|
||||
|
||||
הוא לא יודע לזמר במובן הקלאסי, אבל הוא יודע להגיש שיר בצורה פנטסטית. ובמשחק, יש לו כריזמה קולנועית (לא ראיתי אותו על במה) שמאפילה על כל בוגר בי''ס בתחום. |
|
||||
|
||||
לי גם השירה וגם המשחק שלו נשמעים בהמיים מאוד. לדוגמא, כשהוא צורח ''טנק מימין, משמאל תותח, כך אני אוהב אותך'' או הצרחות שלו בכל אחד מהסרטים שהוא שיחק ובזהו-זה מצביעים על גישה מונוטונית וחוסר עידון בסיסי שמקשים על הגדרתו כזמר או שחקן טוב או אפילו סביר. |
|
||||
|
||||
אבל בניגוד לכמה מגיבים באייל הקורא (ובדומה לחבריו לכוורת) הוא ניחן בהומור עצמי וחוסר יומרנות מעוררי סימפטיה. |
|
||||
|
||||
אם כוונתך לשורה מתוך ''למה לבך כמו קרח'', השיר הזה הוא פארודיה (על הטקסטים של הזמר המזרחי). |
|
||||
|
||||
לא משנה על מה זה, כל מה שהוא עושה מוגש באותה צורה בהמית שכנראה גורמת לחיבובו על לא מעט ישראלים. |
|
||||
|
||||
באמת? גם השירים האלה למשל? (אתה לגמרי פטור מתשובה. סתם מצאתי תירוץ לשים לינקים). |
|
||||
|
||||
בכל זאת אענה. בהיותו סולן בשלוש להקותיו של דני סנדרסון ובתחילת דרכו הסולנית כהמשך לכך, שירתו אכן היתה עדינה ונעימה יותר כפי שרואים בלינקים (נעים להיזכר בעוד להיט עם דורי בן-זאב הג'וקר) אבל את הבהמיות שלו אפשר היה לראות כבר אז בסרטים ששיחק: הלהקה, דיזינגוף 99 ומסע אלונקות. יותר מאוחר היא שולבה גם במוזיקה שלו ובהופעותיו בזהו-זה, לילה גוב והסיטקום הנוראי, כן, מה? |
|
||||
|
||||
שמעת פעם על כניסה לדמות? הוא פשוט שיחק צבר בהמי. זה לא אומר שהוא איש בהמי. לילה גוב אכן היתה תוכנית עילגת, נבובה ומעצבנת. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שהוא איש בהמי אבל נראה לי שהדמות היחידה שהיה יכול לשחק היא הדמות הבהמית ולא בכישרון גדול. |
|
||||
|
||||
ברוסיה היו קוראים לזה type casting. |
|
||||
|
||||
יש type casting ויש type casting. גם ג'ק ניקולסון מגלם את אותה דמות אופי אבל איזה הבדל. |
|
||||
|
||||
על זה אמרה (או שרה) חווה אלברשטיין: "אז אם שמעת את יוסי בנאי שר תביני למה הוא שחקן". |
|
||||
|
||||
"אם נדע לאהוב" זה שיר בבצוע גרוע? "אני וסימון ומואיז הקטן" זה שיר בבצוע גרוע? הפרשנות המדהימה שלו לברסאנס היא גרועה? אז כמו שאמר ברנרד שו, "נכון, המחזה שלי גרוע, אבל מה לעשות שששנינו בדעת מיעוט". מכל מקוםן, אם הטלוויזיה הצרפתית מצאה לנכון לחלוק כבוד ליוסי בנאי על פרשנותו לבראסאנס, יש דברים בגו. ומרגע זה ואילך היזהר בכבודה של האצולה הירושלמית! |
|
||||
|
||||
איפה שמעת (או קראת) אותי אומר ש"אם נדע לאהוב" זה שיר בבצוע גרוע, או ש"אני וסימון ומואיז הקטן" זה שיר בבצוע גרוע, או הפרשנות המדהימה שלו לברסאנס היא גרועה? |
|
||||
|
||||
מישהו כאן רמז שיוסי בנאי זמר גרוע. אין לי מחושג איך הוא הגיע לזה. |
|
||||
|
||||
יוסי בנאי לא היה זמר גרוע, אבל הוא גם לא היה בדיוק זמר. גדולתו היתה דווקא בכך שהיה שחקן שידע להגיש שירים כשחקן - בצורה שהפעילה חוויה בלתי נשכחת בלב המאזינים והצופים. קולו המיוחד לא היה בדיוק קול של סינטרה או של פבארוטי וכישוריו הדרמטיים והקומיים עלו בהרבה על השמיעה המוסיקלית שלו, אך הדבר לא הפריע אלא תרם לייחודיות שבו. באחת מבדיחותיו הקבועות, לפני שנים, הוא נהג לספר כי כאשר הופיע ביישובי ספר, היה המעבד והמנצח המוסיקלי של התזמורת מזהיר אותו: "יוסי, אם יתפסו אותך מחבלים וישאלו ממה אתה מתפרנס, אל תעיז להגיד להם שאתה זמר כי הם יכריחו אותך לשיר להם ואז הם יראו שאתה משקר ושאתה בכלל לא זמר, והם יהרגו אותך". |
|
||||
|
||||
!!! |
|
||||
|
||||
הוא לא היה בדיוק זמר, אלה טרובדור, כטום וויטס,שמוליק קראוס ושאר מספרי שירים. |
|
||||
|
||||
אז באמנויות הבמה, לפעמים ההתלהבות מחפה על חוסר מסוים בכישרון. |
|
||||
|
||||
זו לא הטענה. לבנאי היה כישרון בשפע, אך בתחום המנעד הקולי הוא היה מוגבל מאוד. |
|
||||
|
||||
ממש כמו אריק לביא. לכן הוא העדיף לשיר בסגנון הקברטים של ברכט. ובתחום המסויםצ הזה הוא היה זמר נפלא! |
|
||||
|
||||
אני מאוד מסמפט את יוסי בנאי, אבל לא מצליח להתרגש או להתפעל מהשירה שלו. אריק לביא עלה עליו כמה מונים בשירה של קברט או שנסון; לאור העובדה שבנאי הרבה לשיר ברל וברסאנס - ונתונה לו התודה על כך שהרבה מההיכרות שלי (וכנראה גם של ישראלים אחרים) איתם היא דרכו - בולטת, למרבה הצער, העובדה שהוא נופל גם מהם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |