|
||||
|
||||
תכנות לינארי (linear programming) הוא פתרון בעיות אופטימיזציה שבהן האילוצים ופונקציית המטרה הם לינאריים במשתנים. למיטב ידיעתי, מבחינה חישובית מדובר בבעיה קשה, ואילו מבחינת תלמידי תיכון, הבעיה מוגבלת לשני משתנים ולמעט אילוצים, ולכן היא מצריכה רק מעט עבודה שחורה. |
|
||||
|
||||
דרך אחרת להציג את הגרסה המוגבלת של תכנון ליניארי שלומדים ב- 3 יחידות היא זו: יש לנו מישור וקבוצה של קוים. לכל קו אנחנו אומרים אם אנחנו מעוניינים להיות מצידו התחתון או העליון (זהו "אילוץ" של הבעיה). הפתרון הוא ה"צורה" שנוצרת במישור כתוצאה מכל האילוצים הללו. |
|
||||
|
||||
שכחת מפונקציית המטרה, שהיא (במקרה המוגבל דנן) כיוון במישור. הפתרון הוא לא ה''צורה'' אלא הנקודות (אחת או אינסוף כאלה) בשולי הצורה שהן הכי ''בכיוון'' הנתון (אם הצורה לא חסומה בכיוון הנתון, אז אין פתרון וכל המרבה בכיוון הרי זה משובח, אבל אולי זה לא כלול במקרה המוגבל). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |