|
||||
|
||||
נתת בעצמך את התשובה: "והערה אחת שמסתובבת לי בראש: ברור לי שחייבים לבחון את ההפרטה אך ורק לעומת האלטרנטיבות הקיימות להפרטה, אבל אני לא בטוח שנכון להשוות אותה למצב החינוך היום: החינוך הגיע למצבו הנוכחי (בין היתר) בעקבות קיצוצים חוזרים ונשנים של הממשלה בתקציב מערכת החינוך על מנת לעודד את הפרטתה." משרד האוצר מנהל את החינוך, משרד האוצר מנהל את משאבי האנוש של מערכת החינוך ולכן השיקולים העיקריים הם העלויות. אפילו אם לא במודע, פעל משרד האוצר לחסל את האלטרנטיבות. רמת המורים היום והשכר הממוצע שלהם אינם מאפשרים שום אלטרנטיבה איכותית. ההפרטה תייקר חלק מבתי הספר וחלק אחר אי אפשר לייקר כי האנשים לא יוכלו לעמוד בתשלומים ולכן תישאר האפשרות השניה- להוריד את רמתם (בשפת האוצר זה ניקרא להוריד את עלויותיהם. |
|
||||
|
||||
תודה. לבטן שלי תחושות דומות למה שכתבת. אבל לבטן שלי יש לפעמים תחושות משונות ביותר (במיוחד כשהיא מלאה בסופגניות). לכן, כפי שכתבתי, אני מחפש נתונים מוצקים יותר (למשל מהפרטת מערכות חינוך במקומות אחרים בעולם, או מתהליכי הפרטה אחרים שקרו אצלנו). ותודה לאלמוני (תגובה 465309) על העצה. עוד לא הספקתי להכין את שיעורי הבית, בתקווה אני אחפש בקרוב. |
|
||||
|
||||
מסופר שם על כנס ב-10.12.07 שעוסק בנושאים שהעלית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |