45642
אני יכול להוסיף למלבן הפותח את הדיון של easy, שעד כמה שאינטואציה משמשת ככלי סטטיסטי - רכבים יקרים (ומכאן - אנשים עשירים) הם פחות מנומסים בנוסעם בדרכים.

מן המפורסמות (בקנה מידה זה או אחר) היא שצריכת הדלק על כל שימושיו (בארצות הברית, לפחות) הייתה בירידה עקבית עד שנות התשעים המוקדמות, אז החל ה suv craze (המצאתי עכשיו את המונח - נראה לי שהוא משקף) בארץ המובטחת - ומאז הוא נמצא בנסיקה. אני אפילו חושב שזה העלה את מחירי הדלק שם (-gasp!-). לחיזוק השיקולים הסביבתיים נגדם ניתן לציין שדיזל, שזה מה שג'יפים אוהבים, מזהם הרבה יותר מבנזין רגיל - ונוסף על כך צריכת מנועי הדיזל גבוהה מצריכת מנועי בנזין, מבחינת ליטר לקילומטר, או מייל, במקרה דנן. עדיין, מבחינת האזרח מקל הראש בזיהום האוויר, רכב עם מנוע דיזל עשוי להיות מועדף - בסופו של דבר, מעל קילומטראז' (או מיילג' - לי לא יימאס) מסויים דיזל זול יותר - כאשר הסייג על הקלימוטראז' (מיילג') מושפע בעיקר ממיסוי קבוע על מנועי דיזל - מיסוי שנועד לפצות על הזיהום ולהפחית אותו (ע"י הרתעת אנשים מרכישת מכוניות כאלה, יש להניח שהמס עצמו משמש בעיקר למימון וילות נאות לנבחרי ציבור בדרגות שונות או שמא לסבסוד תרופות).
אני רק רוצה לומר שצריכת הדלק של רכבים כאלה לא גדולה פי שתיים או שלוש מזו של רכבים רגילים. רכב משפחתי אוטומטי רגיל צורך בערך ליטר אחד של בנזין ל 9-10 קילומטר (וכאן אין צורך בתרגום). ג'יפי בנזין צורכים בערך ליטר לכל 7-8 קילומטר. חשוב לציין שג'יפים יקרים יותר ממכוניות משפחתיות רגילות - ומכוניות שעולות כמו ג'יפים בדרך כלל בזבזניות כמותם.
קטנוניות 45652
האם יהיה זה נכון לטעון שכותב ההודעה חרג מן הדד ליין שהציב לעצמו ב 19 דקות שלמות?
45710
1 הגבתי משהו בנושא צריכת הנפט האמריקאי והכשלת הנסיון לצימצום הצריכה על ידי הרפובליקנים
תגובה 44420

2 מנועי דיזל בארה"ב נדירים ביותר, למעט כמובן כלי רכב כבדים

SUV Craze 3 הוא אכן ביטוי נכון שהשתמשו בו לרוב משום שמגזר השוק הזה נהפך אווז המטיל ביצי זהב. כל חברה זבת חוטם ומצורעת מציעה רכב כזה .סטטיסטיקות מראות שנשים מהמעמד הבינוני גבוה בעלות בגילאי 30-50 (עד כמה שאני זוכר) מהוות את מרבית הקונות(ים).

4 גודלם של הרכבים הללו הלך וגדל, מי שמעוניין צריך להסתכל באתר של פורד על שלל מפלצותיו. אבל לפי דיווחים נראה שמתחיל להסתמן שינוי קליל עם הכנסתם של רכבים קומפקטיים, ושוב פורד וג'יפ מובילות.
45826
>"דיזל, שזה מה שג'יפים אוהבים, מזהם הרבה יותר מבנזין רגיל". זוהי באמת דעה נפוצה, אך יתכן שהיא שגויה.

מנין המידע? התמונה היא מורכבת מאד. יש המשוכנעים שמנועי בנזין מזהמים הרבה יותר (ראה למשל: http://csf.colorado.edu/ecol-econ/jul96/0055.html). מצד שני - יש כאלה המפרידים בין מרכיבים שונים של הדלקים האלה, והם כנראה צודקים. ראה למשל: http://www.ott.doe.gov/pdfs/mark_jason.pdf או, טוב יותר: http://www.ucsusa.org/publications/diesel.123.pdf (עבור ישר לעמוד 8 לאחר טעינת המסמך).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים