|
||||
|
||||
קריאת הכותרת עוררה בי את השאלה, איך הכשרה כל כך קצרה יכולה להספיק. יש כל מיני הסבות מקצועיות, ובד"כ הן נמשכות יותר משלושה שבועות, כשמדובר על רכישת מקצוע חדש לחלוטין. אח"כ עברתי לקישור וראיתי מה מדאיג את מנהלי ההסבות: המוסבים לא באמת יודעים אנגלית, כי הם קיבלו את התואר שלהם בדרכי רמיה. מכאן הבנתי שגם תהליך המיון היה לקוי, כי ידיעת שפה זה דבר שאין בעיה לבדוק במהלך יום-ראיונות אם הוא מתוכנן כראוי. לסיכום, נראה לי שהבעיה עם המהלך היא ביצוע חפוז ורשלני. רעיון ההסבה יכול להיות מועיל, אם יבצעו אותו כמו שצריך. |
|
||||
|
||||
אפילו אם המורים המזורזים הם דוברי אנגלית מצוינים, בכל זאת הסבה למקצוע ההוראה שנמשכת שבועיים אומרת משהו על הערך האמיתי שמשרד החינוך מייחס למקצוע העיקרי של עובדיו. אם המשרד היה מכפיל את שכר ההמורים לאנגלית במטרה להחזיר את כל המורים המנוסים שעזבו, הייתי מעריך שיש ערך אמיתי למקצוע בעיני המעסיק העיקרי של המורים. במקום שהוא חשוב בעיני המעסיק, שם ישכור עובדים מתאימים בשכר מתאים לתנאי השוק. אבל צעד כזה לא יעלה על הדעת במסגרת ערך המורים במערכת התמורות הממשלתית. המורים חייבים להישאר חלשים וסמרטוטיים ולכן יכניס משרד החינוך עובדים תאילנדים להוראה לפני שייתן תגמול הולם ולו לקבוצה נדרשת כלשהי של עובדי הוראה. |
|
||||
|
||||
תפסת את העניין. הסיסמא ''בוא להיות מורה לאנגלית בשבועיים'' מראה את יחס המערכת. לאחר שמאתיים מורים כאלה היו נכנסים למערכת, מובן מאליו שיכלו לטעון באוצר שאי אפשר להעלות שכר למורים שבסה''כ למדו שבועיים. |
|
||||
|
||||
שמעתי גם שהמשרד רוצה לבטל את שעורי האנגלית לילדים דוברי אנגלית שממומנים על ידי ההורים, ולצרף אותם לכיתות הרגילות. |
|
||||
|
||||
גם אני חשבתי שהבעיה היא באורך ההכשרה, אבל כתב ''הארץ'' ציטט אחרת. |
|
||||
|
||||
יצא לי כבר לעבוד עם תאילנדים (למעשה תאילנדיות) שדיברו אנגלית יותר טוב ממני. כך שלהצעה שלך יש סיכוי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |