![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מדוע אני לא יודע, אבל כך כתוב במילון אבן שושן. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מוזר. בעותק שמולי (הדפסה שלישית, תשל"ב) בערך הראשי כתוב חַג בפתח, אבל בכל הדוגמאות (שאינן בסמיכות) כתוב חָג בקמץ. דווקא לגבי היידוע, הוא עקבי ומקפיד על סגול. לירדן הפתרונים? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
איפה רואים במילון את צורת היידוע? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בדוגמאות. בכולן מנוקד הֶחָג. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
רב מלים מסכים: חג בפתח, אבל כאשר הוא מיודע ניתן להפוך את הפתח לקמץ (ולכן "הֶחָג") בנוסף לצורת היידוע הרגילה ("הַחַג"). | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מוזר. תשבי יתרץ. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |