בתשובה לאיציק ש., 29/08/08 11:00
תהיה 488806
אתה אולי לא תסכים איתי מסיבות אידיאולוגיות, אבל נזק בתיעוב התנ''ך, עם כל הכבוד, הוא נזק הרבה יותר קטן מנזק של אי ידיעת אנגלית. נזק של אי ידיעת אנגלית (או ליתר דיוק ידיעת אנגלית ברמה לא מספקת) יכביד על התלמיד הלאה וישפיע על לימודיו באוניברסיטה ועל הפוטנציאל הכלכלי שלו כאדם בוגר ובעל משפחה.
תהיה 488807
אבל לך קשה יהיה לחלוק על כך, עדיין, שמורה הגורם לתלמידיו לתעב את תחום הוראתו גורם להם נזק, בלי שום קשר להשוואות. שהרי מורה טובה לתנ''ך לא מחייבת את המורה לאנגלית להיות גרועה.
תהיה 488809
כן, אין חולק על כך. אבל הגבתי בדבריי לאיציק, ודבריו של איציק לא נאמרו בחלל ריק אלא הוא הגיב בתגובתו להשוואה (המוצדקת) שעשתה נועה בתגובה 488800 - אם נוצר מחסור במורים לתנ"ך, המורה לאנגלית יכולה להחליף את המורה לתנ"ך, אבל אם נוצר מחסור במורים לאנגלית המורה לתנ"ך לא תמיד תוכל להחליף את המורה לאנגלית, וכיון שאנגלית היא מקצוע הנחוץ לחיים - לתלמידים ייגרם נזק יותר חמור. מכאן שאתה (ואיציק) צודק ברמה העקרונית של גרימת נזק, אבל בפועל יש מקום להשוואות האלה ויש לקחת את הסיטואציות האלה בחשבון.
תהיה 488811
ומה נותנות לך ההשוואות האלה באופן מעשי?
תהיה 488812
מבלי לדבר עלי אישית, לאלה האוחזים בהגה ההשוואות האלה צריכות לתת קנה מידה לשם תכנון החינוך בעוד חמש ועשר שנים.
תהיה 488813
כלומר?
תהיה 488814
המורה לאנגלית יכולה להחליף את המורה לתנ"ך אם היא מורה כל כך טובה שיכולה ללמד כמעט הכל חוץ ממדעים ומתמטיקה. גם מורה טוב/ה לתנ"ך יכול להחליף באופן זמני מורה לאנגלית. הוא/היא יכול/ה לנהל שיחה באנגלית, הוא יכול להשתמש באמצעים שונים, הוא יכול לעבוד על מאמרים ..

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים