|
||||
|
||||
קראתי על פטנט מגניב שעובד בארה"ב ואולי במדינות נוספות. בארץ הוא לא עבד לי מעולם. זהו קוד מערכת שמחליף את הרמזור מיד לירוק. יש ללחוץ על הכפתור שברמזור: 3 לחיצות קצרות, 2 לחיצות ארוכות, לחיצה קצרה, 2 לחיצות ארוכות, 3 לחיצות קצרות. אפשרות נוספת: לעבור מספר מטרים ליד מעבר החציה, וכך העבירה אינה חציה באדום, אלא מעבר שלא במעבר חציה, ונדמה לי שזה פחות חמור. |
|
||||
|
||||
לא פלא שלא עבד לך. גם לא יעבוד (למזלך, כי המכוניות צריכות כמה שניות כדי לעצור ואתה היית נדרס). קצת מזכיר את האגדה על הקוד שמאפשר לסלולרי להחזיק זמן כפול על אותה סוללה. |
|
||||
|
||||
בטח שזה עובד. לא בפעם הראשונה, אמנם, כי אחת הלחיצות הארוכות הייתה קצרה מדי. בפעם השניה, כמובן, התבלבלת בסדר. בפעם השלישית גם - כי בכל זאת אתה קצת בלחץ. אבל בפעם הרביעית! הו, בפעם הרביעית, עוד לפני שסיימת את הרצף כבר התחלף הרמזור לירוק. (זה כמו הסיפור על הכפתור "סגור דלתות" במעליות שלא עושה כלום אבל מעביר לך את הזמן כשאתה מחכה שהן תסגרנה מעצמן). |
|
||||
|
||||
ואם אין כפתור ברמזור? (זה המצב ב-95% מהרמזורים שאני מכירה). |
|
||||
|
||||
את יכולה ללחוץ על הקלידים בסלולרי שלך. זה עובד אותו דבר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תלכי תקני. אני שומרת לעצמי זכות בלעדית לחוסר סלולרי. |
|
||||
|
||||
דובי זרק משהו, אבל אני רוצה לפתוח את העניין יותר ברצינות: הכפותרים האלו להולכי הרגל עושים משהו? ההתרשמות שלי היא שלפחות בחיפה לא. פעם אחת אפילו בדקתי אמפירית: חיכיתי שני מחזורים רצופים של רמזור אדום, פעם עם לחיצה ופעם בלי. לא היה הבדל. |
|
||||
|
||||
הסיפור הוא שאלפי (מליוני?) אנשים שלחצו על הכפתורים ברמזורים של מנהטן היו בטוחים שזה עובד עד שהיתברר שהעיריה ניטרלה את הכפתורים לפני 20 שנה. |
|
||||
|
||||
יש מקומות שבהם הם עושים משהו. צמתים שבהם באופן עקרוני אף פעם לא יהיה ירוק אלא אם מישהו ילחץ על הכפתור. בדומה, יש מקומות שבהם הירוק לנתיב מסויים מופעל על ידי חיישן - אם אף מכונית לא תעמוד ותמתין ברמזור, לא יהיה ירוק לנתיב הזה אף פעם. נתקלתי במקום כזה פעם בהרצליה, כרוכב אופניים. החיישן מבוסס על משקל, ונאלצתי להמתין למכונית שתבוא ותכניס את הנתיב לסבב של הרמזור (או לעבור במעבר החציה). |
|
||||
|
||||
אך עד כמה שאני יודע, החיישנים האלה מבוססים על השראה מגנטית: בכביש משוקעת טבעת מוליכה (אפשר לראות את הניסור בכביש, בערך 2מ על 2מ) וכאשר מסה מתכתית גדולה עוברת מעליה, נוצר בה זרם חשמלי קל. לסיכום: האופניים שלך אינם קלים מידי, אלא דיאמגנטיים מידי. |
|
||||
|
||||
אין לי אלא להאשים את אמא שלי. משקל זה ההסבר שהיא נתנה לי כששאלתי איך זה שהרמזור לא יתחלף. ככה זה, תמיד אמא אשמה בסוף. (לזכותה יאמר שאם היא הייתה אומרת לי שהאופניים שלי דיאמגנטיים מדי כנראה הייתי נעלב נורא). |
|
||||
|
||||
אם אמא שלי היתה אומרת ''דיאמגנטיים'' הייתי נופל על הכביש ומתעלף. |
|
||||
|
||||
בטח היא גם קנתה לך בכוונה את האופניים הכי דיאמגנטיים. |
|
||||
|
||||
נראה לי שזה בדיוק הענין - הלחיצה על הכפתור נדרשת רק אם לא עוצרת מכונית ברמזור. |
|
||||
|
||||
לפי מה שאני יודע הם פועלים רק בשעות בהן התנועה דלילה - למיטב נסיוני בשעות של לפנות הבוקר זה עובד |
|
||||
|
||||
ואפרופו חיפה, כשהיגרתי אליה מאזור תל-אביב, חטפתי שוק ממספר הולכי הרגל שעמדו באור אדום מול כביש ריק. (וגם מהנהגים שלא נדחפים לנתיב הקצר ביותר בהמתנה לרמזור, ולהבדיל - מקוצר הרוח כלפי נהג שמבצע חנייה מסובכת וחוסם את התנועה) |
|
||||
|
||||
גם אני, גם אני. יש באוירה של חיפה משהו ארכאי, לטוב ולרע. |
|
||||
|
||||
עיר פועלים. |
|
||||
|
||||
נתקלתי כבר בכאלה שעובדים. המשמעות היתה שאם לא לחצתי על הכפתור בזמן, כשהיה אדום למכוניות, נשאר אדום גם אצלי (אבל ידעתי שאמור להיות לי ירוק מבחינה מעשית, אז חציתי בכל זאת). אני משוכנעת שניתקלתי ברמזור כזה בחיפה, אאל"ט זה היה ברחוב העצמאות מול תחנת רכבת מרכז – השמונה. |
|
||||
|
||||
פטנט נחמד, והוא עובד כי עד שמבינים מה צריך לעשות ומסיימים ללחוץ הרמזור מתחלף |
|
||||
|
||||
בקשר לפטנט שלך אם אני לא טועה יש קודים כאלו לרכבי חירום כדי שיעברו במהירות ללא מעבר באדום ויש פטנט ישראלי שעובד במיוחד עם רכבי שטח- אם יש תמרור עצור אתה עוקף אותו מימין כך שהוא לא חל עליך |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |