|
לגבי סעיד את הזכרת כמה דברים שבעדינות הייתי אומר לא מדוייקים במיוחד חגבי התיחסותו של סעיד לזכות קיום לאומית לעם היהודי,לו קראת את ספרו של סעיד "השאלה הפלשתינאת" היית רואה כמה רחוקה דמותו של סעיד מ "האנטישמיות"-נכון יותר להגיד אנטייהדות כי ערבים הם גם שמים-בספר הזה סעיד מציין בפירוש שהוא מודה ואינו מכחיש את הסבל שעבר אותו העם היהודי לאורך ההיסטוריה,ובספרו "סיום תהליך השלום" הוא אומר ומציין שהוא לא מתנגד לשלום הוא מתנגד לדרך שבה הושג הסכם אוסלו,הוא אומר שהוא בעד שלום אך לא שלום האריה עם העכבר אלא שלום אמיץ צודק שפותר את כל הבעיות בצדק ומבטיח לשני העמים לחיות בכבוד ולא הסכם אוסלו שאפילו אינו מראה על הבטחה ברורה להגדרה לאומית לעם הפלשתיני אין מילה אחת על זכות העם הפלשתיני להגדיר את עצמו באופן עצמאי,ואין בו לו"ז ברור לסיום הכיבוש,ומשאיר את המחסומים בשליטת ישראל וכך הוא חונק אות כלכלית,ואינו מציין על פירוק התנחלויות.לאור הסיבות האלה שסעיד מסביר בספרו הוא מתנגד להסכם אך הוא לא מתנגד למסע אמיתי צודק לשלום שבנויי על זכות שני עמים להגדרה עצמית והוא דוגל ומציע את הפיתרון ארצ אחת לשני עמים (מדינה דו-לאומית)בה כל האנשים מקבלים את זכויותם ללא הבדלי:מין,לאום,אתניות,דת...וכו' מדינת אזרחים בה כל פרט מקבל את הזכויות מעצם האזרחות שלו ולא הלאום שלו,הוא אפילו מראה שדו-קיום אמיתי עם המשכילים הישראלים ולא רוב הפוליטקיים הוא מציין שצריך דו-קיום תרבותי עם היהודים המאמינים בזכות העם הפלשתיני להתקיים(סופרים,מרצים אקדימיים,משוררים..וכו')דרך אגב אחד החברים ההדוקים לסעיד יהודי,לכן סעיד אומנם מתנגד להסכם אוסלו ספיציפי אבל הוא מאמין בשלום אמיתי וקורה להתחלת מסע שלום צודק בין שני העמים לכן לא נכון לייחס תכונות כמו אנטי ו"אינו מוכן לקיום לאום יהודי" רק צריך לקרוא לעומק את ספריו ורעיונותי,סעיד מגנה בפירוש ומתנגד באופן מוצהר לכל פעילות החמאס דבר שציין אותו בספרו "סיום תהליך השלום",וקרא לו"אלימות טיפשית". אותם הדברים בקשר לדרוויש השיר שצירף בסה"כ מחאה נגד הכיבוש ופעילות הצה"ל בגדה ועזה בשנת 87 ואין להבין ממנו בכלל קריאה להשמדה או גירוש כי דרוויש מציין ובאופן מובהק את רוב הרעיונות שהזכרתי קודם ,הוא בסה"כ מצייר את הסבל הפלתינאי המתמשך מגדר ההפרדה שמחפריד בין המשפחות,מהמחסומים המשפילים,מפריצת הבתים,כיבוש,הריסת בתים וגזילת אדמות..וכו'.ולעומת זאת הוא מציין בשירים שלו שצריך לשבור את הסטריו-טיפים עבור היהודים,ושאפשר להגיע עם היהודים לשלום אמיתי והוא דוגל גם בפיתרון של שני עמים בארץ אחת,הוא מאמין בזכות העם היהודי לחיות בכבוד אך הוא קורא גם שיאמינו בזכות העם הפלשתינאי ליחות בכבוד.
|
|