|
||||
|
||||
זה אכן מסוט, מסוט ימני (RH) כלומר הוא מאפשר פניה ימינה מהמסילה הראשית, יחס הסטיה ימינה הוא 1/12, כלומר על כל 12 מטרים של התקדמות סוטים מטר ימינה. היחס קובע את מהירות הנסיעה המותרת בזמן פניה (בנסיעה ישר אין מגבלת מהירות שונה מאשר לשאר המסילה), במקרה הזה סביב 40 קמ"ש. הלוחית (והמסוט) צולמו לפני כשנתיים בזמן הנחת המסילות בקו למודיעין סמוך לגשר הרכבת מעל לכביש 1. המסוט הזה משמש כיום את החיבור בין הקו למודיעין ובין לוד. למעוניינים, הנה תמונה בה רואים זוג מסוטים, הקרוב יותר הוא שמאלי והרחוק ימני, והלוחית שצולמה היתה מחוברת אליו. |
|
||||
|
||||
מדוע משתמשים במסוט באדני עץ ולא באדני מלט (או שזה בטון)? |
|
||||
|
||||
יותר גמיש, ולכן עמיד למאמצים אופקיים? |
|
||||
|
||||
כסף. אדני בטון הם אידאלים מבחינת חוזק וגם קל וזול לייצר אותם בייצור המוני באמצעות תבניות יציקה. הבעיה היא שבמסוטים האדנים באים באורכים שונים ואז צריך להכין כל אחד מהם בנפרד, מה שגורם לעלויות יצור גבוהות לאדני בטון בהשוואה לאדני עץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |