|
||||
|
||||
ככל שיותר מתייחסים לעולם רואים שכאשר אדם ניגש לחיות את חייו הוא בא עם גישת חיים איזה שלא תהיה היא דרכו לפרש את המציאות ולכן מה שחשוב זה פירוש המציאות ולא המציאות עצמה הפירוש הוא זה שקובע מי הוא האדם וכאן נכנס עניין האמונה ככל שיהודי מאמין יותר באלוקים כך ראיית עולמו היא יותר ויותר חדה העולם הוא השתקפות של הפרוש שלו ועל מנת להגיע להרמוניה מוחלטת עם העולם בן הפרשנות לבין המציאות עצמה יש לנהוג על פי התורה הדיסהרמוניה נוצרת איכן שרחוקים מהתורה הקדושה אבל יש עניין גבוה יותר ועמוק יותר והוא שכאשר יהודי חושב על פי שכלו הוא בעצם מוגבל מאוד כי ראיית העולם שלו היא על פי השכל שלו והשכל הוא מוגבל אבל כאשר היהודי חי באופן של למעלה מהשכל אז הוא נכנס לתחום הבלתי מוגבל וכאן הוא צריך את המצוות על מנת להגיע לתודהה המיוחדת הזאת כי רק על ידי המצוות אתה נכנס לעולם הבלתי מוגבל והתחברות אל האין סוף שהוא הקדוש ברוך הוא |
|
||||
|
||||
האם הפירוש למציאות אינו בנמצא? האם הוא אינו מציאותי? מציאותי אין פירושו מועיל או לא מועיל, אלא נמצא. האם סט כללים מוכתבים מראש (עם פרשנים מקובלים) הופך בהכרח את הנמצא למועיל? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |