|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הייתי חותם בשתי ידיים על רפורמה כזאת. כל זמן שבמדינת ישראל שולטת חבורה שראינו בהופעת המחץ נגד זליכה-כולל את זליכה, לא יהיה שום דבר. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמי שטרפד את רפורמת דברת היו המורים. |
|
||||
|
||||
ניסחתי את עצמי במדוייק. א. רפורמת דברת לא היתה רפורמת בלומברג. ב. כשדברת "הפליג" לכך שתקרת השכר של מורהב יכולה להגיע ל-14000 ש"ח, הפסיק אותו ביבי בחיוך מבטל והעיר שהוא הגזים. איפה הצפיפות בכיתות ועוד שינויים שהיו אמורים לקרות. האוצר אם תרשה לי לרענן את זכרונך, אימץ מיד קטע מהתכנית: לפטר 20.000 מורים. אם היו נותנים לממונה על השכר, הוא גם היה ממנה ועדה של כלכלנים שיקבעו מיהו מורה טוב ומיהו מורה רע. |
|
||||
|
||||
א. אני יודע. ב. נדמה לי שמי שטרפד את רפורמת דברת היו המורים. |
|
||||
|
||||
המורים טירפדו את רפורמת דברת כי היא היתה גרועה! המורים יטרפדו כל רפורמה שאין בינה ובין קידום מערכת החינוך דבר וחצי דבר. (דוגמת זו שמוצעת ע"י חבורת השרלטנים ממשרד האוצר). אגב, גורלה של הרפורמה שווסרמן חתם עליה כבר נקבע והיא לא תצא לפועל. חכו לתביעות המשפטיות נגד המדינה על הרעות תנאים ואי עמידה בכיבוד הסכמים. |
|
||||
|
||||
אני רק מקווה שכתוצאה מהמאבק הזה, ימצאו המורים משני הארגונים את הכוח לבצע רפורמה בארגונים שלהם. לחסל את המתכונת המסורתית ההיסתדרותית ויבנו ארגונים דמוקרטיים ששואבים את כוחם מלמטה. ניצוצות של הכוח הזה כבר רואים היום אצל המורים. |
|
||||
|
||||
למה אתה מתכוון - *בהקשר הזה* - ב"שואבים את כוחם מלמטה"? |
|
||||
|
||||
אפשר לראות שמחוץ למקום בו מתנהל מו"מ מפגינים מורים ומהווים לחץ על מנהלי המו"מ. למשל: אני מעריך שההתעקשות על תכנית לצמצום הכתות באה כתוצאה מלחץ מציבור המורים הפעילים. באגוד דמוקרטי, ציבור המורים בבתי הספר מביע את רצונותיו והנהגת האיגוד הנבחרת בודקת את הדעות הללו ופועלת על פיהן. לדעתי לפני שהולכים לשביתה צריך לקיים שיחות/ויכוחים בכל בתי הספר. היום הזרימה היא רק מלמטה למעלה ומכאן החולשה של הארגון. אותה בעיה קיימת גם בארגוני האחיות והרופאים שבפוטנציה הם ארגונים רבי עוצמה-במעשה הם חלשים. |
|
||||
|
||||
זה נכון אבל לא לגמרי. היות שלא שיתפו אותם, היה להם מראש מניע חזק לסקל את הרפורמה. אחת המטרות העיקריות הסמויות של הרפורמה היתה לשבור את ארגון המורים, אחרת אין הסבר לעובדה שלא שיתפו אותם. המורים הם ציבור די קונפורמי ואם היו משתפים אותם -הרפורמה היתה נראית קצת שונה ואפשר היה לבצע אותה. אני חוזר שוב לפזמון שכבר נמאס לי להשמיע אותו. משרד האוצר צייר מסגרת ובתוכה גובשה הרפורמה. דברת הצהיר שכל הרפורמה תתבצע בתוך מסגרת התקציב. אין ניסים כאלה בעולמנו. יתכן ותקציב משרד החינוך מספיק לניהול מערכת חינוך טובה אבל בתנאי שראשית תיעשה רפורמה במישרד עצמו. היום התשתיות הפיסיות של מערכת החינוך נמצאות בפיגור עצום. הנושא הראשון שקפץ לי לעיניים כשקראתי את הרפורמה היה חוסר התייחסות אמיתית לזה ולהקטנת מספר התלמידים בכתות. הרפורמה בבסיסה היא רפורמה גרועה למרות שיש בה מרכיבים חשובים. אין לי כרגע זמן להכנס לאתר של מישרד החינוך, אבל קראתי את כל המיסמך מהתחלה ועד הסוף; בהזדמנות אראה לך על מה אני מסתמך. |
|
||||
|
||||
למדתי ולא מהיום שהצהרות מסוג זה של סבר פלוצקר דורשות בדיקה. סבר פלוצקר עבד בזמנו בעל המישמר ואף ערך אותו. כשהיה עורך על המישמר, כמובן שלא כתב כמו היום. סבר פלוצקר הוא מומחה ידוע בכל דבר ועניין וגם בחינוך. הנה דבר מה אחר על המבצע האמריקאי: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |