|
||||
|
||||
תודה על ההסברים והתמצות הענייני. בד"כ אני ממש זקוק להם (במיוחד לפני מבחנים ). משום שבעוד שבד"כ כשמדובר בנושא כללי, הרי שאני מאמין שאני מסוגל למצוא הסברים וסתירות לכל דבר כמעט, הרי כשמדובר בדוברי הנושאים ,אין לי מושג ירוק. וכך , לאחר תואר בפילוסופיה, אני לא זוכר בכלל מי אמר מה. זאת, על אף שאני זוכר מה אשר להגיד על מה. ולכן : על אף 24 תגובות מעניינות מעט נאמר על שני הדברים שחשבתי שחסרים לי במאמר. הראשון - הקשר בין מילים ומשמעותם (שפה, תפיסה, מושג, תרבות, יחסית וכו' ) לבין האמת. השני - הקשר ומהותו בין האמת לשקר. אני יודע שלי עצמי לקח זמן להתרגל לעובדה, שקשה לקרוא לשני אלה הפכים ובזאת לסגור את העניין. לאחר קריאת התגובות (האמת שגם קצת לפני אבל רציתי תגובה קצרה ) נוסף הנושא השלישי והחשוב של הסיבתיות, שהיא ,לדעתי, עמוד התווך וגם המכשול הגדול של האמת בברכת החנונים האולטימטיבית : To say of what is, that it is, or of what is not, that it is not, is true * *זה תרגום קצת אמריקאי מויקיפדיה, אני מעדיף את איך שהמרצה שלי כתבה את זה על הלוח : to say of which is true, is false, is a falsehood. to say of which is true ,is true, is true.
|
|
||||
|
||||
ככל שיותר מתייחסים לעולם רואים שכאשר אדם ניגש לחיות את חייו הוא בא עם גישת חיים איזה שלא תהיה היא דרכו לפרש את המציאות ולכן מה שחשוב זה פירוש המציאות ולא המציאות עצמה הפירוש הוא זה שקובע מי הוא האדם וכאן נכנס עניין האמונה ככל שיהודי מאמין יותר באלוקים כך ראיית עולמו היא יותר ויותר חדה העולם הוא השתקפות של הפרוש שלו ועל מנת להגיע להרמוניה מוחלטת עם העולם בן הפרשנות לבין המציאות עצמה יש לנהוג על פי התורה הדיסהרמוניה נוצרת איכן שרחוקים מהתורה הקדושה אבל יש עניין גבוה יותר ועמוק יותר והוא שכאשר יהודי חושב על פי שכלו הוא בעצם מוגבל מאוד כי ראיית העולם שלו היא על פי השכל שלו והשכל הוא מוגבל אבל כאשר היהודי חי באופן של למעלה מהשכל אז הוא נכנס לתחום הבלתי מוגבל וכאן הוא צריך את המצוות על מנת להגיע לתודהה המיוחדת הזאת כי רק על ידי המצוות אתה נכנס לעולם הבלתי מוגבל והתחברות אל האין סוף שהוא הקדוש ברוך הוא |
|
||||
|
||||
האם הפירוש למציאות אינו בנמצא? האם הוא אינו מציאותי? מציאותי אין פירושו מועיל או לא מועיל, אלא נמצא. האם סט כללים מוכתבים מראש (עם פרשנים מקובלים) הופך בהכרח את הנמצא למועיל? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |