|
||||
|
||||
במרוצת שנות האינתיפאדה נמצאו עשרות אלפי חיילים בחיכוך מתמשך עם האוכלוסיה הפלשתינית, ומכאן ההשפעה הפסיכולוגית המוצעת על החברה הישראלית. לעומת זאת, אני מתאר לעצמי כי ניתן לחסום את מספר החוקרים המבצעים באופן שוטף ניסויים בבע"ח, בכמה מאות, ומכאן שההשפעה על החברה הישראלית ניתנת להזנחה. אם מישהו חתך צפרדע כשלמד ביולוגיה, זה לא הופך אותו לבן-אדם אלים יותר, לא? גם המקרה הפרטי של אותה מעבדה בה מנהלים ניסויים ללא רישום נראה לי לא רלבנטי לדיון. כפי שהוסכם כשהצגת את אותו מקרה בדיון הקודם בנושא, אם מישהו חותך חיות בשביל הכיף, צריך לעצור אותו. אין לכך קשר לקיום ניסויים בבע"ח למטרות מחקר, שהוא ראוי בעיניי. |
|
||||
|
||||
האם לדעתך, יש לעצור רק את החוקרים אשר "חותכים חיות בשביל הכיף"... או שאולי יש מקום לבדוק קצת יותר טוב מתי להתיר, כן או לא, ניסויים בבע"ח? נעלו טענות רבות בעבר (בדיון הקודם) בנוגע להכרחיות ניסויים מסויימים (לאור אפשרויות חלופיות בתחומים מסוימים).. נראה שהייתה הסכמה (בין רוב המשתתפים) שאם ניתן לבצע ניסוי מסוים על בני אדם (בלי לסכנם או לגרום להם לסבל גדול מנשוא) הרי יהיה הוא מדויק ואמין יותר מניסוי על בע"ח. כמובן שגם חשוב לדעת מה מידת היישומיות של ניסוי מסוים, לבני אדם (אמנם לא לכל הניסויים ניתן לקבוע דירוג שכזה, אך נראה לחלק לא מבוטל, אכן ניתן). |
|
||||
|
||||
(LInux once more)
I'm afraid your question is rather rhetoric, the answer is however positive. If I remember right, the previous discussion ended with most of the anti-vivisection arguments refuted, and most of the anti-vivisectionists angrily flaming on Dr. Rabinovitch. Anyways, I suppose we all agree vivisection should be preformed only when useful (if at all). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |