|
||||
|
||||
הנקודה המקורית תגובה 452307 היתה עניין האפליה, שאכן לא קשורה למה שכתוב בתעודת הזהות. הפרדת הלאום מהדת תפתור את הבעיות בתחום צר מאוד שרחבו כרוחב תעודת הזהות. כדי להפריד בין הלאום היהודי והדת היהודית לא מספיק להפריד את השמות. תצטרכי גם לשכנע הרבה בני הדת היהודית (כולל חילונים) שהם לא בהכרח בני הלאום היהודי ולהיפך. כרגע (כבר די הרבה שנים, בעצם) הדת והלאום היהודים נתפסים כיחידה אחת. |
|
||||
|
||||
השאלה הנשאלת היא נתפסים בידי מי? כי יש חוגים שאינם תופסים את השניים כיחידה אחת, ראה את כתבי ישעיהו לייבוביץ' כדוגמא. |
|
||||
|
||||
בעיני אותם אנשים (בורים ועמי ארצות, לרוב) הקובעים את משמעותם של מילים ושמות. השאלה היכולה להישאל היא כמה גייסות יש לליבוביץ'? אם היו לו מספיק הוא היה יכול לשנות את המציאות (או תפיסת המציאות הקולקטיבית, במקרה של הגדרה לאומית זה אותו דבר). אבל אין לו. וגם לי אין. באסה. |
|
||||
|
||||
ליבוביץ' טען שיש הבדל בין הלאום והדת היהודית? אני חושב שאתם טועים. |
|
||||
|
||||
אני מתנדב להיות הטועה. לא קראתי מה ליבוביץ' כתב, ואני לא יודע לאיזה מאמר בכתביו הרבים התכוון(ה) האלמוני(ת). אבל גם אם יש חוגים (פה באייל, למשל) המפרידים בין הלאום והדת היהודיים, התפיסה שלהם לא התפשטה מספיק (אולי כן ולא שמתי לב) כדי להשפיע על ההגדרה העצמית של בני הדת\לאום היהודי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |