|
||||
|
||||
עמית, דומני שהתייחסתי לנקודה זו במאמר עצמו. ראשית, אין כמעט בתי ספר מהסוג שעליהם כתבתי. שנית, אין שום בעייה מוסרית שלא כל אחד יוכל להרשות לעצמו ללמוד שם. גם כיום המצב כך: לא כל אחד יכול להרשות לעצמו ללמוד בבתי הספר הטובים ביותר או באוניברסיטאות המבוקשות ביותר. שנית, הטענה שהמדיה לא תוכל לספק מערכת שכזו היא אולי נכונה, אבל אינה תקפה במקרה הזה. להיפך, אני מציע מערכת כזו משום שאני יודע שהמדינה אינה מסוגלת אף לקדם את המערכת הקיימת. אם הייתי רוצה שהחינוך וההעשרעה יתבצעו בהתאם למעורבות המדינה בלבד, לא הייתי מציע זאת. הטענה שיש להסתפק במערכת הקיימת משום שבתי ספר השואפים למצויינות יגרמו לתלמידיהם להקדים עוד יותר את התלמידים שאינם לומדים במערכת הישגית כזו - היא בעייתית. הסיבה היא שהיא מניחה שצריך לשאוף לקצב התקדמות קולקטיבי אחיד, שבו המוכשרים ביותר לומדים בהתאם ליכולתם של הפחות מוכשרים. מצטער, אבל אני לא קונה את זה. לפי אותו עקרון, מן הראוי היה שלא להציע למכירה מכוניות יקרות או וילות מפוארות, משום שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקנות אותם. לא הגיוני, נכון? אולי כדאי לחשוב על המערכת המוצעת הזו ביתר מתינות. אחרי הכל, שום מדינה שהיו בה מערכות דומות לא הצטערה על כך: המערכות הללו הפיקו מתוכן את דור ההנהגה הבא של המדינה בתחומי המדיניות, התרבות והכלכלה. |
|
||||
|
||||
גם עם בית הספר למדעים ואומניות - שזו בועה ללא קשר עם המציאות. הבוגרים יוצאים מבולבלים, וכאשר הם נתקלים במציאות האמתית מתפקדים בצורה מאד גרועה. מצד שני עם בית ספר בויאר שהנסיון שלי איתו מעולה. ברור על מה הייתי ממליץ למכרי. |
|
||||
|
||||
בויאר התדרדר עם השנים וכיום הוא עוד אחד מאותם בתי ספר ממוצעים. אני למדתי בתיכון לאומנויות לפני זמן לא כל כך רב ויצאתי משם בסדר ואפילו מצוין ויש לי פרנסה ועבודה טובה מאוד! אתה לא היית בתיכון הזה אז אני לא חושב שיש לדעה שלך לגבי התיכון הנהדר הזה משקל כלשהו. נכון, בויאר זה עדיין בית ספר טוב עם אחוזי בגרות טובים והכל טוב. אבל אי אפשר באמת להששוות בית ספר "רגיל" אל בית ספר על ייחודי. |
|
||||
|
||||
בנוגע לבית הספר למדעים ואומנויות, הוא בית ספר העולה על כל דימיון אני אישית מכירה 10 בוגרים אחרי 6 שנים שהם סימו את בית הספר כל אחד מהם מוצלח ביותר במקצוע שלו (פסיכולוגיה, הנדסה ביו-רפואית, כלכלה, חשבונאות אומנים וכו...). לאלה ששיטת הלימוד לא מצאה חן עזבו ומצאו את דרכם במקום אחר אני מניחה שאתה אחד מהם. בית הספר הזה הוא מתנה לכל אותם האנשים שמחפשים הרחבת ידע צימאון למידע נוסף. שמה המורים לא מדכאים חשיבה שונה והם מלמדים מתוך רצון לחנך את הדור הבא. לגבי ה"נתינה לשכבות השמנת"לא ניתן לראות בבית ספר זה כי ישנה קהילת תלמידים רווגונית שונה מרקעים שונים חלקה אף מבוססת אך רובה לא. כ-80% מן התלמידים מקבלים מלגות כל אחד לפי מה שהוא מסוגל לשלם. ערבים יהודים דתיים חילונים מבוססים יותר ומבוססים פחות כולם חיים בקהילה משותפת. אני כעת לומדת שם וממליצה בחום על בית הספר הוא עונה על כל הנאמר בכתבה. זה הזמן לכל מי שרוצה (אותם תלמידים שעולים לתיכון) לנסות ולהיתקבל לבית הספר לשנת הלימודים הבאה. כל מי שמעוניין למידע נוסף אני אשמח לענות! שנה טובה יהל |
|
||||
|
||||
לא רווגונית אלא רבגונית, כלומר - רב-גונית: כזו שיש בה גוונים רבים |
|
||||
|
||||
תיכון מצוין שנותן יותר לילדים שרוצים יותר! ילד שמדוכא מהשעות הרגילות שיש לו ביום לא יוכל לעמוד בקצב של תלמידים מחוננים! כן כן! מחוננים זו לא מילה גסה! ילדים שהוחיכו את עצמם בפוטנציאל שלהם ובהתעניינות שלהם בנושא מסוים מקבלים את הזכות ללמוד בתיכון נהדר זה!. |
|
||||
|
||||
מדברים אתכם על זה שאתם (בניגוד לאחרים שלא זכו) ילדים מחוננים? עד כמה הנתון הזה מרכזי בתוכנית הלימודים? |
|
||||
|
||||
העיקר הראשון של בית הספר: "על בית הספר לעורר את מודעות תלמידיו ליכולתם ולאפשרויות שיכולת זו מקנה להם, ולעודדם להשתמש בהם לטובתם ולטובת הקהילה" |
|
||||
|
||||
הם גם נדרשים להוחיך את זה? |
|
||||
|
||||
כלומר, משורש ח-י-ך? |
|
||||
|
||||
אמממ... היה לי ילד בוכה על הידיים בזמן שהקלדתי את זה זה תירוץ קביל? |
|
||||
|
||||
תירוץ קביל לשגיאה, אך לא לאיחור בכמעט שנה בתשובה. |
|
||||
|
||||
המממ... עייפות כרונית? (הייתי בטוח שכתבתי תגובה כזאת לאחרונה!) |
|
||||
|
||||
זה בסדר. (-: תגובה 339530 , שורה אחרונה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |