|
||||
|
||||
אם אתה מגיב תוך 1/2 שניה (הנחה אופטימית למדי) הרי שבמקרה הראשון בלמת את הרכב לפני הילד ובמקרה השני דרסת אותו בכחמישים קמ"ש1. 1 חישוב מקורב בלבד, הכותב אינו אחראי לנזקים הנגרמים לילדים ולמכונית. |
|
||||
|
||||
באיזה תאוצה אתה בולם? |
|
||||
|
||||
אני לקחתי 1G (בקירוב) ואילו איזי בתגובה 459886 הניח .2G |
|
||||
|
||||
נסה ותהנה: סע ב-50 קמ"ש ובנקודה נוחה לזיהוי (אם אין כזאת, שים חפץ בולט בצד הדרך) בלום בעוצמה מירבית (ברכב עם ABS פשוט ללחוץ על דוושת הבלמים בכל הכוח). כשהרכב עוצר עצירה מלאה, משוך את בלם היד, דומם את המנוע ומדוד את המרחק מהסימון לפגוש הקדמי. לטענת המדריכים של "מסלולים", סיבה נפוצה לתאונות ולתוצאות קשות של תאונות היא בלימה חלקית במצב חרום. נהגים פשוט מפחדים ללחוץ על הבלמים בכל הכוח בלי שום סיבה. באימון עושים את זה פעמים רבות בנסיעה ישרה, תוך כדי פניה ובמהלך של החלקה ועל ידי כך "מגלים" שזה לא כל כך נורא. |
|
||||
|
||||
אם כך לאיזי כנראה יש מכונית הרבה (הרבה) יותר טובה. ההבדלים הם די משמעותיים. ע"פ הנתונים כאן http://www.sdt.com.au/STOPPINGDISTANCE.htm, לטויוטה קורולה יש צורך ב-55.8 מטר כדי לבלום מ-90 קמ"ש, בעוד לפרארי 550 מספיקים 33.6 מטר לעשות אותו דבר. כמעט לאף מכונית חוקית לכביש אין אחיזה שתאפשר בלימה של שני G. |
|
||||
|
||||
אתה מדבר על מרחק הבלימה הכולל גם את זמן התגובה. עזוב טבלאות ונסה בעצמך - מה מרחק העצירה של המכונית שלך? |
|
||||
|
||||
אין לי כלים לבדוק את זה. אתה מוזמן לבדוק בעתוני ואתרי רכב מקצועיים: תאוצת בלימה של שני G היא גבוהה בהרבה ממה שאחיזת הרכב של מכונית סטנדרטית יכולה לספק. המשמעות של יכולת בלימה כזו היא שארבעת הצמיגים יכולים לספק חיכוך אופקי הכפול ממשקל המכונית (וגם שהמושב שלך, או חגורת הבטיחות, יכולים להחזיק אותך במקום כאשר מופעל עליך כוח כפול ממשקלך). דבר כזה יתכן במכוניות על וקיים במכוניות מרוץ, אבל בשום אופן לא במכונית המשפחתית שלי. |
|
||||
|
||||
נראה שאתה צודק לגבי הצמיגים (קשה לי לתאר רכב שמחזיק את אחיו מעל תהום). אבל חגורות הבטיחות, המושבים והמרכב נועדו לשאת תאוצות קשות הרבה יותר. הם צריכים להתמודד עם תאונות חזיתיות של רכב בקיר או רכב ברכב. |
|
||||
|
||||
בוודאי שהם יעמדו בעומס של שני G. השאלה אם הם יחזיקו אותך במקום כך שתוכל לתפקד ולנהוג. די קשה לנהוג כשאתה תלוי על החגורות. נהגי מרוץ חגורים על שתי הכתפיים בצורה הרבה יותר הדוקה מבמכונית משפחתית והמושבים שלהם עמוקים ומספקים להם הרבה יותר תמיכה ממה שיכול מושב במזדה משפחתית לספק. זה חלק ממה שמאפשר להם לעמוד בתאוצות ובלימות חזקות במשך שעות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |