|
||||
|
||||
במשפט כפר קאסם נענשו חיילים מפני שקימו פקודה, בטענה כי הפקודה לא היתה חוקית. האם הפקודה במקרה הנדון כאן היא חוקית? |
|
||||
|
||||
ודאי שהיא חוקית. איש לא נדרש כאן להרוג מישהו חלילה. |
|
||||
|
||||
חומרת המעשה לחוד, וחוקיותו לחוד. יש המערערים על חוקיותה של הפקודה. |
|
||||
|
||||
שום דבר כאן איננו ''לחוד''. חומרתו של מעשה היא זו שעלולה להעביר אותו אל מעבר לקו האדום. |
|
||||
|
||||
גם אם היא היתה בלתי חוקית היה צריך לבצע אותה, ובמקרה דנן אין בה שום דבר אפילו מתקרב לבלתי חוקי. הפקודות היחידות שאותן אסור לבצע הן הבלתי חוקיות *בעליל*, כמו למשל להוריד עשרות אנשים שחוזרים מהעבודה ממשאיות ולירות בכולם. הפקודה שהחיילים האלה קיבלו היתה לאבטח איזור מסוים במקום שוטרי מג"ב שיצאו לבצע משימה משלהם (גם היא, אגב, חוקית). אין שום דרך בעולם להכניס את הפקודה הזו לאותה קטגוריה. |
|
||||
|
||||
"נענשו"? הבה רק נזכיר שה-"עונש" היה קנס של 10 אגורות למי שנתן את ההוראה ועונשי מאסר קצרים מאוד עד לא קיימים לאנשים שרצחו ממש אזרחים חפים מפשע. טוב, נו, כולה ערבים. אבל כאן - כאן הם העיזו לפנות יהודים! נכון שהיהודים פלשו לרכוש של פלסטינים שברחו מאימת ההתעללות של המתנחלים והחיילים. אבל כבר אמרנו - כולה ערבים, למה יש להם זכויות בכלל? ברור שפקודה כזו היא בלתי חוקית. הרי כל הרכוש בארץ הזה שייך ליהודים - האדמות, המים, אפילו הזכות ללמוד בבית ספר לרפואה - ככתוב "הכל מכל כל". הערבים יכולים, במקרה הטוב, לשמש כשואבי המים וחוטבי העצים שלנו, וצריכים עוד להגיד "תודה, massa!". |
|
||||
|
||||
מה פירוש :"נענשו"? במה נענש ישכה שדמי המפקד? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |