|
||||
|
||||
תאווה לבצע קל פסולה גם בעיניי. אבל ''עבודה קשה, יצירתיות וחדשנות ובמיוחד להשכלה ככלים ויעדים להתקדמות'' הם הערכים הפרטיים שלך ולא ברור לי מדוע אנחנו אמורים לחנך להם אנשים. בעיניי, למשל, ''עבודה קשה'' היא ערך בעייתי (''בטלה'' יותר לטעמי). אני גם חושב שבניגוד לאתוס הזעיר-בורגני, הקשר בין ''הכלים להתקדמות'' שהצגת לבין התקדמות בחברה הנוכחית הוא בעייתי ומוטל בספק. |
|
||||
|
||||
לא אכנס לדיון ערכי אך *פרקטית* - היעדרם של ערכים אלו בתרבויות רבות הוא אחת הסיבות העיקריות לכשלונם של האוחזים בהן לזכות ברווחה וחירות מינימליים. לגבי שאפתניי היתר למיניהם, יתכן שהייתי שולח אותם לטיול ממושך בהודו - אך טובתם של אלו מטרידה אותי פחות באופן כללי ובפתיל זה בכלל לא. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי מה הקשר לתרבויות אחרות או לשאפתניי היתר למיניהם. חלק נכבד - אולי הרוב - מאלה שעובדים קשה ורכשו השכלה גבוהה לא התקדמו חברתית וכלכלית (חשוב על מורים לדוגמא), בעוד שהרבה מאלה שהתמחו ב''מעאכריות'' לסוגיה כן מתקדמים חברתית וכלכלית. כך שלא ברור לי מדוע אתה רוצה לשקר להמונים. |
|
||||
|
||||
אכן ישנם מקרים כאלו שאתה מציין, אך אם תבדוק סטטיסטית הן בתוך חברה שלמה והן בין חברות תגלה שההימור החינוכי הטוב ביותר הן עבור חברה והן עבור ילדים1 הוא לערכים אותם ציינתי. 1 אם כי עבור ילד ספציפי תיתכן אפשרות לראות אם הוא בכלל זקוק לחיזוק או החלשה של ערכים אלו (או שלא). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |