
||||
הספינה נחשבת כתחום שיפוט של המדינה שאת דגלה היא נושאת. |
|
||||
|
||||
מה היה באמת סיום העניין כשאניה ישראלית התעלמה מאיתותי מצוקה של אניה אחרת במזרח הרחוק? לפי איזה חוק פעלו? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע על איזה אירוע מדובר, בכל מקרה המתעלם מאותות מצוקה של אניה אחרת לא פועל לפי חוק, אלא עובר על החוק. אם הכוונה להטבעת ספינת הדיג היפנית, את הש.ג. שהיה ימאי קרואטי שפטו בישראל. |
|
||||
|
||||
התכוונתי בדיוק לזה שהתעלמות מאותות מצוקה היא עברה על החוק, ולכן עולה השאלה על פי אלה חוקים יישפטו המתעלמים - חוקי מדינתם, חוקי המדינה עלת הספינה הנפגעת, או חוקי המדינה המארחת? |
|
||||
|
||||
זה לא כל כך משנה (במקרה של צים אסיה המשפט היה בארץ). חוקי הימאות הבינלאומיים מוטמעים בספר החוקים של כל אחת מהמדינות. ישנו גוף מתאם, הנקרא IMO (International Maritime Organization( |
|
||||
|
||||
מנפלאות האינטרנט: התגובה הקודמת נקטעה: זה לא כל כך משנה (במקרה של צים אסיה המשפט היה בארץ). חוקי הימאות הבינלאומיים מוטמעים בספר החוקים של כל אחת מהמדינות. ישנו גוף מתאם, הנקרא (זה לא כל כך משנה (במקרה של צים אסיה המשפט היה בארץ). חוקי הימאות הבינלאומיים מוטמעים בספר החוקים של כל אחת מהמדינות. ישנו גוף מתאם, הנקרא IMO (International Maritime Organization) והוא הקובע את הכללים המקובלים. כל מדינה מטמיעה אותם במערכת החוקים שלה (בווריאנטים שונים). בארץ בבית המשפט המחוזי בחיפה יש הרכב המשמש כבית משפט לעניינים ימיים, והוא האחראי על אכיפת אותם חוקים.
|
|
||||
|
||||
תודה.:) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |