בתשובה להאייל האלמוני, 11/11/07 15:40
קצת ציני אולי, אבל 462898
בחלק מהאתרים אומרים שמבתרים, ובאחרים - לא שמבתרים אבל (היכון/י למשהו מאווווד לא נעים - ) פושטים את עור הגוויה ע"מ להקל על הנשרים את האכילה (נדמה לי שהתרגום הנפוץ "נשרים" הוא שיבוש קל - אלו לא בדיוק נשרים אלא עופות אחרים, קרובים שלהם הקרויים "נשר ההימלאיה". עכש"י, הנשר, הנשר המוכר לנו, מחדיר את ראשו אל פי הטבעת של קורבנו וניזון על קרביו, בתוך כך נושרות נוצות צוארו ועל כן הוא נקרא "נשר". נכון שעשיתי לך טוב?).

לא יקירי המנוח אלא נזירים עושים את העבודה, קרוב לודאי נזירים שהתמחותם בכך. ברררררר.

קצת ציני אולי, אבל 462900
הוה אומר: מה ההבדל בין טיבט לארץ הקודש? שבטיבט פושטים את העור לאחר המוות.

(אגב, לא שמעתי מימי שהנשר ניזון דוקא דרך פי הטבעת של הנבלה, זאת נראית לי דרך טפשית מאד להגיע לבשר שממנו הוא ניזון. אבל אינני מציע כאן דיון בנושא "לא אומרים חרא על אוכל")
קצת ציני אולי, אבל 463015
באתרים המספרים על הנשרים בישראל באמת מתקבל רושם אחיד, כי החדירה היא דרך הבטן, או ''הכרס הנפוחה של הנבלה'', כפי שנאמר במקום או שניים. אבל לי בכל זאת יש איזשהו זכרון רחוק מן הילדות, הרבה לפני האינטרנט, של ספר גרמני ישן, מין אנציקלופדיה בתמונות לילדים (משהו מסוג ''תרבות'', הישנה). שם, נדמה לי, היה אזכור של איזה זן מסויים החודר דרך פי הטבעת, אולי זן מסויים ואולי דובר על מצב שבו עור הגוויה צפוד וקשה (או כשהטרף הוא חיה בעלת עור עבה מן הרגיל), ופי הטבעת הוא פתח מוכן ולכן נוח, במובן זה. לא מצאתי תימוכין בגוגל, אבל גם לא כל כך חיפשתי. נראה שלא התעניינתי במיוחד בתזונת הנשרים מאז ועד אתמול, וחשבתי, פחות או יותר, שהחדירה דרך פי הטבעת היא הדרך השגורה והקבועה.
קצת ציני אולי, אבל 462982
לא פי ולא טבעת.
מידע מכלי ראשון, שניים, בקידמת הפרצוף שלי.
מההההה... 463041
אתה כבשה שמטפלת בנשרים? זה כמעט חזון אחרית הימים.
על כנפי נשרות 463152
צפיתי ממרחק בטוח (אם כי יצא לי גם לטפל קצת, כנער בגן החיות בחיפה)
קצת ציני אולי, אבל 463072
בהתחשב בעובדה שאתה עדיין מגיב באייל (וכנראה בין החיים), יש להניח שהשניים, בקידמת הפרצוף שלך, לא היו נשרים.
קצת ציני אולי, אבל 463137
כפי שאמרתי: רק השני בקידמת הפרצוף שלי.
קצת ציני אולי, אבל 463005
אממ.

לא הייתי צריך לבקש פירוט.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים