|
||||
|
||||
עידכון (על קצה המזלג): סממנים חיוביים - רכישת השכלה ומקצוע. כיבוד אב ואם ומחנכת הכיתה. הליכה בדרך הישר. משפחתיות חמימה. עזרה לזולת. תרומה והתנדבות בקהילה. יושרה אישית. ציות לחוק ולמוסדות המדינה. נגעים שליליים - אלימות, סמים ואלכוהול בקרב בני נוער. אי-כיבוד אב ואם ומחנכת הכיתה. פשיעה. נהיגה בשכרות. עבירות מין. הריונות לא מתוכננים. בגידות וניאופים. התמכרויות (קוקאין, הירואין, הימורים). התרסקות מעמד המשפחה המסורתית. אינדיבידואליזם חזירי במתכונת האגואיסטית. אנרכיה וניהליזם חברתי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהרשימה השנייה שלך חסרה כל מיני נגעים כמו דרישה להליכה בתלם, חוסר כבוד וקבלה של שונות, דיכוי האשה, שמרנות, אי כיבוד אינדבדואליזם יצירתי ותרבותי הנובע מהכרה בחירות האדם וכיוצא באלו. התמכרויות יש בכל הקהילות (את מוזמנת לנוקטורנו, ליד ירושלים), בגידות וניאוף גם, כנ''ל לגבי התנדבות בקהילה, שמירת חוק והליכה בדרך הישר. כדוגמא לכך ניתן לראות את נערי הגבעות הידועים בהקפדתם על שמירת החוק. דוגמא ומופת להליכה בדרך הישר, ציות לחוק ולמוסדות המדינה, דוגמא מצוינת לאלו המהווים התנגדות מרשימה לאנרכיה של החילונים. בכל מה שקשור למעמד המשפחה המסורתית אין לי הרבה מה לומר. אני לא חושבת שזה עומד בניגוד ל''משפחתיות חמימה'' (ויש שיגידו ''לוחצת ומעיקה''), ובטח לא חושבת שזה איזה ''ערך'' שראוי לקדם בפני עצמו. |
|
||||
|
||||
כפי שכבר הערתי במעלה הפתיל אני בהחלט ערה לפגמים הקשורים בהכרח באחיזה באמונה דתית וממילא בשמרנות בסיסית. ואין לי מילה אחת לטובת גידול הפרא הזה של המתנחלים המכונה נערי הגבעות. להיפך. כשדיברתי על חמימות משפחתית דמיינתי ברוחי קרובים שלנו מכ"ס. תמיד נמצאים בשבילך אם צריך אבל לעולם לא מעיקים. מין דוסים לייט המקיימים כמה מצוות דרך שגרה והרגל (והשתייכות למעין מועדון חברתי שהוא בית הכנסת המקומי) אבל חיים ביומיום בהוויה חילונית לגמרי. רופאה, מהנדסים, א/נשי מחשב ויתר מקצועות חופשיים. |
|
||||
|
||||
אבל מה זה אותו נוקטורנו? |
|
||||
|
||||
כפר נוער למכורים דתיים. |
|
||||
|
||||
אני מתנצל שהתפרצתי ולא קראתי את ההמשך. לגבי הציות לחוק ולמוסדות המדינה של האמוניים: רק בתנאי שהחוק ומוסדות המדינה הולכים בדרכים שלהם. לגבי המישפחתיות החמימה: אני חושב שיש לגבי הציבור הדתי סגירת שורות ואי הוצאת כביסה מלוכלכ החוצה. לגבי כל הצדדים השליליים: השיכרות היא בעיה חמורה שהיא סימפטום למשהו מקולקל בחברה שלנו; אינני יודע איך הדברים בחברה הדתית- האמונית והחרדית. אני מניח שהתהליכים איטיים יותר אך הם קיימים. המוכנות שלהם לרמות את המדינה הרבה יותר גדולה משל החילוניים. אצל החילוניים יש רמאויות אך ברור לכולם שזה לא בסדר; אצל האמוניים כל נבלה שנעשית למען ההתנחלויות-"ארץ ישראל"- היא בסדר. המטרה מקדשת כל אמצעי כולל רצח. החברה האמונית היא גזענית באופן מובהק. היא מפרידה ללא שום יסורי מצפון בין דם לדם. |
|
||||
|
||||
וגנטיקה עדיפה. על שלנו, המתבוללים |
|
||||
|
||||
מוזר, איך התערבבה בתגובה הזאת פעמיים מחנכת הכיתה באותה צלחת עם אבא ואמא, ואני מעולם לא ידעתי שהיא כל כך חשובה בחיי. לי היו מורות אחרות שהרשימו אותי, וגם אז היחסים שלי איתן לא דמו ליחסים עם ההורים. ואגב, אני לא ראיתי כזה "אינדיבידואליזם חזירי במתכונת האגואיסטית" בחברה החילונית יותר מאשר בחברה הדתית ובמגזר החרדי. סמים, עד כמה שידוע לי, יש בישיבות, אם כי אולי פחות מאשר אצל החילונים. ניהיליזם חברתי וצפצוף ארוך על ספר החוקים, החברה, המדינה וכללי התנהגות בסיסיים ומקובלים - קיימים באופן בולט בחלקים מסויימים של החברה המתנחלית-דתית ובחלקים נרחבים של החברה החרדית. על מה שקורה בהתנחלויות אין צורך להרחיב, הרי ידוע וברור במה מדובר. בחברה החרדית זה מגיע לידי כך שלא פונים למשטרה לשם טיפול בעבירות מין. במקום זה מאיימים על הקורבנות (נשים וילדים) ומשתיקים אותם, ואילו מבצעי העבירות, בייחוד אם הם רבנים חשובים או ראשי ישיבות - עליהם דווקא מגינים, מקיימים סביב מעשיהם קשר של שתיקה ומפארים ומהללים את שמם. איפה יש, בעולם כולו, יותר ניהיליזם מזה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |