|
||||
|
||||
אני חושבת שמפספסים כאן נקודה חשובה: אולי בתיכון רק 10% מהתלמידים נגשים לבגרות במתמטיקה בהיקף של 5 יח"ל, אך אחרי הצבא, בסיום התיכון יש עוד הרבה שמשלימים בגרות או משפרים.וכשמשפרים אז בד"כ ל- 5 יח"ל. מישהו כבר כתב קודם: מתמטיקה זה מקצוע קשה והתלמידים בתיכון לא תמיד מוכנים להשקיע הרבה כדי לעבור בגרות זאת ולכן, לדעתי הגדלת (או החזרת) התקציבים אינם הפיתרון- יש המון מורים מצויינים למתמטיקה ותוכניות לימוד טובות. השאלה האם צריך יותר מ- 10% מאוכלוסיה ובטח אחרי צבא זה הופך ל- 15% בעלי 5 יח"ל מתמטיקה???? לגבי פיזיקה- כן אולי יש מקום לשיפור תוכניות והכנסת מורים. אך שוב, האם זה הפתרון? אולי במקום כדי לתת תגמולים לתיכוניסטים או סטודנטים הבוחרים ללמוד בתחום זה? שוב, כמה פיזקאים כבר צריך במדינת ישראל??? אולי במקום זאת נשקיע בהשכלה כללית של תלמידינו :אחוזי כישלון בבגרות באזרחות הם עצומים, גדל כאן דור של אזרחים שאינו מודע ומכיר את המושגים הפשוטים או חוקים, שכל אזרח נורמלי צריך לדעת ולהכיר בהם. אפשר להמשיך עם טענה זאת גם בהקשר להיסטוריה וספרות. ולכן,ולדעתי גם עם 3 יח"ל מתמטיקה אפשר לחיות (אני בעצמי עשיתי 5 יח"ל כבר בכיתה י') |
|
||||
|
||||
מי שלומד פיזיקה בתיכון לא יהיה פיזיקאי, אבל אולי הוא יבין קצת יותר טוב איך עובד העולם, ויהיה קצת יותר פתוח לרעיונות המסובכים באמת של הפיזיקה המודרנית. אחרת, נישאר עם אנשים ששואלים מה קורה כשהולכים מעבר לקצה הירח. |
|
||||
|
||||
ומה הבעיה עם זה? האם זה יהפוך אותנו לאנשים משכילים יותר? מבינים יותר? טובים יותר? אי אפשר לדעת הכל ולהבין הכל בעולם, אז בואו נסתפק במה שבאמת חשוב, ולדעתי זה לא 5 יח"ל פיזיקה |
|
||||
|
||||
בעיה? לא יודע, תשאלי את גלילאו. כן. כן. כן. את מוזמנת להגיד מה לדעתך חשוב. אני אוכל לענות לזה ב"האם זה יהפוך אותנו לאנשים משכילים יותר? מבינים יותר? טובים יותר?". |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נשמע כמו אגדה אורבנית. לרוע מזלי, בטכניון אי אפשר לחזור על תעלול שכזה. מי כאן לומד באוניברסיטת ת"א? |
|
||||
|
||||
"ומה הבעיה עם זה? האם זה יהפוך אותנו לאנשים משכילים יותר? מבינים יותר? טובים יותר?" - לא, את זה תעשה רק ההכרה של ה"מושגים הפשוטים שכל אזרח חייב להכירם [למרות שלטענתך רוב האזרחים לא מכירים אותם. -דורפל]". (הציטוט מ תגובה 448856) שמע ישראל... |
|
||||
|
||||
גם עניין ה''שמע'' לא ברור בלי תורת הגלים. |
|
||||
|
||||
אבל אם כך, אם אין מזעיקים את תורת הגלים, ייתכן שהכוונה היא ל"שמא", קרי "שמא ישראל?" |
|
||||
|
||||
אני עדיין סבורה ששואל השאלה שנחרטה כה בזכרונך התכוון למטאפורה פיוטית, לא לעניין פיסיקלי. |
|
||||
|
||||
לא. השיחה הקצרה שניהלתי איתו בנושא לאחר השאלה הבהירה לי שלא. |
|
||||
|
||||
מי שלא לומד פיזיקה בתיכון, לא יהיה פיזיקאי. מי שלומד פיזיקה בתיכון לא בהכרח יהיה פיזיקאי. |
|
||||
|
||||
ניטפוק [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
"השאלה האם צריך יותר מ- 10% מאוכלוסיה" - בלי להתייחס למספרים מדויקים, התשובה שלי כבר ממזמן הייתה "לא". היסודי והתיכון הם בזבוז משאבים איום. "אולי במקום זאת נשקיע בהשכלה כללית של תלמידינו" - אני מסכים לגמרי שצריך לבטל את רוב שיעורי הספרות, המתמטיקה וההיסטוריה, ולתת לתלמידים לשחק כדורגל, שחמט, לרקוד, לצייר, לצפות בטלוויזיה ולהזדיין בשירותים. את יודעת - להכין אותם לחיים האמיתיים. "גדל כאן דור של אזרחים שאינו מודע ומכיר את המושגים הפשוטים או חוקים, שכל אזרח נורמלי צריך לדעת ולהכיר בהם." - כנראה שבאמת לא צריכים לדעת את המושגים הפשוטים האלו. מי את שתקבעי? "ולכן,ולדעתי גם עם 3 יח"ל מתמטיקה אפשר לחיות" - גם לדעתי. אבל זו עדיין בינוניות מחפירה. אם עושים משהו, נחמד לעשות אותו כמו שצריך. |
|
||||
|
||||
עם תוכנית הלימודים הקיימת, אני בכלל לא בטוח שחמש יחידות הן יותר ''לעשות אותו כמו שצריך'' מאשר שלוש. |
|
||||
|
||||
אתה לא בטוח ש-0.00002 זה יותר מ-0.00001? חשבתי שאתה מתמטיקאי, לא פיסיקאי. |
|
||||
|
||||
כן, ואני גם בטוח שמינוס 0.00002 זה פחות ממינוס 0.00001. |
|
||||
|
||||
את לא היחידה שמתייחסת לתלמידים בתיכון ש''לא תמיד מוכנים להשקיע הרבה'' כדי להצליח בחמש יח''ל מתמטיקה. מעניין שאת (ואחרים) לא חושבת שיש הרבה מאד תלמידי תיכון שלא תמיד חושבים שההשקעה הזו פשוט שווה את המאמץ. אם בשביעית הייתי יודעת את מה שאני יודעת היום, לא הייתי טורחת לנסות לעשות את החמש יחידות המיותרות (עבורי) ההן, אלא מתחילה ישר עם ארבע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |