|
||||
|
||||
מוזר לי שאיש לא השיב לך עד כה. בכל אופן, כדי שאור אדום יראה ירוק עליך לטוס בערך ב71% ממהירות האור, שהם כ-213,000 קמ"ש. מכונית החלל שלך תתקרב לצומת בשישים ק"מ לשניה, מה שיחייב אותך לתגובה מהירה להתפתחויות בצומת. למען האמת זה לא כ"כ מסוכן לחצות את הצומת במהירות הזו, כיוון שתוך פחות מאלפית השניה תמצא זה מכבר בעברה השני. כמו-כן, מכוניתך תתקצר לכדי כשבעים אחוז מאורכה העצמי, גל ההדף שיקדים אותך עשוי להסיט מכוניות תועות מן הצומת, ומגני החום הנדרשים לשיוט אטמוספרי במהירויות יחסותיות יסייעו לך להתמודד גם עם חבטה בלתי צפויה. מה שכן, בהנחה שתאונת דרכים לא תארך יותר מעשר שניות, התאוצות הצפויות לך בשעת ההתנגשויות עשויות לעלות על 6000G, מה שיהפוך את כריות האוויר שאולי תחפוץ להתקין לבלתי יעילות. יתכן כי הטבעת תא הנוסעים בדבש צמיג תסייע לך להיחלץ מן ההתנגשות בלא פגע. מעבר לשבעים קמ"ש (קילומטר לשניה) בערך, לא תבחין גם באור האדום, אך לעומת זאת תוכל לראות באינפרא-אדום, ולהפטיר כמו מרווין 'עד כמה אשנא את הליל!'. אבל כל הדיון היפותטי לחלוטין כיוון שבארצנו לא יתנו לך לעקוף בשבעים קמ"ש. מאמר על נהיגה במהירות מופרזת צפוי להתפרסם בקרוב. |
|
||||
|
||||
שבעים ואחד אחוז ממהירות האור הם 213,000 קילומטרים בשניה ולא בשעה (או אם תרצה, כ- 767 מיליון קמ"ש). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
חוששני שתמצא קושי ניכר בנסיון להישאר על הכביש ולא להיות במסלול ישיר לאנדרומדה. |
|
||||
|
||||
או במילים אחרות, אל תנסה את זה כתירוץ בבית המשפט. |
|
||||
|
||||
שיתפוס אותי בשבעים אחוז ממהירות האור. ציינתי כבר ששללו לי את הרשיון? (: |
|
||||
|
||||
העברה היא חציית צומת באור אדום, להזכירך... אם כי אני לא חושב, שהמצלמה תצליח לצלם אותך מבצע את העברה הנ''ל. |
|
||||
|
||||
אולי המצלמה תצליח, אבל צבע הרכב בתמונה יהיה שונה ולכן הצילום לא יהיה קביל בבית-המשפט. |
|
||||
|
||||
מאחר והסוגיה מוצתה, אפשר לעבור לשאלה 2: באיזו מהירות צריך לנסוע על מנת שהרדיו, המכוון לרשת ב', יקלוט את רשת ג'. (95.5 ו 97.5 בהתאמה) |
|
||||
|
||||
התהיה זו נוקדנות נוראה מבחינתי לציין כי רשת ג' משדרת בתדר 97.8 מגהרץ? |
|
||||
|
||||
Special Relativity ain't that complicated at the level of algebra. When a body moves, its time becomes longer, and its length (at the direction of its movement) becomes shorter. It contracts by a factor called Gamma which equals:
(1-beta^2)^-0.5 where beta=v/c - the fraction of light speed the body reaches. beta<=1 and thus Gamma>=1. That's all. As for the computation, I leave it as an exercise to the reader, since I have to run back to my boring lecture... Anyways, since we're talking about Frequency Modulation (FM) radio transmission, these changes might distort the signal, though I've only learned AM yet, so any clarification by an electricon would be nice. |
|
||||
|
||||
אחרי חודשיים ומשו של נדנודים ותחינות לדובי, נתבשרתי סופית כי מאמרי 'סיכון מחושב או טמטום לשמו', הדן בנהיגה במהירות מופרזת, לא יתפרסם באייל לעולם. למעוניינים מתפרסם המאמר מעתה בכתובת: כל טוב. |
|
||||
|
||||
ליאור שלום, הנך מוזמן לקרוא תגובתי באתר 'במה חדשה' לסיפורך. שלך בברכה אלכסנדר מאן |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |