|
||||
|
||||
קישון כתב פעם איך תיכננו בישראל מכונית שתהייה במחיר שווה נפש לכל פועל. בשלב הראשון: חומרים 4000 לי"ש עבודה 1000 לי"ש בלו 2000 לי"ש בולים 2000 לי"ש מס קניה 3000 לי"ש מס עינוגים 1000 לי"ש סה"כ 12000 לי"ש אחרי קיצוצים הם הגיעו לסכום הזה: חומרים 40 לי"ש עבודה 60 לי"ש מסים, בלו, בולים וכו' 2000 לי"ש מחיר סופי 2100 לי"ש את הקיצות במחיר הם השיגו בגלל שהמכונית תהיה עשויה מדיקט, במקום חלונות יהיו וילונות, במקום פנסים מוטות גישוש וכיוב'. חברת טאטא ההודית תתחיל למכור השבוע מכונית במחיר 2500$. מוט ההגה חלול, יש רק מגב אחד, תא מטען בגודל תיק בית ספר, גוף עשוי פלסטיק וחומרי הדבקה, ו...אתם מבינים את ההמשך. |
|
||||
|
||||
הקישור שנתת אינו פועל כעת. נראה שזה אותו מאמר: http://www.nytimes.com/2008/01/08/business/worldbusi... |
|
||||
|
||||
גם חברת באז'אז' ההודית, בשיתוף רנו-ניסן, נכנסת לשוק המכוניות האולטרה-זולות. |
|
||||
|
||||
בדיוק חשבתי על זה לא מזמן - מה הרף התחתון של מחיר ואיכות החומרים המשמשים למכוניות. נדמיין מצב שבו שלכתחילה בונים את כל המכוניות מדיקט, פיברגלאס או כל חומר בלתי-עמיד דומה. כמובן שבמקרה כזה גם המנועים יהיו חלשים יותר וגם חוקי התנועה ישתנו - יהיה מותר לנסוע במהירות של עד 30 קמ"ש אולי(? סתם השערה לא מלומדת, הפיזיקאים כאן אולי יידעו לחשב את זה בקירוב), בגלל הסכנה שבהתנגשות. כמובן, התרגלנו לנסוע כבר ב-100 קמ"ש וזה נראה לנו אטי עד כדי חוסר פרקטיות. בכל זאת, תהיתי אם יש איזון אחר בין חומר ומהירות, שאינו מאפשר הגעה ל-100 קמ"ש אבל עדיין עמיד. בדמיוני ראיתי את כל המכוניות עשויות פלסטיק קשיח או נירוסטה, וגם מתקפלות פנימה כאקורדיאון, כשיש צורך לחנות במקום קטן (רק 2 המושבים מקדימה והמנוע נותרים "ישרים"). |
|
||||
|
||||
התגובה הזכירה לי תמונה מהאיןציקלופדיה האנגלית: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |