|
||||
|
||||
כל אחד מהצעדים שאתה מציע שונה מהאחר ולא בהכרח שלושלתם משלימים זה את זה. הפרדת הדת מהמדינה היא חלק מהתשתית של המישטר הדמוקרטי- אם לא תופסים את הדמוקרטיה רק כשלטון הרוב. סעיף 2 שלך כבר איננו חלק מהתשתית הדמוקרטית אלא דוקא קצת מנוגד לה. סעיף 3 הוא סעיף מאד קשה ליישום ומאד יקר. הייתי מסתפק בחידוש והרחבה של המוסד שהיה קיים בזמני בכתה י"ב אבל מוצא לו תכנים שונים. |
|
||||
|
||||
חינוך חובה אחיד מנוגד (ברמות שונות) לתפיסה הרב תרבותית שמקובל לראות אותה היום כחלק מהדמוקרטיה. |
|
||||
|
||||
אבל ריבוי מערכות חינוך מוביל למערכות חינוך אנטי דמוקרטיות. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק. ריבוי מערכות חינוך שמחנכות לאנטי-דמוקרטיה מוביל לכך. הרי הכרה במערכות חינוך שונות שכל אחת דמוקרטית בדרכה לא מעלה את הבעיה הזו. אבל כאן מתעורר ''פרדוקס הסובלנות'' - השאלה עד איפה חברה ליברלית ורב תרבותית מסכימה להכיר בתרבויות (ובפרקטיקות הנגזרות ממנה) שלא מחזיקות בתפיסת עולם ליברלית ורב-תרבותית. |
|
||||
|
||||
את מכירה מספר תת-תרבויות הדוגלות בתפיסה ליברלית רב-תרבותית, הדורשות מערכות חינוך נפרדות אחת מרעותה? |
|
||||
|
||||
למשל מערכת חינוך של תלמידים זרים (בתי הספר בהם לומדים ילדי שגרירים וכאלה). האם אפשר לראות בהם תת-תרבות? לא יודעת. |
|
||||
|
||||
האם מערכת חינוך כזאת פתוחה בפני תלמידים מקומיים? |
|
||||
|
||||
אין לי שמץ של מושג. אבל גם אם לא, זה לא הופך אותה לאנטי-דמוקרטית. במידה ותלמידים מקומיים לא יכולים ללמוד שם זה נובע מהיותם מקומיים ולא מתוקף הלאומיות או אזרחות שלהם. כלומר, אולי אני כישראלית לא אוכל ללמוד בבי''ס לתלמידים זרים בישראל, אבל לא תהיה בעיה לאותו בית ספר לקבל אותי לשורותיו כישראלית-שאמא-שלה-דיפלומטית-במוסקבה. |
|
||||
|
||||
זה לא הופך אותה לאנטי דמוקרטית, זה הופך אותה ללא רלוונטית. |
|
||||
|
||||
פה (באנגליה) יש מערכות חינוך די נפרדת לקתולים, אנגליקנים, יהודים, סיקים בנוסף למערכת החינוך הכללית, כולן ליברליות למדי, ורב תרבותיות. |
|
||||
|
||||
קהל היעד של בתי-ספר חילוניים פרטיים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |