בתשובה להאייל האלמוני, 06/10/07 16:26
458940
לא בדיוק. ריבוי מערכות חינוך שמחנכות לאנטי-דמוקרטיה מוביל לכך. הרי הכרה במערכות חינוך שונות שכל אחת דמוקרטית בדרכה לא מעלה את הבעיה הזו.
אבל כאן מתעורר ''פרדוקס הסובלנות'' - השאלה עד איפה חברה ליברלית ורב תרבותית מסכימה להכיר בתרבויות (ובפרקטיקות הנגזרות ממנה) שלא מחזיקות בתפיסת עולם ליברלית ורב-תרבותית.
458942
את מכירה מספר תת-תרבויות הדוגלות בתפיסה ליברלית רב-תרבותית, הדורשות מערכות חינוך נפרדות אחת מרעותה?
458943
למשל מערכת חינוך של תלמידים זרים (בתי הספר בהם לומדים ילדי שגרירים וכאלה). האם אפשר לראות בהם תת-תרבות? לא יודעת.
458948
האם מערכת חינוך כזאת פתוחה בפני תלמידים מקומיים?
458953
אין לי שמץ של מושג. אבל גם אם לא, זה לא הופך אותה לאנטי-דמוקרטית. במידה ותלמידים מקומיים לא יכולים ללמוד שם זה נובע מהיותם מקומיים ולא מתוקף הלאומיות או אזרחות שלהם. כלומר, אולי אני כישראלית לא אוכל ללמוד בבי''ס לתלמידים זרים בישראל, אבל לא תהיה בעיה לאותו בית ספר לקבל אותי לשורותיו כישראלית-שאמא-שלה-דיפלומטית-במוסקבה.
458954
זה לא הופך אותה לאנטי דמוקרטית, זה הופך אותה ללא רלוונטית.
458962
פה (באנגליה) יש מערכות חינוך די נפרדת לקתולים, אנגליקנים, יהודים, סיקים בנוסף למערכת החינוך הכללית, כולן ליברליות למדי, ורב תרבותיות.
458964
קהל היעד של בתי-ספר חילוניים פרטיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים