|
בן שבת וסגנו הינם מנהיגי האיגוד המקצועי של המורים. ככאלה הינם אנשי חינוך, בראש וראשונה. זאת כשם שבראש הסתדרות הרפואית עומד רופא, ובראש הסתדרות המהנדסים - מהנדס. כיצד היינו מגיבים לו התברר שראש התאחדות המהנדסים הינו עבריין תכנון מושחת, כמהנדס גשר כפר המכבייה. או שראש הסתדרות הרופאים קנה בכסף תואר דר' לרפואה. ובהתאם לכך, גם מושמעת ברקע הדברים הטענה שהרפואה הנלמדת בבתי הספר לרפואה הינה חסרת ערך - שכן ראש הסתדרות הרופאים הפגין, הוא ולא אחר, את זלזולו בידע הטמון בה - והידע היחיד החשוב בעניני מזור הינו של שאמאנים שבטיים. ולא עוד, אלא שבמסע המעל ברפואה וערכה נמכר, למשל, ציוד רפואי מבתי החולים לגורמי סחר מפוקפקים, כאפשרות המתיישבת ותואמת סיטואציה כזאת. או שאיש משטרה בכיר, במקום לפעול בנחרצות לפזור מתפרעים שהתפרעותם מטרימה מרי המוני ושפיכות דמים בין שני לאומים, מעל מתפקידו, ולאחר עישון נרגילה עם המתפרעים, הצטרף עם כוחותיו למיידי האבנים.
האנלוגיה כאן ברורה. אין דין תלמיד המעתיק בבחינה, כדין איש חינוך בכיר- רגע, הרי מדובר בבכיר מכולם - שמעל במעש החינוכי בצורה הקשה ביותר, והפגין, הוא ולא אחר דוגמא שלילית ואת הציניות העמוקה ביותר האפשרית בעניני החינוך עליהם הוא מופקד. זאת באופן המעודד תלמידים, בפרט שתחום עיסוקם אינו רלוונטי ישירות ללימודם, כגון ציור או פיסול, למשל, לזלזל אף הם בידע לא רלוונטי ישירות לעיסוקם, לקנות עבודות מוכנות וכד'.
|
|